רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 במאי 2017

היחיד בדור יתום זה שאפשר לומר עליך שהנך מקיים את ציווי התורה לא תגורו מפני איש

מאת איש מירון 

לכבוד איש האמת לוחם מלחמות ה' ללא פחד מאיש
הרב חיים שאולזון שליט"א

מה שהתרחש במירון על ידי החרדים ובפרט על ידי אדמו"רים בעלי חזקות שהיו מוכנים להתערטל מהתורה  ומהשבת בשביל כבוד מדומה כנראה לראות את העשרות אלפים שרים לכבודם זה עושה להם את זה. וכדי ביזיון וקצף לאן התדרדרו אותם מנהיגים שכביכול ממשיכים את דרך הבעש"ט הקדוש. מי האמין שבארזים יפול שלהבת בפרט באדמו"ר שעד היום היה לו שם טוב וכולנו היינו בטוחים שהוא תופס שרפים ואופנים וחיות הקודש. עד לרגע זה אני ממאן להאמין שהוא הבין את המשמעות למה שהוא עשה, וחוששני כפי שהבנתי מכמה חברים המבינים דבר או שתיים בחסידות בויאן שהאדמו"ר כלל לא קובע בחצר הזאת ויש  שם חבורה ידועה המשחקת איתו כרצונם.

אבל אני מניח לרגע לביזיון הזה, אני רוצה הפעם להתייחס דווקא לעורך הנערץ בפי כל של בעולמם של חרדים שפעם אחר פעם ובפרט בפרשה האחרונה הוכיח כלפי שמיא וכלפי ארעא שהוא מקיים את ציווי התורה לא תגורו מפני איש עם כל המשמעות של המושג לא תגורו.

ראינו איך רבנים ואדמו"רים שמתחת לשולחן אמרו על בויאן כל דבר אסור אבל לא העזו להגיד לו בפרצוף את האמת המרה על התנהגותו.

ודווקא הרב שאולזון  הסיר לראשונה את הכפפות וטיפל בבעיה הכאובה והקשה הזאת שהציבור החרדי נהפך לציבור הכי בזוי ושפל שמשחק עם התורה כאוות נפשו והוא עוד בטוח שבגלל התחפושת שלו בשבת וביום חול הם עושים על מישהו רושם.

אט אט מתברר כי לא השבת מעניינת אותם ובכל איסור שעל השני הם זועקים מרה להם זה מותר. כנראה אותם חרדים שכחו לפתוח גמרא ולא יודעים מהמושג התלמודי "רשע ערום" מושג שתואם מאד את הלך הרוח של הציבור החרדי ומנהיגיו.

אני כותב זאת בכאב ומתוך דם ליבי, איך ייתכן כדבר הזה. במקום שהציבור החרדי יאתגר את המדינה ויראה מה זה קדושת השבת והיינו זוכים ששבת לאחר ל"ג בעומר היו מצטרפים למשפחת שומרי השבת עוד אלפי משפחות הם ביזו וחילללו את השבת וכל כלי התקשורת דברו על הביזיון שאונסים נהגים ואנשי כוחות הביטחון כדי שהחרדים יוכלו לעלות למירון. וזאת האמת העובדתית המרה כלענה.

הרב שאולזון אני מבקש ממך דבר אחד אל תתיאש מזה שכביכול מאבקך נכשל בכך שהני בריוני דירושלים חיללו את השבת ואת שמו יתברך וכאילו מאבקך שהיה מאבק של כל עם ישראל לא הצליח. דבר ראשון יצאת ידי חובת מחאה וכולם יודעים להצביע מי הם מחללי השבת ולנהוג בהם בהתאם. דבר נוסף אין ספק שרבים וטובים יחשבו פעמיים לפני שיצאו לפרוייקט חילול שבת ואני מבקש ממך באופן אישי אל תרד מהמאבק על קדושת השבת והמלחמה בעיקר נגד החרדים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס וכבר שנים לא מעניין אותם שבת רק זה כביכול ההצדקה לקיומם.

ואחרון אחרון חביב דווקא השר בנט מה שהם אוהבים לצחוק עליו שיש לו כיפה חצי גרוש, הוכיח את נאמנותו לשבת ומליונים שמרו על השבת בזכותו בכך שדחה את ההדלקה, ובכך מילא את יעודו כיהודי דתי ירא שמים ושר החינוך של מדינת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.