רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 29 ביוני 2017

תעלולי דרעי: עוד 'שלום' כזה ואבדנו

מאת מני חדד 'דובר יחד'

כשזה נוגע לרבנים, אריה דרעי הוא איש שלום בנשמתו. את זה כולנו זוכרים עוד מתקופת הרב יצחק פרץ, הרב יוסף עזרן זצ״ל, הרב יעקב יוסף זצ״ל, הרב משה יוסף, הרב שלמה משה עמאר, הרב רפאל פנחסי, הרב ניסים זאב ואחרים.

בתקופה האחרונה מתפרסמות בכלי התקשורת ידיעות מלאות אופטימיות על "שלום ספרדי" בין גדולי ישראל והלב גואה מהתרגשות. לא נעים לי להתייצב בעמדת משבית השמחות, אבל כשאין ברירה, צריך להטיח את האמת בפרצוף. דרעי, כמו דרעי, בטוח שהסכם שלום בין רבנים זהה להסכם מול מפעיל לונה-פארק בשקל.

הוא באמת מאמין ש'משלוח ספרים ביד הרצים', יהפכו אותו ל'דובר שלום לכל זרעו'. כמה טוב שיש לנו את החשיפה של שמעון ברייטקופף ששופך לנו אור על המניעים וחושף לעין כל את האינטרסים הפוליטיים העומדים מאחורי אותו שלום מדומה. כיון שאין חשש שתצא תקלה תחת ידיו, שהרי מקורותיו הם מפי הגבורה ממש, ניתן כעת לומר בבירור שלא שלום מחפש האריה, אלא הרחבת שליטה תוך ניצולם של גדולי ישראל.

"פיוס הלכתי בדרך לשלום פוליטי?" תוהה-חושף ברייטקופף. דרעי, לא מבקש לפייס את מרן הגר"מ מאזוז באמצעות הגר"י יוסף, אלא בסך הכל לנטרל את כיסי ההתנגדות הלא הם מצביעי "יחד", ולאותת לגרש"מ עמאר שכדאי לו ליישר קו כי עם הגר"מ מאזוז כבר הסתדרנו. הטעות של דרעי היא ש"יחד" איננה רכוש פרטי של אלי ישי, כשם שש"ס לא היתה שייכת לישי. "יחד" היא הגשמת חזונו של מרן הגר״מ מאזוז, לראות תנועה תורנית, ימנית שממזגת קהלים מכל גווני הקשת. אלי ישי הוא שליחו הנאמן כפי שהיה שליחו הנאמן של מרן זצוק”ל.

מי שמכיר את עמוד האמת, מרן הגר"מ מאזוז, יודע את עמדותיו. לא לחינם נדחו שוב ושוב בקשות של גורמים שונים (כולל רבניים) מטעמו של דרעי להכנס למעונו של מרן. למה? כי שלום לא עושים בדיבורים אלא במעשים!

מרן הגר"מ מאזוז הציע לפני הבחירות לגר"ש בעדני להרכיב רשימת משולבת, אך דרעי דחה את ההצעה. מרן הגר״מ מאזוז שהודיע קבל עם ועולם שאיננו מוחל על גזלת הקולות וירידתם של ארבעה מנדטים של עולם התורה לטמיון, לא חזר בו בעקבות הקדשה לספר, חרף המחווה היפה. כי אפשר למחול ולסלוח, אבל זאת רק אם יוכח שמדובר בשלום אמת, שלום שמעבר למכתבים וברכות מגובה במעשים.

מי שמכיר את תרגיליו של דרעי לאורך ההיסטוריה, זיהה תכף ומיד ש"קמפיין השלום" בו פצח נועד לאותת לגרש"מ עמאר שכדאי לו להתקפל מדרישותיו (מכתב בו מצהיר דרעי כי מה שסיפר למרן הגר"ע זצוק"ל שהגרש"מ רקם דיל עם הרב סתיו לא היה ולא נברא) - שאם לא כן, ימצא את עצמו בודד מול ש"ס, ללא מרן הגר״מ מאזוז שהחליט "לחזור הביתה".

ואיך אפשר בלי להתייחס למחווה היפה שהוצעה לגר"מ מאזוז, מקום במועצת. כי הרי זה מה שהיה חסר למרן. אוי לאוזניים שכך שומעות.

דרעי, נואש ומתוסכל מדלות הישיגיו, ויעידו על כך מאבקי הקרדיט שמנהל עבורו יגאל גואטה. בראותו כי תנועת "יחד" לא נסוגה, חיה ובועטת ותאבק על זכותה שוב במערכת הבחירות, מנסה לירות את אחרוני הכדורים ולהשיג שליטה באמצעות מרן. כפי שכתב ברייטקופף, המהלכים הללו נועדו לאותת לאותם חלקים בציבור הספרדי שנתנו את קולם בבחירות לישי. נמצא אם כן כי לא שלום מחפש כבוד השר, אלא לקושש קולות תוך שימוש וניצול ציני של גדולי ישראל.

שבענו די אריה. הנח לנו מתרגילים. טפל ברפורמים, בחילולי השבת, בבנות הסמינרים היושבות בבתיהן, בשקופים הנאנקים תחת יוקר המחיה, עזוב את תלמידי החכמים והזהר בגחלתם שלחישתם לחישת שרף.

כן, אני יודע שאוטוטו תגיע תגובה שיש מי ש"השלום הספרדי הוא לצנינים בעיניהם", ואני מוכן לשאת בתואר "היועץ שהשלום לצנינים בעיניו" ובלבד שלא ייפגע כבודם של גדולי ישראל. מי שחושב שענקי הדור, עמודי ההוראה, הם חיילים בלוח השח-מט שלו, שלא יתפלא לגלות שהעולם עגול וההיסטוריה חוזרת. כך בדיוק החלה המפלה שלך בסיבוב הראשון, ועל כך ביקשת את סליחתו של מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל בפאתי מעשיהו.

רבי אריה, אם חפץ שלום אתה, בקש ממרן הגר״מ מאזוז מחילה על מעשיך ומעשי פעיליך במערכת הבחירות האחרונה, בוא והראה בבחירות המוניציפליות את יכולתך להתנהל בהגינות, מבלי לפגוע במפלגות אחרות. בוא ונחתום על הבנות שבהגיע העת נחתום על הסכמי עודפים לכנסת ולרשויות. בוא נציג בערים בהם ניתן לשתף פעולה עם כלל המפלגות הדתיות והחרדיות חזית דתית מאוחדת. בוא תוכיח לנו שיש בך אחריות ציבורית ומנהיגות.

"יחד" לא הוקמה חלילה לפגוע בש"ס, כשם שש"ס לא הוקמה כדי לפגוע ביהדות התורה. שתיהן קמו כדי להגדיל את כח התורה בבחינת נהרא נהרא ופשטיה. מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז אוהב שלום ורודף שלום, ושמח בכל יוזמה שלום, אז בואו ונפגין שלום של אמיצים, שלום של מעשים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.