רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 8 במאי 2017

תתביישו לכם, חברי הכנסת החרדים!!

במקום הקדמה:
מקובל כיום לקטלג אנשים לפי השתייכות פוליטית, הקיטלוג הזה כל כך חזק עד כדי כך שברגע שאנחנו שומעים דיעה 'לא מקובלת' מיד הגלגלים האפורים במוחינו נעים במהירות כדי להבין מה ההשתייכות של מביע דיעה זו.
כדי לחסוך לכם, וכדי שתהיו מרוכזים בתוכן הדברים, אצהיר מפורשות ואומר: אני ספרדי, לא משתכנז, הצבעתי ש"ס כל חיי, אחרי הבחירות האחרונות גמלתי בליבי להצביע מכאן ואילך ליהדות התורה בלבד. למדתי בישיבות ובכוללים, שירתתי בצה"ל, כיום אני עובד וקובע עתים לתורה, מתגורר בשכונה בה יש חרדים דתיים וגם חילונים, הילדים במסגרות חרדיות בלבד, כובע וחליפה בשבת, שחור לבן כל השבוע, טלפון כשר. מספיק עד כאן?? בואו נתחיל...

'נתחיל' - מההתחלה: בשביל מה חרדים צריכים מפלגה? התשובה פשוטה: המדינה כמדינה חילונית לא תדאג לאינטרס הדתי חרדי, ולכן צריכים חבר כנסת שידאג לכך.
כמה פשוט ככה נכון: ציטוט מהמצע של יהדות התורה: "דוגלת ושואפת:"לפתור ברוח התורה והמצווה את כל השאלות העולות על הפרק בחיי עם ישראל". בהמשך, תחת הפיסקה "שבת": "נאבק בכל כוחותינו נגד הכירסום הגובר בסטטוס קוו ונילחם בחד סטריות אשר בו... נתייצב כחומת מגן, כבעבר, להדוף כל נסיון לפגוע בקדושת השבת, ונאבק בכל תופעה של קיפוח עובדים ופועלים שומרי שבת, בכל ענפי המשק..."

ניסיתי לחפש את המצע של שס בגוגל, לא ממש הצלחתי למצוא משהו רשמי (דף הבית של המפלגה מפנה ל... דף הפייסבוק של דרעי...) אבל מאז שאני קטן (ואני בן 30) אני זוכר ששס מבטיחה תמיד 'להחזיר עטרה ליושנה', תמונות של מרן > אמא בוכה ליד נרות השבת > ילד יהודי טהור > זקן מקושש בפח הזבל, אלו המוטיבים העיקריים של המפלגה בכל קמפיין בחירות, הנקודה היא שברור לכולם שש"ס נבחרה ונשלחה לכנסת בין היתר כדי לשמור על השבת במדינה.

נכון שיש הבדל ענק בין המפלגות, אולם בסופו של יום שתיהן מתיימרות לקרוא לעצמן 'חרדיות', ולדאוג לאינטרס החרדי. כשהם היו באופוזיציה שמענו היטב את המחאות על 'גזירות לפיד' - אכן היו לא מעט גזירות, וכולנו נשמנו לרווחה ברגע שביבי הקים שוב ממשלה עם ה'שותפים הטבעיים' שלו... קרי: החרדים. 

האמת חייבת להיאמר, שלא מעט עוולות תוקנו או טופלו בממשלה הנוכחית: העלאה מחדש של תקציב הישיבות והכוללים שקוצץ עד אימה בממשלה הקודמת, 'שיוף' של חוק הגיוס החדש, 'טיפולון' במתווה הכותל... ועוד כמה דברים טובים.

אולם ישנו נושא אחד, שדומה כי נשכח ונזנח לחלוטין ע"י המפלגות 'שלנו'... בטח כבר ניחשתם, מדובר בשבת קודש. לא אכביר כאן מילים על קדושתה של השבת, זה מיותר: אני כותב לעיניים חרדיות. אבל תראו מה קרה כאן בשנתיים וקצת של הממשלה הזו, ומצד שני על מה באמת נאבקו:

1. שנת תשע"ו - חילולי שבת בירושלים, מתחם התחנה ופאבים נוספים - נציג ש"ס במועצת העיר נעדר מההצבעה ומאפשר בעקיפין לאשר את חילולי השבת. בלי קשר או עם קשר - הוא נבעט כלפי מעלה ומקבל קידום היסטורי לחבר כנסת מן המניין, והאזרח הקטן אומר לעצמו לא יכול להיות שהייתה פה קנוניה, זה ממש צירוף מקרים, ושותק.

2. עוד בתשע"ו - עבודות ברכבת בתל אביב מבוצעות בשבת קודש במהלך כמה שבתות. למרות 'איומי' החרדים... העבודות ממשיכות, כאשר ההצהרה שמסופקת לכלי התקשורת היא "עבודות מצילות חיים כן יבוצעו בשבת, אלה שלא מצילות חיים לא תבוצענה בשבת". והאזרח הקטן שלא מבין מה הקשר בין רכבת להצלת חיים מניח שכנראה יש מי שמבין יותר טוב ממנו, ושותק.

3. שנת תשע"ז - פרשיית העסקים בתל אביב (שהחלה כמה שנים קודם לכן) נזנחת ע"י שר הפנים החרדי... ומגיעה לבג"צ שפוסק כמובן נגד השבת. או אז נזכרים כולם לזעוק מרה על הבג"צ ההורס את היהדות. זה אמנם נכון, אבל עיון בפסק הדין של בג"צ מגלה כי הפרשיה התגלגלה ללשכתו של שר הפנים לפני זמן רב, והוא לא טרח לתת תשובה עד עכשיו. יושב לו החרדי הממוצע שאין לו שיג ושיח במהלכי ממשל, וחושב לתומו כי צודק השר בזועקו מרה כי לא הספיק לעיין ולהגיש ולטפל, מאשים כרגיל את בג"צ - ושותק.

4. שנת תשע"ז - אחרי כל כך הרבה שנים של חילול שבת, באה משטרת ישראל ומציעה לח"כים החרדים: תדחו קצת, רק קצת את ההדלקה, והשוטרים לא יחללו שבת. במקום מייד בצאת השבת, תעשו את ההדלקה... נניח בארבע בבוקר... ואין חילולי שבת!! אבל החכים החרדים לא נופלים מהכסא לשמע הצעה זו... להיפך... זה נראה כאילו הנושא מעיק עליהם, כאילו טוב יותר היה אם המשטרה הייתה מתנהגת כמו בשנים עברו... אז הם אומרים "מה קרה? פתאום המשטרה שומרת שבת? יאללה יאללה צביעות של המשטרה" (אייכלר באמת אמר את זה)... יושב לו החרדי הממוצע שיודע שהדלקת מדורה אצל רשב"י זיע"א לא חשובה יותר משמירת שבת, ולא שווה חילול שבת המוני, והוא מתפלא בינו לבין עצמו היאך מתירים דבר שכזה, ואיך הועדה למען השבת לא זועקת, אבל גם כאן הוא כמעט שותק - - - 

הוא לא!!!
הוא צועק!!!

תתביישו לכם, חברי הכנסת החרדים!! על מקרה ערד ידעתם לזעוק ולצעוק... על סגנות ראש העיר למיכי אלפר ידעתם להגיד שזה 'שעת השמד'... כשלוקחים לכם כסף וואו וואו מה שאתם עושים!!

ואל תגידו לי שר בריאות ושר הפנים!! את מי זה מעניין?? מה אכפת לי שהכניסה לחופים הציבוריים (הפרוצים) נעשתה בחינם הודות לשר הפנים?? מה אכפת לי ששר הבריאות הוזיל עוד כמה תרופות וחנך עוד כמה בתי חולים?? האם לשם כך מותר לחלל כל כך הרבה שבתות?? 

אתם יודעים מה? בבחירות הקרובות, בבקשה מכם, תחסכו מאיתנו את "עת לעשות לה' הפרו תורתך". אל תנופפו לנו עם "ועשית ככל אשר יורוך". תפסיקו להשתמש בחתימות של רבנים. אל תחלקו קמיעות, אל תאיימו עלינו עם "עולם הישיבות בסכנה". מכירים את הכלל "לתקוני שדרתיך ולא לעוותי"? אז הנה, כעת עוותתם. לא שלחנו אתכם בשביל זה. ממש לא.

בישיבה לימדו אותנו את היסוד של ר' חיים מבריסק זצ"ל, האומר: כשאתה אומר פשט חדש, ופתאום יש עליך קושיה אחת, אפשר לענות עליה תשובה אחת. אם מתעוררת קושיה נוספת, אפשר לענות בתשובה נוספת. אבל כשיש שלוש קושיות, לא עונים שלוש תשובות... כי הפשט כבר לא נכון.

עליכם יש כבר ארבע קושיות, ובמקום להילחם (ויכולות מלחמה יש לכם, והן טובות מאוד) - אתם מתרצים תירוצים. מצטערים, לא שלחנו אתכם לתרץ תירוצים. 

תתביישו לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.