רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 ביוני 2017

פניה לרבנים הלאומיים, לשקול להצטרף לקריאת בד"ץ 'העדה החרדית' ויום חמישי יהיה יום של אחדות כללית למען השבת

לכבוד רבני הציונות הדתית בירושלים,
מצ"ב פנייתם של הגאב"ד והגאוה"צ חברי הבד"ץ שליט"א, לצאת ביום חמישי הבא לרחובה של עיר ולמחות כנגד חילולי השבת בירושלים עיה"ק.
זכינו שגדולי התורה של העדה החרדית יצאו בקריאה לקהילותיהם למחות על רמיסת כבודה של השבת בעיר הקודש ירושלים.
כבר זמן רב שאני מציג בפניכם ובפני רבים מהרבנים של העדה החרדית, את המצב העגום שאליו התדרדרה עיר הקודש בכל האמור לקדושתה ולשמירת השבת.
אם בעבר חילולי השבת היו מעשה ידי אדם פרטי, על חשבונו הפרטי וביוזמתו ובנכסיו הפרטיים (ואינני כלל וכלל מתייאש מלשכנע ולהניע אותם מלשנות את מנהגם זה), הרי שבשנתיים האחרונות, כפי שהוכחתי לכם בתמונות, בסרטונים ובמסמכים רשמיים, עיריית ירושלים, היא הגוף היוזם והמחלל והמממן את חילולי השבת, יותר מכל גוף אחר ואף בהיקפים גדולים יותר מכלל הגופים האחרים יחדיו!
ההתדרדרות המוסרית והערכית של העיר, אינה תוצאה של החלטה אקראית של אנשים בודדים, ממש לא!
מדובר ביוזמה של קרנות מחו"ל שמתואמות בצורה מופלאה עם ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת אשר עושה שימוש בעירייה בכדי לדרדר את העיר למצב שדומה למתואר במגילת איכה.
ראש העיר לא מכחיש את קרבתו ותמיכתו בפעולתם של הארגונים הללו והוא מעודד את הקרנות שמזרימות את הכסף לטובת פעילות מחללת שבת ופעילות שמחללת את קדושת העיר.
רבים מכם שמעו ממני במישרין, חלקכם פנים אל פנים או בשיחות בטלפון, כיצד אט-אט, העירייה שאני חבר במועצתה, מעורבת עוד ועוד עד כדי כך שהיא מובילה את המערכה נגד קדושת השבת, העירייה הזו, מממנת ומאפשרת פעילות שכזו, בתחומי נכסי העירייה וכמובן כאמור, העירייה מעבירה תקציבי עתק לשם כך, לארגונים פרטיים שהם הלכה למעשה 'סוכנים' של העירייה במלאכת חילול השבת.
כאמור לעיל, ראשי הקהילה החרדית, יצאו בקריאה לצאת ולמחות על חילול השבת.
אני יודע שאין זה נפוץ (לצערי) שאנשי הציונות-הדתית משתתפים בפעילות ובמחאה של הציבור החרדי.
אני נזכר בכותבי פניה זו אל כבוד מעלתכם, את האגרת שכתב הרב קוק בחודש סיון תר"ץ:
ב"ה יום ט לחדש סיון תר"ץ
לכבוד יושבי כפר נהלל שלו'.
שמועה נוראה שמעתי עליכם, שמועה שהרגיזה את כל רוחי בקרבי, כי ביום שבת קודש העבר ד' סיון דנא חללתם את יום הקדוש, באופן נורא, קצרתם את התבואה ועשיתם את כל המלאכות השייכות לעבודה זו, בקהל, ובכנופיא. דעו לכם כי הריעותם אשר עשיתם, אתם הנכם הולכים בדרך רעה כזאת שסוף כל סוף עלולה היא להפיר את כל האחוה שבין כל קהל עם ישראל וביניכם. ומה מאד נחרדתי לשמוע כי נמצאו ביניכם מפיחי שקרים, שהוציאו קול שהרבנות הראשית התירה לכם לחלל את השבת בשביל הפסד התבואה לפי הדמיון שלכם. שומו שמים! תחת אשר היה ראוי לכם לשום על לב כי כל הצרות הגדולות אשר אנחנו סובלים כעת בארצנו הקדושה, באו עלינו כתומן, מפני אשר זנחנו את דבר ד', וראוי לנו עתה, לשוב ולעזוב את כל דרכינו הרעים ואז נבנה בארץ. הנכם מוסיפים חטא על פשע להוסיף לחלל את כל קודש בישראל ולחפא עוד דברי שקר, שהרבנות הראשית התירה לכם לעשות נבלה כזאת. חדלו אחים, שובו שובו מדרכיכם הרעים, למען תהיה לישראל תקומה מפני אויביו ומפני כל הפורעניות הנוראות המתרגשות לנו בעולמנו בארץ ישראל, כי כבר נמלאה סאת הזדון ולא תוסיף עבור עוד.
הנני מקוה שדברי אלה היוצאים מעומק תבערת לב אח מלא אהבה ודכאות חרדה על שבר עמנו וצפיה לישועתו יהיו לכם למוסר, בטרם יתנגפו רגליכם על הרי נשף שלא יבדל כל עם ישראל מכם ומתוצרותיכם, שובו וחיו. אחיכם המוכיח אתכם מתוך אהבה ומצפה לתשובתכם הנאמנה החותם בברכה.
הק' אברהם יצחק ה"ק
עוד לפני שכתב הרב קוק זצ"ל את האגרת הנ"ל, כבר בחורף תרע"ד, יצא הרב קוק למסע המושבות המפורסם, ויחד עמו הרב יוסף חיים זוננפלד זצ"ל ועוד רבנים חשובים נוספים,
הם יצאו למושבות על מנת לחזק את בני המושבות, החלוצים שהפריחו את השממה הארץ ישראלית, לחזקם בהתקרבות לתורה ולמצוות ולשמירת השבת,
היום כבוד הרבנים,
היום, אנו זקוקים לקולה של הרבנות לא במושבות המרוחקות, אלא פה בקרייה הנאמנה, בירושלים.
כחבר מועצת העיר ירושלים, כשליח שלכם ושל הציבור הירושלמי בכלל,
אני מבקשכם לשקול לקרוא לאנ"ש, להצטרף למחאה זו. כי השבת היא נחלתנו והיא זקוקה להגנתנו.
בחיל ורעדה, במורא וביראה מדעתכם כמורי הלכה ומורי הדרך הנכונה לשמור על כבוד התורה, קדושת השבת ושלמות ירושלים.
חבר מועצת העיר,
אריה קינג
יו"ר סיעת ירושלים מאוחדת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.