רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 באפריל 2017

כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *ראשון כז' ניסן התשע"ז

מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הסידור החדש לימי החול  *אמרי פי* לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. רבנו הבן איש חי זצוק"ל כתב (יתרו אות ט') ואף על פי שיותר טוב להתפלל בעיניים סגורות מכל מקום אם יודע בעצמו שיש לו כונת הלב יותר בהיותו מתפלל מתוך הסידור, מתפלל מתוך הספר, ורק יזהר שלא יסתכל חוץ מן הספר שבידו אפילו כל שהוא, וגם יזהר כשעושה השתחויה לסגור עיניו, אף על פי שהספר בידו ע"כ. וזה לשון רבנו חיים פלאג'י בכף החיים (סימן י"ד אות ל"ג) צריך להזהר מאוד שלא להסתכל בשום מקום כשאומר קריאת שמע, וכן במודים, וכן בקדושה דמעומד, כי באלו השלושה יש כוונות גדולות, והתיקון הוא דלא יגביה עיניו מהסידור שבידו, ואם אין לו ספר בידו יסגור עיניו או יסתכל בציציות או בשם הויה ברוך הוא העומד לנגדו עכ"ל.

ב. בשערי תשובה (סי' רס"ז ס"ק ב) כתב בשם האר"י דבשבת אין להתפלל בענים סגורות וטוב להתפלל מתוך הספר. אך בכף החיים (שם ס"ק י"ח) כתב דמשער הכוונות (דף נ"ב ע"ב) משמע שזה קאי רק על קריאת שמע וברכותיה (דרק בחול צריך לסגור את עיניו ולא בשבת), אבל גם בעמידה בשבת יו"ט צריך לסגור עיניו או להתפלל מתוך הספר.
 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*ראש השנה, פרק ג' משנה א':*
רָאוּהוּ בֵית דִּין וְכָל יִשְׂרָאֵל, נֶחְקְרוּ הָעֵדִים, וְלֹא הִסְפִּיקוּ לוֹמַר מְקֻדָּשׁ, עַד שֶׁחָשֵׁכָה, הֲרֵי זֶה מְעֻבָּר. רָאוּהוּ בֵית דִּין בִּלְבַד, יַעַמְדוּ שְׁנַיִם וְיָעִידוּ בִפְנֵיהֶם, וְיֹאמְרוּ מְקֻדָּשׁ מְקֻדָּשׁ. רָאוּהוּ שְׁלשָׁה וְהֵן בֵּית דִּין, יַעַמְדוּ הַשְּׁנַיִם וְיוֹשִׁיבוּ מֵחַבְרֵיהֶם אֵצֶל הַיָּחִיד וְיָעִידוּ בִפְנֵיהֶם, וְיֹאמְרוּ מְקֻדָּשׁ מְקֻדָּשׁ, שֶׁאֵין הַיָּחִיד נֶאֱמָן עַל יְדֵי עַצְמוֹ:

*ראש השנה, פרק ג' משנה ב':*
כָּל הַשּׁוֹפָרוֹת כְּשֵׁרִין חוּץ מִשֶּׁל פָּרָה, מִפְנֵי שֶׁהוּא קֶרֶן. אָמַר רַבִּי יוֹסֵי, וַהֲלֹא כָל הַשּׁוֹפָרוֹת נִקְרְאוּ קֶרֶן, שֶׁנֶּאֱמַר בִּמְשֹׁךְ בְּקֶרֶן הַיּוֹבֵל:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.