רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 14 ביוני 2017

המייל האדום סוער בעשרות תגובות: ישיבת וילשאנסקי צפת היא כת חברתית מזיקה או כת ילדותית שגורפת מליונים על חשבון מאמיניה הצעירים - מכתב מזעזע שחושף את קצה הקרחון של הרס המירקם החבד"י

ר' חיים אני כל פעם מתפעל מחדש עד כמה לדברי 'בעולמם' יש הד שנקלט אצל המון המון אנשים. התגובות והדיונים הרציונלים שמתנהלים במייל האדום על הפוסטים האחרונים שהיו השבוע על צפת יכולים למלא עשרים פוסטים, אני קורא המון את התקשורת החרדית וכיום כלי התקשורת היחיד שפתוח לציבור לדיונים איכותיים על בעיות משמעותיות זה 'בעולמם'. אנו מקבלים מידע כי כל פוסט שעולה ב'בעולמם' מנותח בוואצאפים של חסידי חב"ד שנשארו קצת עם ראש מעל המים ויש להם יכולת לדון בדברים העומדים ברומו של עולם לפני שמשמידים את קהילת חב"ד המעטירה. וזה שוב מוכיח כי 'בעולמם' הוא כיום כלי התקשורת היחיד שמאפשר לדיון עניני לנושאים בוערים העומדים בלבה של החברה החרדית.

 אך ננסה לתמצת ולסכם את הדיונים שניהלו הורים ותלמידי צפת בהווה ולשעבר לגבי מה שנכתב.

בדבר אחד כולם מודים: מה שכתב 'בעולמם של חרדים' במשך שנה והתריע שבהתחלה היה אולי נראה הזוי, הוכח אחד לאחד כצודק. כולם קלטו את המירמה והעושק שמשפחת וילשאנסקי בחסות משה הבלין עשו עליהם [אגב ההדדיות בין ישיבת צפת לקרית גת יש בה הרבה מן המשותף והדברים עוד יכתבו בהמשך כך שבאמת גם מי שלא הולך לישיבת צפת צריך להבין כי ישיבת קרית גת יש בה מוטיבים נכלותיים של צפת אם כי בסגנון אחר כי שם המשפיע הרב זושא אלפרוביץ עוצר את התדרדרות בצורת התנהלותו האחראית].

כולם מודים כי צפת רימתה את כולם והיא משתמש בבחורים כבשר תותחים כדי לקבל תקציבים.

כולם מודים כי ישיבת צפת משתמשת בבחורים לצרכיה ולכספיה. שני הורים שכתבו למייל האדום לקחו את תעודת הזהות של בנם והתברר להם כי בנם רשום כאחד שנמצא בתוך פרוייקט שיקום של משרד הרווחה של נוער במצוקה ומקבלים על עבודתו כסף! מתברר כי התלמיד נשלח בתמימות לבית ספר אור מנחם בצפת כאילו לעזור להיות משפיע של בחור ו'לחזק' אותו והנה הוא הופך להיות עובד בלי שההורים מודעים לכך כלום. ולא זו בלבד אלא שאותם הורים משלמים כל חודש טבין ותקילין כדמי לימוד!!!

צפת מעבידים בפרך כמאתיים בחורים במזללת התקציבים קעמפ אורו של משיח כאשר נותנים להם משכורת שחיתות של כ400 ש"ח [כן ארבע מאות!] לשבועיים עבודה רצחנית!! לוקחים מאתיים בחורים שמשלמים טבין ותקילין לישיבה מקבלים עליהם תקציב מהצבא מקבלים עליהם עוד ועוד תקציבים שונים ומשונים לפי המניפולציות שלימדה הישיבה בקרית גת את הישיבה בצפת והנה מגיע הבז הגדול בחופש הישיבה הופכת אותם לעבדים שלה מבלי כמעט תשלום! בו בשעה שכולם רשומים כעובדים בקעמפ הממומן כתנועת נוער!!!!

צפת מנסים לעבוד על הבחורים כי הקעמפ הוא אידיאולוגיה נטו, בו בשעה שמדובר על אחד הטריקים הענקיים לגריפת ממון הן מההורים של הילדים הן מתקציבי ממשלה ובמיוחד סחיטת כוח האדם הגדול ביותר בחב"ד לטובת המימסד המושחת.

שאלת השאלות היא האם מדובר אכן בכת לכל דבר וענין על כל מרכיביה. אחד ההורים שאמר שמוכן להתראיין בקולו, אומר כי הוא מתכנן לפנות לועדת הכתות כדי לבדוק את התנהלות המוסד הזה שיש לו המון מרכיבים מקצועיים של כת השולטת על הכסף, על ההווי של מאמיניה.

בנקודה זו קיבלנו מכתב זועם של מעריץ צפתי [כלשונו] ובו הוא גולל את העוול ש'בעולמם של חרדים' עושה לצפת. מדובר במכתב די הוגן ולכן אנו מביאים אותו כאן כלשונו למען ישפוט הקהל האינטלגנטי שנשאר עדיין בחב"ד:

לחיים שאולזון.

אתה מקבל תקציבי ענק בשביל להכפיש את צפת מקנאה של כלל ישיבות חב"ד שכבר עשרים שנה לא מצליחים להגיע לרמה של צפת. לאהבה של הבחורים למקום. להצלחת קעמפ אורו של משיח, לגיבוש החברתי.

נכון. טוב לנו בביחד שלנו. טוב לנו לפגוש צפתים. טוב לנו לבוא לשמחות שהם שלנו. טוב לנו להתכנס בכינוסים והתוועדויות שמנהלים אותם אנשים צפתים משלנו. לא נעים לבוא לכינוסים שמתנהלים על ידי חסידים שאנו לא מכירים בהם. זו זכותינו המלאה לתרום רק למוסדות צפתיים. מה רע בזה? אני חושב שר' משה עבאד ביטא בהתוועדות רחשי לב של המונים המונים שמוכנים למות בשביל צפת. צפת הרימה אותנו. מה רע בזה? הכל קנאה הכל צרות עין. לא מצליחים לראות את העצמה שלנו. אנו בפירוש גאים בצפת ועושים נפשות לצפת ורק לצפת. אנו כמו חסידי גור סטאמר ויזניץ. במה אנו שונים מהם? כמו שהם עושים הכל רק למען גור גם אנחנו ככה. אני לא רואה בזה שום דבר רע ואני רואה בזה רק דבר טוב.

ההליכה לצבא היא דבר מעולה! בפירוש כן הרב עופר מיידובניק רואה בזה הצלת נפשות. זה גם נותן משכורות שמרחיבות את חייהם של הצפתים, וגם פותח אפיקים להמשיך את החיים בצורה נכונה וחוקית ולא להמשיך להיות חיים של צער וכעסים ובתים עצבניים. מה רע בזה?
מקווה שתפרסמו את דבריי ותתנו גם לנו להגיב.

תגובתנו מתוך מכתבים נוספים:

א. כותב המכתב מודה ומתוודה כי חב"ד וצפת הם שני דברים שונים. צפת היא כת גזע ענף בתוך חסידות חב"ד. טוב לדעת זאת כיצד הם מחנכים את חניכיהם. אנו לא חב"ד אנו צפתים. תמיד הם טענו שהם חב"ד איך כאן הם אומרים שצפת זו כת סגורה ועצמאית?

ב. כותב המכתב מאשרר כי הם עויינים קבוצות אחרות בחב"ד בלי הבדל מאמיני משיח או לא. הוא אומר במפורש שהנושא אינו אידיאולוגי אלא חברתי בלבד. ואם כן הוא מודה לכל מה שנשלח למייל האדום בשנה האחרונה כי צפת כבר אינה זרם אידיאולוגי אלא תנועה חברתית לכל דבר וענין ואין בה כלום עם חסידות משיח ומוסד השלוחים.

ג. כותב המכתב מסביר סוף סוף את מה שלייזי וילשאנסקי ניסה להצפין כי בצפת הצבא הוא אידאולוגיה. שימו לב, חסידות ומשיח כבר אינם אידיאולוגיה אבל הצבא הוא נושא אידיאולוגי. צפת יזמו את ההליכה לצבא כאידיאולוגיה להתעשר מהמדינה. זו אידאולוגיה של נהנתניים לחלוב את הצבא, להרוס את המרקם התורני של הקהילה העיקר שייכנסו כספים.

ד. הכותב משווה את חב"ד לגור ויזניץ. האם חב"ד לא חרתה על דיגלה את קבלת הזולת וכאן להיפך רק אנחנו. אתם כמו גור? אתם חושבים שגור זו מעלה? אבל גור לפחות שומרים על הצניעות שומרים על עקרונות אתם גם פתוחים לביוב הציבורי של העולם וגם סגורים מי ששלכם מקבלים אותו ומי שלא לא. אז בעצם אתה מודה שאתם כת לכל דבר וענין? לא על בסיס אידאולוגי אלא על בסיס חברתי בלבד. ואם הזכרת את סטאמר אתה יודע שסטאמר תורמים לכולם? סטאמר זה המרכז של צדקה לכל מי שמבקש ואתם עושקים צדקה רק לכם. אז מה ההשוואה?

אנו פונים כאן לכלל הציבור תפקחו עיינים תחשבו על עתיד התנועה ועתיד ילדיכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.