רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 ביוני 2017

חב"דניק זועק על שמקצרים את ימי הקעמפים נגד רצון והוראת הרבי

לכבוד הרב שאולזון,
החלטתי להעלות על הכתב כמה עניינים שנוגעים לי מאוד- ולחסידי חב"ד בארץ הקודש בכלל,

אינני יודע כיצד נוצר כזה מצב, אבל המציאות, מרה ככל שהיא, הולכת ומחריפה, עד שהיא מאבדת את עניינה המקורי.
במה דברים אמורים? בימי הקיץ המכונים ימי החופש. כידוע התנגד הרבי לכל חופש שהוא, ודרש בתוקף לנצל את ימי החופש ללימודים ולהתחזקות ביראת שמיים בקרב ילדי ישראל. ועל כך עורר הרבי את החסידים לדאוג שלא יוותר ילד בבית, ושכולם ישהו בקעמפים במשך החופש שם יתחנכו כדבעי.

לשם כך הוקמו ברחבי אמריקה כמה וכמה קעמפים, ילדי ארצות הברית התחנכו במשך שבועות בידי תמימים, מה שהשפיע על לימודם ועל חייהם, עד כדי כך שישנם כאלו שכל חייהם השתנו בעקבות אותם מחנות קייץ, ומפורסמים הסיפורים על כך.
משך כל שנות נשיאותו לא יצא הרבי בפומבי אף פעם מגבולות קראון קייטס למעט למקום אחד – שטח הקעמפ! מכאן ניתן ללמוד אודות החשיבות העצומה שייחס הרבי לעניין זה.

גם לארץ הקודש הגיעו הקעמפים לפני כעשרים שנה, הגיעו ופעלו פלאות בנפשות הילדים, החינוך נעשה טוב בהרבה יותר, היה ניכר על בוגרי הקעמפים עד כמה פעל עליהם הקעמפ – בחסידשקייט, בהתקשרות וכו'.

את ילדיי אני שולח לקעמפ "גן ישראל - ארץ הקודש - כפר סיטרין", קעמפ שאין שני לו ברמה, בגשמיות וברוחניות, מידי שנה אני מתמלא בהערכה ותודה עצומה לצוות הקעמפ על ההשקעה והפעולה הברוכה והניכרת בילדיי.

אך לצערנו הרב, רבו השמועות שגם השנה כבשנה שעברה, התקצרו ימי הקעמפ בעוד כמה ימים, נוצר מצב, שכביכול הקעמפ הוא קייטנה להעברת תכנים וחוויות מסויימים, שככל שניתן לדחוס אותם בימים מעטים כן ייטב. ככל שעוברים השנים, ימי הקעמפים מתקצרים, הלוך וקצר. ואין פוצה פה. הלא תביעת הרבי הייתה שהילדים ישהו כמה שיותר ימים בקעמפ?! הלא הרבי רצה שהילדים ישהו כמה שפחות ברחוב בזמן החופש?!

האיבדנו את העניין? 

חסידים שחשוב להם דברי הרבי אינם יכולים לשבת בשקט כאשר הם נוכחים בדברי הרבי משיחת י"ב תמוז תשמ"ה הידועה, בה קבל הרבי על הטענה כי הילדים שוהים ב"חופש" ר"ל היות "שאין למוסדות די כסף להישאר פתוחים גם בימות הקיץ" - "אבל מה ערך לטענה של "כסף" כאשר המדובר בעניין של חיים, ובפרט חיים של ילדים?"

ואכן, השקענו אנו את כספינו שלנו, ושילמנו בשביל קעמפ יקר מאוד, על מנת לדאוג ל"חייהם" של ילדינו. אך מה נעשה שגם בימים אלו מקצרים לנו?! מידי שנה הולכים ופוחתים ימי הקעמפ ואנחנו – ההורים – אנה אנו באים?

ולואי ויתעוררו אנ"ש, וסוף סוף תתוקן בעיה זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.