רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 במאי 2017

ועד הישיבות עונים למקטרגים


1- כשהבחור ניגש לצבא לקבל דיחוי, לפני כן הוא צריך להתקשר לועד הישיבות? לא
2- ועד הישיבות הם אלו שנותנים לבחור את ה'תעודה' של תורתו אומנתו שעם זה הוא ניגש לצבא ומקבל דיחוי? כן, ע"י משרד הישיבה
3- כמה ה'תעודה' הזאת עולה? כמה לוקחים על זה בועד הישיבות? 0.000 ש"ח
4- כמה ועד הישיבות משלמת לצבא על כל תעודה? וכמה כל ישיבה משלמת לועד הישיבות עבור חבילה של 'תעודות'? 0.000 ש"ח
5- מה המקסימום דיחויים שהצבא נותנת לועד הישיבות כל שנה? אין מקסימום, כל הישיבות כל הבחורים מקבלים דיחוי.
6- כמה בחורים יש אצל הישיבות ש'משלמים כסף' לועד הישיבות? אף ישיבה לא משלמת כסף לועד הישיבות. עכ"פ יש למעלה מ60,000 בחורים ואברכים מקבלי דיחוי [כלומר עד גיל 23]
7- כמה בחורים יש 'החלשים' שאנו יכולים כבר לדעת שהם ממילא לא יקבלו דיחוי בשנה זו בגלל שכל ה'דיחויים' נתפסו על ידי בחורים או ישיבות עם 'פרוטקציה'? אין דבר כזה בעולם, כל בחורי הישיבות בכל הישיבות מקבלים דיחוי. אין מושג כזה בחורים 'חלשים', כל הישיבות מכל הסוגים כולם מקבלים דיחוי לכל הבחורים שלהם.
8- אחרי שהבחור נוסע למשרד ועד הישיבות ומחכה בתור ומקבל ה'תעודה' אז הוא נוסע לבד לצבא ומקבל דיחוי? כן או לא? השאלה אינה מובנת. כל הבחורים בכל הישיבות לא צריכים לבוא למשרדי 'ועד הישיבות לקבל הדיחוי, אלא כל בחורי הישיבה מקבלים זאת במרוכז ע"י תיאום של משרד הישיבה הדואג לקבל את הטפסים מ'ועד הישיבות'. בחורים שהסתבכו או איחרו את המועד ולא הגישו הטפסים שלהם במשרד או שעברו ישיבה ולא עידכנו, הם מגיעים למשרד כדי לקבל עזרה דחופה, וכולם מקבלים במהירות האפשרית כמידת היכולת בשעות פעילות המשרד
9- איך ועד הישיבות קובעים למי לתת 'תעודה' ולמי לא לתת? אין קובעים כלום, כל מי שלומד בישיבה מקבל הטופס לאחר שראש הישיבה חתם שהוא לומד בישיבה, מי שאינו לומד בישיבה אין לועד הישיבות דרך לסייע לו, תפקיד ועד הישיבות הוא לעזור לבחורי הישיבות כולם ללא יוצא מן הכלל, ולא מעבר לכך.
10- אם בחור הגיע לצבא ולא קיבל דיחוי, מה יכולים ועד הישיבות לעשות כדי לעזור לו? מה זאת אומרת שלא קיבל דיחוי? הצבא אינו נותן דיחוי, הצבא מקבל הדיחוי שעליו חתומים הישיבה ומאושר ע"י ועד הישיבות, וממילא הבחור משוחרר. מי שלא הגיש הטפסים כראוי, צריך להגישם כראוי.
11- כששומעים בחדשות שבחורה שלא סידרה דיחוי יושבת בכלא, זה בגלל שבועד הישיבות החליטו לא לעזור לה? בגלל שהיא 'ספרדית'? נכון? השאלה משוגעת מכל הכיוונים, ובמיוחד שועד הישיבות לא קשור לבחורות, ובחורות אינן מקבלות דיחוי ולא רשומות בישיבות, אלא כל בחורות דתיות פטורות ממילא מהצבא.
12- מי מפקח על ועד הישיבות? למי הם צריכים לענות? ועד הישיבות מנוהל ע"י ועד של 15 ראשי ישיבות מכל החוגים והעדות, ועומדים בקשר תמידי עם קביעת כל העניינים. בפועל יש הנהלה במשרד לכל העניינים הטכניים.


1- כשהבחור ניגש לצבא לקבל דיחוי, לפני כן הוא צריך להתקשר לועד הישיבות?
2- ועד הישיבות הם אלו שנותנים לבחור את ה'תעודה' של תורתו אומנתו שעם זה הוא ניגש לצבא ומקבל דיחוי?
3- כמה ה'תעודה' הזאת עולה? כמה לוקחים על זה בועד הישיבות?
4- כמה ועד הישיבות משלמת לצבא על כל תעודה? וכמה כל ישיבה משלמת לועד הישיבות עבור חבילה של 'תעודות'?
5- מה המקסימום דיחויים שהצבא נותנת לועד הישיבות כל שנה?
6- כמה בחורים יש אצל הישיבות ש'משלמים כסף' לועד הישיבות?
7- כמה בחורים יש 'החלשים' שאנו יכולים כבר לדעת שהם ממילא לא יקבלו דיחוי בשנה זו בגלל שכל ה'דיחויים' נתפסו על ידי בחורים או ישיבות עם 'פרוטקציה'?
8- אחרי שהבחור נוסע למשרד ועד הישיבות ומחכה בתור ומקבל ה'תעודה' אז הוא נוסע לבד לצבא ומקבל דיחוי? כן או לא?
9- איך ועד הישיבות קובעים למי לתת 'תעודה' ולמי לא לתת?
10- אם בחור הגיע לצבא ולא קיבל דיחוי, מה יכולים ועד הישיבות לעשות כדי לעזור לו?
11- כששומעים בחדשות שבחורה שלא סידרה דיחוי יושבת בכלא, זה בגלל שבועד הישיבות החליטו לא לעזור לה? בגלל שהיא 'ספרדית'? נכון?
12- מי מפקח על ועד הישיבות? למי הם צריכים לענות?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.