רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 29 ביוני 2017

הוראתו הסופית של ראש ישיבת קול תורה הגרמ"י שלזינגר: "בחורים שלא יתייצבו לקבלת דיחוי מהצבא, שיחפשו ישיבה אחרת"

מאת בן ישיבה

בשבועות האחרונים הגיעו הורים לבני ישיבות שלא התייצבו לצבא, כהוראת הפלג הירושלמי, בפני ראש ישיבת קול תורה הגרמ"י שלזינגר, וסיפרו לו בהרחבה על הקשיים העצומים שעוברים בניהם, שבחרו שלא להתייצב ולחתום על טפסי הדיחוי. בפני ראש הישיבה העיד אב לבן ישיבה, ששוכנע על ידי ציידי הפלג שלא לחתום על טופס הדיחוי והוא נעצר ע"י המשטרה הצבאית, נלקח למעצר ממושך בכלא הצבאי, שם ספג השפלות קשות, ולאחר מכן חוייל לצה"ל והסתבך קשות.
הגרמ"י שלזינגר חקר את הענין לאשורו וקיבל עדויות רבות מכלי ראשון על מסכת ההשפלות והקשיים של כל בן ישיבה שאינו מתייצב לחתום על טופס דיחוי, והגיע להחלטה שבחורי ישיבת קול תורה יחוייבו להתייצב בצבא, כפי החלטת מועצת גדולי התורה ו"ועד הישיבות", שהגרמ"י שלזינגר הוא אחד מראשיה וגורם דומיננטי בארגון.
בשבוע שעבר התיישב הגרמ"י שלזינגר ליד הגרב"ש דויטש, מרבני הישיבה התומך בפלג הירושלמי, כאשר השניים יושבים ומשוחחים בתוך היכל הישיבה, לעיני מאות בחורי הישיבה. מדובר בצעד לא שגרתי בישיבה, בו שני הרבנים יושבים בהיכל הישיבה ומשוחחים במשך כשעה שלמה בעניינים הנאמרים בדרך כלל ב"חדר הרבנים".
הגרמ"י שלזינגר תיאר בפרוטרוט בפני הגרב"ש דויטש את השתלשלות הענינים ודיווח לו על העדויות שקיבל. הוא הודיע לעמיתו שבעקבות הנתונים שקיבל, הוא אינו מוכן לאפשר לאף בחור בישיבה שלא להתייצב ולקבל טופס דיחוי מהצבא. הגרב"ש דויטש ניסה לשכנע את ראש הישיבה לאפשר לבחורים שהוריהם מזוהים עם הפלג הירושלמי, שלא להתייצב בצבא. אך הגרמ"י שלזינגר סירב והודיע בנחרצות: "אצלנו בישיבה כולם יתייצבו. מי שלא רוצה להתייצב בעצת רבותיו, ייאלץ לחפש לו ישיבה אחרת. מחובתי לדאוג שכל בחורי הישיבה שלי לא ייכנסו למעצרים בכלא הצבאי ולא יחויילו". הגרב"ש דויטש אמר להגרמ"י שלזינגר שמכיון ומדובר בהחלטה הבאה מתוך שיקול דעת ושמיעת עדויות ועובדות, הוא מקבל את ההחלטה, למרות שאינו תומך בה באופן אישי. "אתם ראש הישיבה ואתם יכולים להחליט על מדיניות הישיבה כרצונכם", אמר הגרב"ש דויטש. הגרמ"י שלזינגר הוסיף ואמר: "שקלתי את הנושא במשך זמן ממושך, בכובד ראש ובכל הרצינות המתבקשת".
לאור החלטה זו הודיעה הנהלת הישיבה שכל בחור שלא יתייצב לקבלת דיחוי ש"תורתו אומנותו" מצה"ל, לא יוכל להמשיך וללמוד בישיבת קול תורה ב"זמן" הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.