רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 באפריל 2017

מחר בקרלסרוהה: הילולת בעל "קרבן נתנאל" זי"ע






אלפים יפקדו ביום רביעי ל' ניסן את בית העלמין בקרלסרוהה שבגרמניה לרגל ההילולא השנתית של הגאון הנודע רבי נתנאל ווייל זי"ע, הידוע בפירושו "קרבן נתנאל" על הרא"ש.

הרב מרדכי מנדלסון, שליח חב"ד בעיר, מוסר כי בשנים האחרונות יש התעוררות של יהודים מלונדון ואנטוורפן וציריך הפוקדים את הציון ביום זה, השוכן כ-50 דקות נסיעה מציון הבעל שם ממיכלשטאט, שרבים מאירופה עולים לציונו.

מסופר, כי ביום פטירתו של ה"קרבן נתנאל" השמש עמדה מלכת והספיקו לקברו לפני שקיעת החמה, למרות שהיה מרחק בין מקום פטירתו בראשטאט למקום קבורתו בקארלסרוהה. עוד מסופר, כי ההגמון רצה לכבד בנוכחותו את ההלוויה מלווה בתזמורת האישית שלו, ואז נעשה נס וקפצה הדרך עד לקארלסרוהה, וכשהגיעה התזמורת כבר הספיקו לקוברו.

בעיר קרלסרוהה פועלת כיום קהילה יהודית תוססת. רוב יהודי העיר, כמו רוב יהודי גרמניה הם מיוצאי ברית המועצות לשעבר, ש-70 שנה היו מנותקים מחיי היהדות, ורבים מהם חוזרים לצור מחצבתם. רבים מהם מבקרים בבית הכנסת של חב"ד בעיר, בפעילויות של בית חב"ד במשך כל השבוע, בבית ספר ליהדות של יום ראשון, וכן בשיעורים קבועים. בתוכנית להקים מבנה של קבע לבית הכנסת ובית המדרש, וכן מקווה טהרה לנשים.

בשנים האחרונות רוחש בית חב"ד בעונת הקיץ במטיילים רבים מישראל ומהעולם כולו בעקבות מיקומו של העיר ליד "היער השחור". לצורך כך מפעיל הרב מנדלסון מסעדה כשרה במשך הקיץ, ומטיילים אלו נהנים מתפילות בבית חב"ד ומסעודות שנערכות באווירה טובה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.