רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 במאי 2017

לאחר השחרור: השופט מאפשר למשטרה לקיים דיון מחודש לתנאים מגבילים למרות השחרור ממעצר הבית, ההליך הפלילי בענינם של החשודים ממשיך

מאת מרכז החדשות

אמש התקיים דיון בבית המשפט לבכירי הפלג שמעצר הבית שלהם הסתיים היום. "היתה כוונה להגיש כנגדם כתב אישום תוך כדי מעצר, לפחות מעצר הבית" אמר החוקר דוד קוריאט, אך לדבריו זה לא קרה בגלל העברת התיק מתביעות להב 433 לפרקליטות מחוז תל אביב לצורך התייעלות כפי שדווח. לדברי המשטרה, הייתה כוונה להגיש כבר היום כתבי אישום נגד החשודים בפגיעה בפרטיות, התחזות, הטרדה באמצעות מתקן בזק, קבלת דבר במרמה ולחלק מהם אף סחיטה באיומים, אך זה לא יצא לפועל כאמור.
במהלך הדיון ביקשה המשטרה להטיל עליהם הגבלות שימנעו מהם להמשיך לסחוט באיומים חברות ואישים, כגון נוכחות שלהם במערכת העיתון ויצירת קשר כלשהו עם מפרסמים במשק בכל התקופה הקרובה. אך השופט השיב כי אין בסמכות בית המשפט להתיר הגבלות אלו ללא דיון מחודש, ועל כן הורה למשטרה לגשת לדיון חדש בבית המשפט באם רצונה בהטלת הגבלות אלו. 
כאמור, השופט עמית מיכלס אמר כי ככל שהמשטרה מבקשת להוסיף תנאים מגבילים, עליה להגיש בקשה לעיון חוזר - דבר שהמשטרה לא ביצעה נכון לשעת הדיון. "בנסיבות הללו, ובהינתן שתנאי השחרור המקוריים נקבעו על ידי ביהמ"ש המחוזי ואושרו על ידי ביהמ"ש העליון, לא מצאתי להיעתר לבקשה" החליט השופט. יחד עם זאת, הוסיף כי עדיין פתוחה הדלת בפני המשטרה להגיש בקשה לעיון חוזר. במהלך הימים הקרובים יתברר האם אמנם המשטרה נחושה לעצור את מהלכי הסחיטה באיומים.
על בקשה נוספת של המשטרה לסגור את קווי ההטרדות הודיע השופט כי הדבר צריך להיות מופנה לדיון בבית המשפט המחוזי, ואינו יכול להתבצע בפניו. גם ענין זה יוכרע בימים הקרובים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.