רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 במאי 2017

המשטרה: החשד נגד דרעי - שוחד והלבנת הון

שר הפנים נחקר במשך יותר מ-11 שעות במשרדי להב 433. במשטרה מייחסים לו עבירות של שוחד, הלבנת הון ומרמה
אלי סניור | 21:37

שר הפנים אריה דרעי נחקר היום (יום ב') במשך יותר מ-11 שעות במשרדי להב 433. דרעי ורעייתו יפה הגיעו לחקירתם בשעה 10:00 ויצאו בסביבות השעה 21:30. במשטרה אומרים כי דרעי נחקר בחשד לשוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת המונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

במוקד החקירה נבדק חשד שמאות אלפי שקלים מכספי המדינה שהיו תחת שליטת דרעי זרמו לעמותות של המשפחה. על פי החשד, בשנים האחרונות העבירו גם כמה מהחשודים שנחקרים באזהרה כספים למיזמים הקשורים למשפחת דרעי. בין 14 החשודים שעוכבו לחקירה נכללים חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, וכן מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריאל משעל. בין 14 החשודים שעוכבו לחקירה נכללים חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, וכן מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריאל משעל.

פרשת דרעי התפוצצה לפני יותר משנה בעקבות דיווחים שהגיעו לרשות המסים הקשורים לעסקאות שביצעו בני משפחת דרעי. בתחילה הסתירה אותה המשטרה תחת צו איסור פרסום, אולם עד מהרה הוא הוסר על ידי דרעי עצמו. החקירה הועברה ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשולב עם צוות מרשות המסים.

חלק מהחשדות קשורים לעסקת נדל"ן שביצע השר ובמסגרתה הועברו נכסים באופן לא חוקי ממנו לאחיו שלמה בבית בן 5 דירות בשכונת גבעת שאול בירושלים. אחת ההערכות הייתה שדרעי העביר את הדירות לאחיו רגע לפני חזרתו לפוליטיקה.

סוגיה אחרת נוגעת לבניית בית הנופש של משפחת דרעי ביישוב ספסופה שבצפון. על פי הערכות, שווי בית הנופש של המשפחה בספסופה הוא יותר מ-4 מיליון שקל. הבית נבנה ב-2013 כשאת הבקשה להקמתו הגישו בתו של דרעי, דסי, ובעלה. רשות המסים חושדת שדרעי ומשפחתו מימנו את בניית הבית מכספים לא מדווחים. על חלק מהעבודות, כך על פי החשד, שילמו לקבלנים בכסף מזומן.

העסקה שהובילה לחקירת ליאון: "דמי תיווך לדרעי"

במהלך החקירה שביצעו אנשי רשות המסים יחד עם חוקרי להב 433 הם חדרו בין היתר לחשבונות הבנק של בני משפחת דרעי - אריה, רעייתו יפה וגם של ילדיהם. בין היתר הבחינו החוקרים בתנועות כספיות שהגיעו מכיוונים שונים. אחד המקרים שנחקרים כולל סכום כסף שהגיע מחברה הקשורה לרוה"ח משה ליאון, המשמש כחבר מועצת עיריית ירושלים. ליאון עוכב גם כן לחקירה לאחר שהתברר כי הוא העביר את הכסף לדרעי.

בחקירתו טען ליאון כי אכן העביר את הכסף כ"דמי תיווך". לדבריו, הכסף הגיע לאחר שדרעי גייס איש עסקים שהשקיע בקרן גידור שבראשה עמד ליאון לפני שנים. לדברי ליאון, דרעי היה אז איש פרטי וסכום הכסף שהועבר אליו היה כמקובל ועל פי חוק. "דמי תיווך שהיו מגיעים לכל אחד עבור העבודה שביצע", הסביר לחוקרים.

ליאון היה בעברו מנכ"ל משרד ראש הממשלה ויו"ר רכבת ישראל, וב-2013 התמודד על ראשות העיר ירושלים. שמו התפרסם לאחר החקירה בהסכמתו, ומטעמו נמסר: "בתום כמה שעות הסתיימה חקירתו של משה ליאון בלהב 443. הוא שיתף פעולה וענה לכל השאלות. בתום החקירה לא הוטלו עליו מגבלות כלשהן. ליאון מבהיר כי לא נשאל ואין לו שום קשר לנושאים השונים כפי שפורסמו היום באמצעי התקשורת. השאלות התמקדו בנושא נקודתי אחד בלבד בנוגע לתקופה שבה אריה דרעי היה איש עסקים פרטי".

ליאון מסר בתגובה: "יש אנשים שבשל רצונות פוליטיים משילים מעצמם לחלוטין אנושיות. לצערי, היום עבדו אנשים משיקולים כאלה מאחרי הקלעים כדי להשחיר את שמי. ניסיון העוול שנעשה לי היום הוא חסר תקדים בכיעורו. אפעל לכך שמי שעומדים מאחורי ניסיון ההכפשה הזה ייחשפו ושהצדק יצא לאור. ביקשתי ששמי יפורסם דווקא בשל נקיון כפיי". ליאון ציין כי נקרא לחקירה קצרה ולאחריה חזר לביתו ולעבודתו ללא כל מגבלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.