רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 במאי 2017

איסור ההתייצבות של הפלג מתמוסס באופן רשמי

מאת קול ברמה ומרכז החדשות
האם 'הפלג' מגלה סימני משבר במאבק מול הצבא? קבוצה של 10 בחורים מישיבת פורשי גרודנא באשדוד, שבראשה עומד הרב נחום רוזנבלט, התייצבה היום בלשכת הגיוס בבאר-שבע – כך חשף הערב הכתב לענייני צבא וביטחון של 'קול ברמה', מנדי ריזל.

הקבוצה – הראשונה מתוך 3 – הגיעה ללשכה כדי להסדיר את מעמד בן ישיבה. זאת, על אף ש'הפלג' שממנו היא מגיעה, מתנגד לכך בתקיפות. בצבא ידעו מבעוד מועד על בואה, בעקבות סיכום שאליו הגיעו הבחורים עם צה"ל מלכתחילה, בתיווך 'וועד הישיבות'. התייצבותם הסירה מהם מעמד של משתמטים.
ישיבת גרודנא באשדוד נחשבת לעמוד תווך מרכזי בכת הפלג, אך עם פטירתו של ראש הישיבה הרב דב-צבי קרילנשטיין זצ"ל, לפני יותר משנה, היא התפצלה: בראש הישיבה המקורית עומד חתנו, הרב משה שמידע (הללו מכונים השמידעיסטים); בראש הישיבה שפרשה בשם 'מאירת שמועה' עומד כאמור הרב נחום רוזנבלט (הללו מכונים הנחומיסטים).
בעוד שאר ישיבות כת הפלג רשומים כישיבה מוסדרת בועד הישיבות ומחלקים דיחויים, הרי שהישיבה החדשה לא היתה רשומה, מתוך עמדה עקרונית שם שלא לתת דיחויים. אך כעת הישיבה נרשמה, והבחורים יוצאים באופן רשמי להתייצב בצורה מאורגנת, (בעוד בשאר ישיבות הפלג זה נעשה על ידי כל אחד באופן עצמאי). הדבר נובע גם עקב המחלוקות באשדוד, כאשר הרב אוירבך תמך בישיבת השמידעיסטים, והנחומיסטים יוצאים נגדו ונגד הנהגת הפלג.
יצויין כי תלמיד הישיבה ישראל מאיר טולידנו שנגזר עליו עונש חמור של כחודשיים מאסר בפועל ועדיין דינו תלוי ועומד בידי הצבא לעונשי מאסר נוספים או שירות צבאי בפועל, הינו תלמיד הישיבה, כאשר בין השאר בשל העובדה שישיבתו לא היתה רשומה הדבר הוביל להחמרה בעונשו. כאמור, כעת ישיבת הרב רוזנבלט הסדירה את מעמדה בועד הישיבות ומיד הגיעו תלמידים רבים מהישיבה להתייצב בלשכות הגיוס ולהסדיר את מעמדם כמקובל בישיבות כת הפלג האחרות, חדרה, הרב מרקוביץ בפוניבז', ומעלות התורה, בהן רוב תלמידי הישיבה מתייצבים בסיוע ראשי הישיבות, בניגוד להצהרותיהם הנחרצות כנגד ההתייצבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.