רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 26 ביוני 2017

עליך ר' מאיר - בראשית שנות ארטסקרול - זכיתי לעבוד במחיצתך בהקמת מפעל גדול זה

זו היסטוריה ארוכת שנים, זה היה כשנולד בני השני ר' אבי שיחי', חדשיים לפני שנולד נסענו לאמריקה - שם גרו הורי רעייתי שתחי' - והיינו שמה במשך של ששה חדשים, הייתי אז עוד בכולל, והתלבטתי מה לעשות, חצי שנה לבזבז בלי כלום אסור שיקרה דבר כזה, הייתי בדרך לחפש כולל בניו יורק לתקופה הזו, אבל אז קיבלתי טלפון מ'תפארת ירושלים' שבאיסט סייד חמי ז"ל היה מחברי קהילה זו לפני עשרות שנים שם נולד וגדל בקהילתו של ר' משה פיינשטיין זצ"ל, ואמרו לי כי מחפשים מי שבקי בלשון הקודש לסייע בהדפסת ספרים שתורגמו לאנגלית, מדובר היה בכמה ספרים חשובים, הגעתי לפגישה עם ר' מאיר זלטוביץ שאז היה רק בן 31, והוא סיפר לי על המפעל ששמו ארטסקרול ועל מה שהוא עושה ושאל אותי אם ארצה לסייע להם לפחות בתקופה שאני באמריקה, הדבר מצא חן בעיני ומאותו יום נכנסתי לעבודה ועבדתי שם עד ליום שנסעתי חזרה לארץ ישראל

העבודה אז היתה מסובכת, עדיין לא היו את כל הכלים הטכנולוגים שיש היום, חלק גדול של העבודה נעשתה ביד, רק חלק הצלחנו להוציא ממחשב שאיפשר כמה פונטים ושלשה או ארבעה גדלים, העבודה לא היתה קלה בכלל

היה לי אז את ההזדמנות להכיר כח אדיר אדם גדול שחזה למרחוק הוא התחיל בקטן מאוד במשרד במנהטן שם עבדנו, והקים מוסד אדיר וענק שאיש אז לא חלם שזה יגיע לממדים כאלו, יצויין כי הוא הגיע לעבודה הזו כגרפיקאי עסק בהדפסת ספרים וכשהחל לתרגם ספרי קודש לאנגלית הלך העסק והתפתח לממדים אדירים

היום מכירים אותו מן הש"ס, אז עוד לא חלמו על זה, בקושי התחילו עם סידורים וחומשים וכמה ספרים חשובים אחרים, וזה הלך והתפתח בממדים שלא יאומן

מאז עמדתי עמם בקשר בשנים שהייתי מגיע לביקורים באמריקה, אבל מאז שאני גר באמריקה כבר לא היה כל כך הרבה זמן בשביל לשמור על הקשרים האלו ורק פה ושם ראיתי אותו

השנים הראשונות של ארטסקרול חרותים בזכרוני הייתי חלק מזה השתדלתי כמה שיכולתי לעזור להם במה שיכולתי לתרום לעבודת קודש זו

יהי זכרו ברוך, הרבה תורה הוא הפיץ בזכות התרגום לאנגלית הוא הציל רבבות שלא הבינו והסתדרו עם הלשון קודש ובזכות העבודה הזו הוא קירב יהודים ליהדות

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.