רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 28 באפריל 2017

המשגיחים כועסים על הרב לאו

תגובת ראשי וועדי משגיחי הכשרות:

מסקנות הוועדה החד צדדית שהקים הרב הראשי הרב לאו הושגו מבלי שניתנה למשגיחי הכשרות נציגות כל שהיא בוועדה.

הרפורמה האמורה הולכת לבטל את תפקיד משגיח הכשרות ולשלוח כ - 5000  עובדים (משגיחים) הביתה.  
"הרבה יותר ממספר עובדי התאגיד"

גם הפיתרון החלופי לפיו את ברירת הקטניות תבוצע על ידי אחד מעובדי העסק -הולכת להוריד את רמת הכשרות בבתי העסק. מכיון שאף בעל עסק לא יבזבז זמן וכוח אדם מתוך צוות המסעדה על מה שבעיניו נתפס  כ"מותרות"
ובמקום שהעובד יעסוק ברירת קטניות - הבעלים ידאג להעסיק אותו בעבודות נקיון וסידור סחורה.למותר לציין שתפקיד משגיח כשרות דורש יידע הלכתי רחב בנושאי כשרות המזון. ויידע אודות ירקות נגועים. ומחובתו המשגיח אף לעבור תקופת לימודים ובוחן שבסיומו מוענקת לו תעודת הסמכה.
כלל לא ברור כיצד עובד בית העסק יהיה מצוי בטיב הלכות כשרות המזון. מה גם שבעיית ניגוד העניינים בין משגיח שמקבל משכורת דרך העסק רק מתעצמת אם ברירת הקטניות תבוצע בידי אחד מעובדי העסק.

כמובן שמדובר על רדיפת ציבור עובדים שלם גדול ומאוגד. ומבלי לקיים עימם התייעצות כל שהיא בטרם הרעת תנאיהם או שליחתם הביתה..
לא ישאר מנוס להסתדרות אלא לצאת לשביתה כללית במערך המועצות הדתיות ומערכת הכשרות כך שבמסגרת ההשבתה לא יהיה ניתן לאכול באף מסעדה בארץ עד לפיתרון המשבר

זה הזמן של ההסתדרות שאנו המשגיחים חברים בה - לפעול למעננו בהתאם לשיקול דעתה המקצועי 
ובימים הקרובים נשמע את דעתה ומה יהיו דרכי התגובה בנסיון לעצור את התוכניות שמסכנות את מעמד מערכת הכשרות בכלל ומשגיחי הכשרות בפרט,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.