רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 10 באפריל 2017

ווארטים


״יש בן חורין שרוחו רוח של עבד, ויש עבד שרוחו מלאה חירות, הנאמן לעצמיותו - בן חורין הוא, ומי שכל חייו הם רק במה שטוב ויפה בעיני אחרים - הוא עבד.״

אמר הרבי ר' ברוך ממז'יבוז' זיע"א
אני הייתי אומר הפוך ממה שהעולם אומר;
העולם אומר בחג הפורים
חג פורים שמח
ובחג הפסח, חג פסח כשר,
ואני הייתי מציע לומר;
חג פורים כשר, היות ומצוות היום הוא להשתכר וחס וחלילה אפשר לשכוח מהשולחן ערוך
לכן צריכים לאחל חג כשר,
ובפסח, מרב שאנשים עושים חומרות עלולים להכנס לעצב ולכן צריכים לאחל חג שמח...

ליל בדיקת חמץ, אשה מתקשרת לרב:
אשה: בעלי לא מוצא את אחד הפתיתים שהוחבאו, מה עושים?
הרב: צריך להמשיך לחפש.
שעתיים מאוחר יותר האשה מתקשרת שוב
אשה: הרב, הוא חיפש וחיפש, ועדיין לא מצא, מה עושים?
הרב: זה חמץ גמור, אין ברירה צריך להמשיך לחפש.
שתים וחצי לפנות בוקר, האשה מתקשרת בדמעות שליש
אשה: הרב, הוא הפך את כל הבית, לא מצא את הפתית האחרון.
הרב: עם כל הקושי שבדבר, צריך להמשיך לחפש!
אשה: אנחנו כולנו גמורים, ממוטטים, בטוח שאני לא יכולה לתת לו רמז???

כנגד ארבעה בנים דיברה תורה
הג"ר מרדכי דרוק זצ"ל היה אומר: אין מדובר כאן בארבעה
בנים נפרדים אלא באותו אחד בארבעה סיטואציות
.בביהמ"ד הוא חכם ולא מתפשר על פחות משישי
  בבית ובעבודה הוא רשע מרושע עד כי א"א לעמוד בד' אמותיו
כאשר הוא נכנס לפגישה עם מנהל הבנק הוא תם, ורואה את המינוס ושואל מה זאת
 וכאשר זוגתו מבקשת ממנו לשאול משהו או ללכת להשיג כסף להוצאות הבית הוא טוען שאינו יודע לשאול

 עני מרוד התלונן פעם כי כל הארבעה בנים נתקיימו בו
'חכם' – ככתוב 'לא לחכמים לחם'
(רשע' שנא' 'לוה רשע ולא ישלם' (רוצה לשלם אך אין לו'
'תם' שנא' 'כי אם תם הכסף'
'שאינו יודע לשאול' - אינו בקי בתורת השנאר'

'ארבעה 'בנים' ולא 'בנות
נשאלתי ע"י חילוני למה אין מזכירים גם ארבע בנות
אמרתי לו כי אכן
כנגד חכם יש חכמה
כנגד רשע יש מרשעת
כנגד תם יש תמימה
אבל ה'שאינה יודעת לשאול' עוד לא נוצרה

מאוצרו של הרב ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.