רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 במאי 2017

המחבלים פועלים בדרכי אלימות למנוע הסדר מעמד בן ישיבה

מאת שניאור מרקוביץ - מרכז החדשות


על רקע פעילות מאחורי הקלעים של רבנים וראשי ישיבות בפלג לבטל את "איסור ההתייצבות" שגורם למתח ודאגה ולהפרעה לסדרי הישיבה בישיבות הפלג, ועל רקע הסדרת מעמדה של ישיבת הנחומיסטים באשדוד, והתייצבות חלק ניכר מתלמידיה בלשכות הגיוס באופן רשמי ומאורגן להסדרת מעמדם, כעת ראשי כת הפלג עובדים לטרפד את היוזמות הצצות על פני השטח, כמו גם את רצונם של אלו שלא התייצבו ובני משפחותיהם הרוצים שילדיהם יבואו ויסדירו את מעמדם, לנוכח החשש הגדול על רקע הטלת עונשי מאסר ארוכים וחמורים שהוטלו על עריקים שנעצרו.

כזכור בשבוע שעבר פורסם על פגישת הרב שמואל מרקוביץ, הרב יהושע ארנברג, והרב חיים כץ הרוצים לבא בדברים עם ראשי הצבא במטרה למצוא איזו דרך ירידה מה'עץ', שתאפשר את חזרת ההתייצבות של כל בני הפלג לקדמותה באופן רשמי, (אמנם הרוב מתייצבים, אך המיעוט שלא מתייצבים מקשה על התנהלות תקינה). כך גם ישנם משפחות רבות החוששות לגורל בניהם, עקב העונשים הכבדים שהוטלו לאחרונה על העריקים, ורוצים להסדיר את מעמדם. 
לפיכך, בפלג פועלים לטרפד את היוזמה, מכל הכיוונים. לצד חסימת דרכם של אותם ראשי ישיבות והרחקתם מבית מנהיג הפלג הרב אוירבך והטלת סנקציות שונות עליהם, פועלים בפלג להטיל אימה על ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, האחראי על כל הסדרה אפשרית במעמדם של מאות העריקים שישנם, לאחר שהלכו שולל אחרי תעמולת הכת כביכול יש בהתייצבות משום נתינת יד לגיוס בני ישיבות, מההמצאות החדשות של הפלג.
בשבוע שעבר הופיעו עשרות מפגינים ביישוב כפר תבור בו הוא מתגורר, הם קראו קריאות מחאה, ופיזרו פשקווילים בו השוו אותו ל"היטלר", ושיבשו את הסדר במקום. כל זאת כאמור מתוך מטרה ברורה להעביר לו מסר שלא יסייע להסדיר את מעמדם של בני ישיבות מהפלג שהסתבכו. על רקע התקפה זו התחוללה סערה רבתי, וכל ראשי השילטון הביעו תמיכה בקצין המותקף, ועקב כך שוב החל גל הסתה חריף של הציבור החילוני נגד הציבור החרדי, והשנאה כלפי החרדים הולכת וגואה עקב מעשי המתפרעים.
כך מתעללים בכת הפלג באנשיהם עצמם ומנסים למנוע מהם לשוב ולהתייצב להסדרת מעמדם בלשכת הגיוס כמו כל בני הישיבות וכפי שנהוג מאז ומקדם, גם אם הם רוצים בכך וחוששים מהמצב המסובך אליו הביאו אותם ראשי הכת. כאמור, מעשים אלו גורמים בעקיפין שוב נזק לכלל הציבור החרדי, שצריך שוב להבהיר כל העת שאין לו כל קשר למעשי הכת שהוציאה עצמה מכלל הציבור החרדי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.