רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 במאי 2017

איך נפלו גיבורים? דווקא אלו שברוסיה מסרו נפשם למות כאן הפכו להיות ראש החץ להפקיע את חב"ד מחוץ לעולם הישיבות והכוללים - רבם דקרו! רעיון ממורנו ורבינו הגאון ר' ישראל יעקב פישר זצ"ל

את הגאון ר' ישראל יעקב פישר לא היה אחד שלא הכיר. בזמני לא השכלנו להעריך ולהעריץ אותו, הוא היה נתפס כירושלמער לץ. הסתובב בינינו גאון הגאונים בעל סברא וישרות במוחין שידע לזהות ולהבדיל בין תכלת ללבן ידע להבין בשניות מהי קנאות אמת ומהי קנאות מזוייפת בין מדקדקי מצוות אמיתיים לשקרנים ונוכלים. באמתחתי סיפורים רבים מספור על כך, על הפיקחות העצומה שלו, על התפיסה הרחבה שהיתה לו בהבנת הכלל וכו' וכו' וכו',

כשנושא צפת עומד על הפרק כל הזמן, כשהמייל האדום מלא באמהות מודאגות שרואים את בניהם חוזרים מקבוצה מניו יורק ומיד מסדרים את הזקן מיד נפתחים לעולם חוזרים מהצבא עם אייפון פתוח ועם תובנות חדשות על החיים, אני נזכר שאימרה אחת קטנה מתוך אלפי אחרים מאותו תלמיד חכם עצום שיתכן ולא נספד כהלכה ורק כיום בפרספקטיבה של זמן אפשר להבין את הייחודיות שהיתה בו, מלבד הגאונות וכוח הפסיקה.

ר' ישראל יעקב כידוע היה מהפרושים של ירושלים אדם שהלך רוחם של החסידים היה מאד זר לרוחו ולמנהגי ילדותו, כאיש הלכה נהג כל ימי חייו להתפלל שחרית בותיקין כולל שבת ויו"ט ואפילו ימים נוראים. קבוע קבוע ר' ישראל יעקב היה מופיע בזכרון-משה בשטיבלאך בירושלים למנחה גדולה אחר חצות היום בשעה היעודה, באותו זמן זכרון משה היה מפוצץ בחסידים וכל מיני בטלנים שהיו מארגנים אז מנינים לתפילת שחרית, עמוק אחרי חצות היום, ור' ישראל יעקב כדרכו עם החיוך והבדיחותא שלו היה אומר [בתרגום מאידיש ירושלמית מתגלגלת]: באותה מידה אתם יכולים גם להתפלל עכשיו מעריב זה בדיוק כמו השחרית... עבר הזמן....

היו סביבו כמו בכל מקום קבוצת 'קנאים' שהחליטו יום בהיר שצריך לפזר את כל המניני שחרית הללו ולסגור את הארונות קודש לא לתת להם ספרי תורה למנינים שהמתפלל בהם עובר על ברכות לבטלה. הם כתבו נוסח ובאו להחתים את רב בית הכנסת ר' ישראל יעקב.

הרב פישר מיד התנגד בכל תוקף לזה ואמר כך: נכון, אני באמת לא מבין איך פרומער איד מרשה לעצמו להתפלל תפילת השחר אחרי חצות היום ולומר ברכות לבטלה, אך דבר אחד אני יודע: כל יום אני יושב בבית דין של העדה ושומע את כל השמוץ של ירושלים את כל הדיני ממונות את כל הסיפורי עריות וצניעות ו'איין זאך קען איך אייך זאגן', דבר אחד יכול אני לומר לכם: כל הסיפורים שמגיעים לבית דין הם לא מהאנשים שמתפללים אחרי חצות שחרית, אלא דווקא מאלו שמתפללים ותיקין.... הם עושים את הצרות של ירושלים.... אז למה לי לריב איתם עם אלה שמתפללים אחרי חצות זה העבירה היחידה שלהם... עזבו אותם לנפשם. 

כולם כמובן חייכו, אך ר' ישראל יעקב הוסיף: כשאני יתחיל לראות בבית דין גם אותם אלו שמתפללים אחרי חצות בבית דין אז אני באמת יאסור עליהם להתפלל אחר חצות. גם להתעסק בשמוץ של כסף ועריות וגם להתפלל אחרי חצות? 

ודברי פי חכם חן.

במה דברים אמורים  

היה היתה בחב"ד חבורת אנשים שעשו בלאגן עם משיח, עשרים שנה הלכו בתמימות והכריזו בכל בית כנסת בכל מקום בכותל בתחנה מרכזית בבתי הכנסת שהלובאויטשער חי והוא משיח. הרבה צחקו הרבה אמרו צריך לנדות אותם. אך כל פעם שראיתי זאת אמרתי זה מה שר' ישראל יעקב אמר, הרי האנשים האלה אינם חפצים בכסף, אינם חפצים בשליטה ואינם מלאים בעריות, הם עושים זאת בתמימות וביושר, אשרנו מה טוב חלקנו שיש לרבונו של עולם כאלו יהודים תמימים ומאמינים. אלו היו המשיחיסטים של פעם.

אולם פתאום קרה משהו.

קבוצת שרלטנים נוכלים ערמומים השתלטו על המשיחיסטים והפכו אותם לשק חבטות של כספים, של תקציבים, של פרוייקטים שכולם רק כסף כסף כסף ושליטה. המשיחיסטים הפכו להיות שם נרדף להשגת תקציבים להשגת שליטה על ידי שמשתמשים בילדים שלהם לגיוס וכך לקבל כסף ושליטה

באותו רגע הם שמטו את הקרדיט שהיה למשיחיסטים. לקחו בזדון קבוצה נאיבית של בעלי תשובה וצדיקים והפכו אותם למושחתים ומשחיתים להם את הדורות הבאים! לקחו אותם כסוחרי בשר סוחרים בילדיהם, בונים להם מוסדות רקובים כמו השמות המשונים שקוראים למוסדות 'חנך לנער' 'המכון הטכנולוגי ישיבה גדולה' ולוקחים להם את הילדים לצבא, הכל כמובן רק למען כסף כסף כסף ושליטה, ואחר כך כשכל הילדים מתקלקלים הם מרימים ראש לשמים.

אנחנו עדיין מאמינים בשכר ועונש ואנו יודעים שהעונש בדרך. זה לא יהיה סתם עונש זה יהיה עונש של בית דין של מעלה מאד מאד קשה. עונש ליוסף יצחק וילשאנסקי על כל ילד וילד שהוא כרת מהוריו. על כל בעלי התשובה שהלובאויטשער ביזה עצמו לקרבם וצחקו עליו כל החרדים והוא במסירות מסר נפשו ועכשיו הגיע אותו אשמדאי יוסף יצחק וילשאנסקי עם הארץ שמתיימר וקורא לעצמו ראש ישיבה ובמקום להכניס אותם תחת כנפי השכינה הוא עוקר אותם בשיטתיות מאד חכמה שנפרסת על פני עשרות שנים כיצד להפוך את כל חב"ד לקבוצה בשוליים של השוליים של החברה החרדית.

וילשאנסקי לא יחזור בתשובה כסף מושך מאד ולך תדע מה יש שם עוד, אך הציבור החבדי צריך מיד להתעורר, כי כבר איחרנו מזמן את הרכבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.