רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 ביוני 2017

ראו מה בין נקי הדעת הגרמ"ה הירש מסלבודקא להתנהלות משפחת וילשאנסקי מצפת. מאמר מעמיק לאור ההקלטה שנחשפה

כבוד איש האמת ר' חיים.

השבוע נחשפנו כולנו להקלטה מביתו של הגרמ"ה הירש מישיבת סלבודקא אודות הגיוס והתנהלות ועד הישיבות. יש דורשים לגנאי - הם הפוליטיקאים של המחבלים שבשבילם כל הנושא הוא מקפצה להקים מפלגה שתעבור את אחוז החסימה ותשב על תקציבי ענק, ויש מתביישים ולא יודעים איך לאכול את הכובע מההקלטה. 

אולם כאדם שהיה במשך עשרות שנים עד להתנהלות של המון מגדולי ישראל אני יכול לומר לך ר' חיים ולכם קוראים צעירים, כי ההקלטה הזו צריכה להילמד ולדעתנו טוב שהיא הוקלטה כדי שהצופים מן הצד יראו איך אדם שקול מנהל דיון. גם אם נניח שנרשמו שם כמה נקודות שחורות לעסקני דגל התורה, וזה נכון, אבל המהלך כולו מלמד על שיחו ושיגו של הדיון. אם הוא לא היה מוקלט על ידי המחבלים בכוונותיהם הפוליטיות נטו, היה צריך להמציא הקלטה כזו, כי בעיניים של אדם שהיה עד להתנהלות בבתי גדולי ישראל עשרות שנים השיח הזה מלמד כי עדיין יש הנהגה בישראל אם כי היא משתדלת כרגע להוריד פרופיל לאור הנסיבות המורכבות.

הגרמ"ה הלל נוקט בקו הפעולה החרדי מימים ימימה: אין לנו כוח מול שלטונות החוק ללכת בעקלתיים ובמלחמה חזיתית. כך תמיד אגודת ישראל ראתה את הדברים, כך גם סטאמר בארה"ב מול שלטונות החוק מתנהלת בעניניה הפרטיים, אך המטרה בראש וראשונה הוא להציל מה שניתן ולשמור על החוקים כדי שלא נסתבך עם החוק המפותל של הגיוס.

אולם בו זמנית הרב הירש כואב על כל בחור שנכשל והסתבך עם החוק ומורה לראשי הישיבות להכיר את החוקים לשורשם ולהזהיר את הבחורים לא לשחק בהם, 

וכאן אנו מגיעים לשורש הבעיה, בעוד הרב הירש מכיר בבעיה ומנסה ככל יכולתו להתעמת מולה בדרך שבה הוא מאמין, הדרך החרדית הקלאסית של השתדלנות היהודית החל מימיו של ר' יוסלה איש רוסהיים, הרי שכאן משפחת וילשאנסקי שבעצם קיבלה את החותמת מהמימסד החבדי הלכה והרסה הכל וטרפה את כל הקלפים!

וילשאנסקי הלך על מהלך הפוך בדיוק: בו ניתן לשלטון הכל, בו נהיה אלו שהשלטון ירגיש אצלנו בבית. זה בדיוק בדיוק מה שהמזרחי בראשית דרכה עשתה במדינת ישראל והמזרחי הזו עברה מן העולם ועל חורבותיה הוקם נוער הגבעות והחרדלניק החדש החרדי יותר שאינו מאמין כבר בהתרפסות הידועה של נציגי המפדל ההיסטוריים כיוסף בורג ודומיו.

וילשאנסקי נוקט בדיוק במהלך של יוסף בורג שזרם עם החוק ועם התוכניות של קברניטי החברה הציונית חילונית. הוא הפקיר את נכסיה הרוחניים של המזרחי וכך הקים שתי דורות של המזרחיסטים של שנות החמשים/שישים/שבעים שבתי הכנסת שלהם היו דתיים לייט וכל עיקרם היה התמסרות למדינה והתנהלותה. לא היה שם מושג לימוד התורה, לא היה הווי רוחני שמרני.

בדיוק כך וילשאנסקי עומד להפוך את הדור הבא בחב"ד. דור של נוער שטחי שהישיבה תהפוך להיות פסק זמן הכשרה לצבא. הצבא לא מתחיל בגיל 21 הוא מתחיל הרבה קודם. הוא יחדור לתלמודי תורה של וילשאנסקי.

הרב הירש מודע לכך ולכן הוא נאבק בדרכו שלו, אך וילשאנסקי לא זו בלבד שלא נאבק אלא הוא זה שחז"ל אומרים: "הכופה את ילדו בפני הארי"!

מדוע חב"ד שותקת? זה סימן השאלה הגדול. זה בעצם אומר שהקהילה הזו בפני התפרקות מערכים. קהילה מפוארת שהיו לה שבעה רועים קדושים שתם זמנה מהעולם. היא עומדת להיות בדיוק כמו  קהילות מפוארות בחו"ל שכיום לא נותר מהם זכר.

ראשי חב"ד חייבים להתאושש להתעשת ולהתחיל לפעול מיד ובקיצוניות כי הדירדור כבר התחיל.

במייל האדום קיבלנו מידע מבוסס כי כבר כיום למעלה מחמישים אחוז מהנוער החבדי כבר אחרי ישיבה קטנה עוזב את עולם הישיבות. והוא צודק! אם בין כך הוא מתגייס למה להתגייס בגיל כה מאוחר אפשר להתגייס בזמן ולהנות נכון ולנצל נכון את השהות בצבא.

כל הדירדור הזה רשום על שמו של איש אחד בלבד יוסף יצחק וילשאנסקי. משה הבלין השתמש בו רק אחרי שמשה הבלין ראה את וילשאנסקי הוא התחיל להזיז מהלכים, הוא לא היה עושה זאת ללא וילשאנסקי.

שימו לב אנו מתריעים: וילשאנסקי כיום הוא ה'אתרוג' של מדינת ישראל. היא שומרת עליו ומגדלת אותו כי הוא מביא לה את הסחורה, הוא זה שמשלים בבשר התותחים במסחר הבשר שלו את  יעדי הגיוס.

אך חב"ד צריכה לדעת כי כל מדינה התומכת בפלג כלשהו יום מגיע והיא מפרקת אותו לגורמים. כך ארה"ב פתיחה במשך שנים את דעאש וכיום נלחמת נגדו, כך ישראל המציאה את החמאס להלחם בערפאת וכיום מוחקת אותו וכך אריק שרון הקים את ההתנחלויות ואחר כך נעמד לבזר אותם. כך אריק שרון שמר על משה קצב כדי שיעביר את גירוש גוש קטיף, אך מיד אחר כך השפיל אותו בהשפלה שזעזע את אמות הסיפים של מדינת ישראל וכך עשו לאריה דרעי אחרי שהעבירו איתו את הסכמי אוסלו הוא הושפל עד עפר.

שימו לב ממידע שמגיע אלינו אנו ידועים כי קיצו של וילשאנסקי קרוב. התיק במס הכנסה שהעביר בזמנו ארז הורביץ מחכה ליום הדין.  וילשאנסקי חשב שהמסמכים נשרפו על ידו ועל ידי עובדיו, אך הוא לא מבין כי המסמכים קיימים. הפצצה קיימת, השעון הופעל והרגע יגיע. כשמסמכי ארז הורביץ יבואו לשופט המדינה תרעש וולשאנסקי יועלה לגרדום המשפטי, כיום תהליכים שנמשכו פעם שנים מתרחשים בקצב מהיר מאד. מדינת ישראל תיתן בשלב מסויים את האוקיי ברגע שהכושי יעשה את שלו. אך הבעיה היא כי בדרך וילשאנסקי יפיל דור דורותיים של בחורי חב"ד. ועל כך ההנהגה החב"דית צריכה לתת את הדעת. 

הסיפור אינו וילשאנסקי הסיפור האמיתי הוא הילדים של חב"ד. וכאן הבעיה.

הורים חייבים לשמור את ילדיהם ממוסדות הסרק של וילשאנסקי. כלמוסדות אלו נועדו להעביר את הבחורים לצבא ולהכניס לכיסה של משפחת הפשע וילשאנסקי ועובדיה תקציבי ענק.  ההנהלה החב"דית צריכה להקים מוסדות חלופיים. ולתת את הדעת להזיז דברים במיידי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.