רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 ביוני 2017

יפה דרעי היא צנרת כספים - סכומים קטנים, הלוואות גדולות: כך הגיעה המשטרה ל"מסלול הכסף" של דרעי

מאת וואלה

העמותות שבראשן עמדה יפה דרעי הפכו לצינור העברת כספים שהעשיר את קופת המשפחה ומקורביה, בהלוואות ארוכות טווח שחולקו לסכומים קטנים על מנת לטשטש את השיטתיות, לפי חשדות המשטרה - כך נודע לוואלה! NEWS. חוקרי המשטרה הגיעו למסקנה לאחר שהתחקו אחר רישומים של כמה מהעמותות שתחתיה, המפעילות גני ילדים ברחבי הארץ.

בכל אחת מן העמותות, פעלו בני משפחה ומקורבים בתפקידי מפתח, שיכלו לכאורה לשתף פעולה עם דפוסי הפעולה של החשודים. כך, למשל, באחת העמותות עבדה שמחה רבינוביץ' - גננת שהיא גם מורשית חתימה ודירקטורית בעמותה. לפי החשד, לפני שנים אחדות חתמה על עשרה צ'קים למי שנחשבו עובדים בחברה. הצ'קים, בסכום של 8,000 עד 12 אלף שקלים על אחד, הוגדרו ברישומי העמותה כהלוואות לטווח ארוך.

במעקב אחרי תנועת הצ'קים, עלה כי הם הופקדו בחשבונות העובדים - אך במקביל נמשכו סכומים זהים בחשבונות הבנקים שלהם, וניתנו לפי החשד למשפחת דרעי. כך, לכאורה, כספי העמותה הגיעו לידי בני המשפחה ומקורביה.

חוקרי המשטרה טרם זימנו לחקירה נוספת איש מבין 14 החשודים, כולל אריה ויפה דרעי. הם ככל הנראה יזומנו בימים הקרובים. רבינוביץ' היא החשודה היחידה שבתום חקירתה נשלחה למעצר בית עד לשבוע הבא. סניגורה, עו"ד רועי אטיאס, הכחיש את החשדות בשמה.

אחד ממקורבי הנחקרים המרכזיים בפרשה, העריך הבוקר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הליך זימון 14 החשודים נועד ליצור זרז בהתפתחות הפרשה. "אין לי ספק שהמטרה היא לגרום להם לדבר בטלפון, וליצור פעולות בחשבונות הבנקים ובחשבונות אחרים", שיער. "אנחנו סבורים שכל אחד מה-14 תחת מעקב והאזנה טלפונית, וכל המטרה היא לגרום להם לעשות טעויות כדי לפתח את הפרשה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.