רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 במאי 2017

על הנצחון של ששת הימים והשקפות הגדולים

מאת יהודי

אז הנצחון של ששת הימים היה טוב או לא? לאחרונה קראתי שבני רבינוביץ מצטט את הרב וולבה שאמר בששת הימים לתלמיד שהמדינה הציונית תתבטל אפילו אם נמות על קידוש השם ואחר המלחמה שאל אותו התלמיד מה עכשיו א"ל הרב וולבה א' באו גוים בנחלתך טמאו כו'.
אז יש מערערים על נכונות הדברים ואפילו אם הם נכונים נגלה לכם שבעולם הישיבות דאז לא גרסו את הרב וולבה. בסוף ימיו הוא נהיה זקן המשגיחים וכיבדו אותו אבל אז הסתכלו עליו בעין עקומה כמו שמסתכלים על בעל תשובה שבא מגרמניה ומקצין בדעותיו.
מזכיר את ארז אלברנס שמייחל להשמדת ישראל. בינתיים זה לא קורה הוא כבר כתב בספרו שזה יהיה בתשס"ד גג תשס"ו. מי יותר קנאי מהרבי מסטמר עליו כתב תלמידו ד"ר אברהם פוקס בספרו האדמו"ר מסאטמר שבששת הימים בא אליו מישהו וא"ל הלוואי שהערבים ינצחו וא"ל הרבי מסטמאר "רחמנא ליצלן מהאי דעתא".
אגב מי שהיה הגורם הראשון ל"חזרתו בתשובה" של ארז אלברנס היה לא אחר מאשר..... ד"ר אברהם פוקס שהיה המורה להיסטוריה בתיכון דנמרק בירושלים ושלח אותו לבעלזא (ושם הוא החליט שהוא יהיה גם כן אדמו"ר כשהוא יהיה גדול). אגב הרבי מסטמר אחרי המלחמה יותר העדיף לומר שלא היה כזה נס אלא שהערבים היו חלשים ביחס לצה"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.