רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 באפריל 2017

על אהרונוב לפרוש מראשות אגודת חסידי חב"ד

ב"ה. כ"ה ניסן, ה'תשע"ז
לכבוד ועד רבני חב"ד וחברי הנהלה אגודת חסידי חב"ד שיחיו באה"ק ת"ו 

שלום וברכה!

בהמשך למכתביי בשנים האחרונות בקשר לעניני אגו"ח באה"ק ת"ו
מצו"ב תוכן קצר - נקודות מענינים שלדעתי חשובים שתתעמקו בהם שוב לתועלת.

יסוד העמותה
יודגש כי עמותת אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה ת"ו, מחויבת בראש ובראשונה להדרכותיו והוראותיו של הרבי מליובאוויטש, הכוללות הוראות ישירות לחברי עמותה זו, והוראות שהורה הרבי במהלך כל השנים בשיחות באגרות במענות וכו'. 
בכדי לקיים את רצון הרבי פועלת העמותה על פי החוק, בניסיון לקדם את מטרותיה החשובות.
ההוראות של הרבי זוהי העמותה של אגו"ח - מי שהולך נגד רצונותיו והוראות של הרבי - הולך נגד עמותת אגו"ח.
היסוד וההצלחה והענין של כל דבר הוא ציות מוחלט ומלא ופשוט להוראות הרבי. 
כל שינוי בהוראה, וכל-שכן חסרון הוראה – הוא חסרון בכל הענין.

האסיפות 
כל אסיפת הנהלה של העמותה היא אסיפה כללית של כל חברי העמותה 
וראה בשיחת הרבי מי"ג תשרי תשמ"ז ע"ד הנהלה של מוסד:
..."הנהלה" היא רק כאשר מנהלים בפועל, שפירושו כפשוטו – להתעניין ולהתעסק בכל פרטי המוסד, דבר שיכול לבוא רק ע"י יגיעה ואם לא יתייגע – הרי "לא יגעתי ומצאתי אל תאמין", לא יידע את מצב המוסד וממילא לא יוכל לנהלו כדבעי ולא יוכל לקבל את ההחלטות כדבעי...
....לא זו היא "הנהלה", לא ע"פ דין ולא ע"פ טבע! 
...אילו היה אפשר לסמוך רק על המנהל בפועל, אז לא הי' כלל צורך בהנהלה, וכיון שבחרו הנהלה, הרי זה מוכיח שמלבד המנהל בפועל (וכיו"ב) דרושה הנהלה, שכן לא יתכן שיהי' מנהל יחידי ה"דן יחידי", שהרי "אין דן יחידי אלא אחד",...
והייינו שאין בכחו של יחיד לקחת על עצמו אחריות של ענין בכלל, ובמיוחד – של ענין ציבורי.
אגו"ח שונה במהותה מכל מוסד אחר - משום שענינה הוא דוקא נציגות של כל המוסדות וכו' שישתתפו וידונו (וראה אגרות קודש של הרבי ח"ד ע' תסא). ולכן עד עתה כל החברים בעמותה משמשים כחברי ועד הנהלה. והמענות מהרבי להיכנס לאגו"ח היו בתור חברי הנהלה. וכל אסיפות העמותה במשך השנים עד פטירת הרב מיידנצ'יק ע"ה היו אסיפות כלליות. ובהשתתפות כולם. כך היה מוסכם כל השנים. וכך היתה המציאות, כשכל החברים הם חברי ועד הנהלה. כך גם דווח לרשם העמותות.
אבל בעיון ב"תקנון החדש" ה"ועד המצומצם" שיורכב מחמשה חברים בלבד, מקבל סמכויות מוגזמות.

להמשך כנסו כאן:



הנהלה וביקורת
אחד הענינים של אגו"ח הוא ביקורת - גם על צא"ח, (וראה אגרות קודש של הרבי ח"ד ע' תסא ותסד) ובודאי שאין אפשרות שיד ימין תבקר את יד שמאל.
יש ניגוד אינטרסים שיו"ר צעירי אגו"ח יהי' גם יו"ר אגו"ח וגם יו"ר הרשת! 
וגם ידוע דברי הרבי שלא מוסרים הכל לאחד.
ותשועה ברוב יועץ. ולא ע"י ועד מצומצם, וכו'.
ולא "סידור" התקנון שיתאים לחוק רשם העמותות של משרד המשפטים יקבע את עניני חב"ד באה"ק. 
אלא זאת חקת התורה, והוראותיו ועניניו של הרבי, קובעים.
רק שהוראותיו של הרבי נעשות דרך החוק. ובכדי לקיים את רצון הרבי פועלת העמותה על פי החוק.
וכל חברי העמותה, ואפילו כל רבני העולם, לא יכולים לשנות את חוקי התורה.
אצל חסיד חב"ד קובעת התורה והוראות הרבי!
אגודת חסידי חב"ד איננה רכוש פרטי של אף אחד!
כשמה כן היא: אגודה של חסידי חב"ד, וזה שייך לחסידים!

צו השעה
דוקא במצב של העלם והסתר אחרי ג' תמוז, שאנו לא זוכים לקבל הדרכות ישירות מהרבי, מוכרחת להיות אחדות של כל החסידים. וכפי שהרבי אמר בהתוועדות שזוהי העצה היחידה! וצריך להיות איחוד של כל ה(חילוקי) דיעות שונות שיש בחב"ד. "אין דן יחידי אלא אחד". 
וזהו ענינה של אגודת חסידי חב"ד, כמענת הרבי:
 "...תוקף והנהגת וענין אנ"ש שי' באה"ק בידי אגו"ח באה"ק הוא בידי אגו"ח באה"ק ובראשם (ועד) רבני אנ"ש שיחיו שהם הדיינים ופוסקי דינים בתוקף התורה...",
ולכן דעתי, בכדי לא להכנס לויכוחים וחיכוכים – וע"מ לאחד כל חסידי חב"ד – כדאי שלא יהיה יו"ר אגו"ח, רק ועד הנהלה. וכולם, כל חברי עמותה, הם חברים בועד הנהלה – וכל החלטה הוא דוקא מתוך אסיפה של כולם יחד! אחדות של חסידים! שכולם עובדים ביחד, בכוונה אחת לשלום אמיתי.
(ויש להעיר ממענת הרבי: הרבי כותב 'ועד' בסוגריים "...ובראשם (ועד) רבני אנ"ש שיחיו..." היינו רבני אנ"ש בכלל שהם עדיין לא בועד.
'ובראשם' הפירוש (לא בראשם של אגו"ח, אלא) בראשם של אנ"ש. ודו"ק)!

    התדברות
מענת הרבי להרב ירוסלבסקי כשכתב לרבי על-דבר חילוקי דיעות וסכסוכים שיש בין אנ"ש קיבל את מענת הרבי בחורף תשנ"ב.
 "באם הכוונה שאתחיל בדין תורה בין רובם ככולם דאנ"ש שיחי' (כולל הרבנים) כבר הודיע משה רבינו עליו השלום שאין זה כאפשרי.
 אם לא יתחילו להתדבר ביניהם בכוונה אחת לבוא לשלום אמיתי יחכו לימות המשיח בגילויים".
והרי זהו גם רצונם של אנ"ש חסידי חב"ד שתהיה דעה אחידה ומוסכמת של כל ועד רבני חב"ד!
כיון שעמותת "אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה" היא הגוף העליון של חסידי ומוסדות חב"ד בארץ הקודש, מובן שכל הנעשה בעמותה זו חשוב ונוגע לכלל חסידי חב"ד בארץ הקודש, ועל-כן ישנה דרישה מהותית לכנס - לפני אסיפה כללית של העמותה - ישיבה רחבה של ועד רבני חב"ד, ועסקני חב"ד, חברי העמותה, אשר תדון ותכריע בנושאים אשר הינם מהותיים לקביעת המשך דרכה של האגודה ושנויים כעת במחלוקת.
דרישה זו חשובה ביותר כדי למנוע מחלוקת וקרע גדולים בתוך ציבור חסידי חב"ד שעלול להתבטא בפילוג העמותה והחסידות לשניים. ר"ל! 

 ההסבר היחיד שיש לי להמצב הקיים הוא המענה של הרבי להרב לייבאוו ע"ה, יו"ר צא"ח לפני אהרונוב, מתשרי תשמ"ב: 
"אילו היו כל עסקני חב"ד שיחיו מאוחדים הי' משיח בא מכבר ולכן היצה"ר משתולל באופן ובפיתויים היפך השכל לגמרי ולע"ע הצליח ר"ל במלחמת אחים וכו' וה' ירחם..."
התקנון החדש
בעיון בתקנון החדש - רואים שהוא נעדר מוסריות, ונוגד כל הרעיון של התדברות:
פעולתו הראשונה בעמותה היא צמצום הועד לשליטתו הבלעדית. הוא קובע כי הועד שיורכב מחמשה חברים בלבד, יקבל סמכויות מוגזמות. וזו הוכחה נוספת על כוונות לשלוט בענין השייך לציבור ולא ליחיד. לאחרונה ניתוספו ע"י "הועד המצומצם" חברים חדשים בעמותה הידועים בתור עושי רצונו של אהרונוב. וכ"ז הוא שינוי מהוראת הרבי. דהרי כל חברי אגו"ח שקבלו מענות מהרבי קבלו את זה על ההצעה להיות חברי הנהלת אגו"ח.

הסכמת הרבי לכניסת אהרונוב לאגו"ח, והיחס החיובי מהרבי לפועלו
אהרונוב הציג בפני בית המשפט את מענת הרבי מתש"נ על דבר ההצעה שהוא יכהן כחבר באגודת חסידי חב"ד. 
אהרונוב כתב לרבי שהוא מסופק אם לקבל המינוי. והרבי ענה:
"בודאי לא יוגרע על-ידי-זה כלל בעבודת הקודש שלו בצעירי אגודת חב"ד, באם ספק, ימשיך רק בצעירי אגודת חב"ד". 
(יש לומר שהפרשנות שנתן שם אהרונוב לדברים אינה מתקבלת. ואדרבא שהרבי שלל השתתפותו באגו"ח.
ניסוח כזה: "בודאי לא יוגרע" וכדומה, מופיע הרבה במכתבים של הרבי ואין פירושו כי הרבי קובע בכך את המציאות, אלא הכוונה היא שההסכמה להצטרפותו לאגו"ח היא בתנאי שבודאי לא יוגרע. ראה לדוגמא באגרות קודש של הרבי חלק ט"ז עמודים קכח, קלד, קמו "בטח שומר שעורי חת"ת - ואם לאו יתחיל מעכשיו". הניסוח "בטח" - לא קובע את המציאות. אלא זו בקשת הרבי.
במענות של הרבי לבקשת הסכמה וברכה לשידוך, הנוסח הוא: "(בטח) בודאי החליטו לבנות ביתם על יסודי התורה...". ז.א. שתנאי להסכמה וברכה - אם החליטו.
רק כך יובן המשך תשובת הרבי "באם ספק" - שאפילו אם רק ספק שהדבר יפריע לעבודתו בצעירי חב"ד, אין מקומו באגו"ח.)
ובפרט, שלאחרי שהגיעה מענת הרבי, סברו כל הרבנים, מצד ההוספה "...באם ספק, ימשיך רק בצעירי אגודת חב"ד", 
 שמענת הרבי היא שלילית והמשמעות שאין לאהרונוב להיות באגו"ח. גם אהרונוב עצמו היה מסופק - אבל רצה להכנס לאגו"ח, והתחנן אצל הרבנים (דרך הטלפון) למצוא נוסח פיתרון בשבילו - לכן סברו הרבנים שאהרונוב יתעסק רק בצעירי חב"ד - ועניני צעירי חב"ד שיכולים לעזור לכלל חב"ד - לאגו"ח - זו תהיה השתתפותו באגו"ח. ולא להתעסק באופן ישיר בעניני אגו"ח. וזה שמינו אותו להיות אחד מהשלשה המייצגים את חב"ד, הרי"ז לפני שנתקבלה מענת הרבי, ולא הי' 'נעים' להרחיק את אהרונוב – וגם סברו הרבנים שביחד עם מיידנצ'יק וחפר – אהרונוב הוא רק השלישי. 
ובכלל זו שאלה האם הרבי אישר הצעה זו של הרבנים, ואדרבה, שהרי שלחו ההחלטה להרבי ועדיין לא זכיתי לראות מענת הרבי ע"ז! ואם כן הי' מענה הי' בוודאי אהרונוב מגיש את זה בבית משפט.

שינוי מהוראות הרבי
אך לגופו של ענין, בשנת תשנ"ו, כשכבר כמה שנים שלא זכינו לקבל הוראות ישירות מהרבי, יצא אהרונוב במבצע "נתניהו טוב ליהודים", על אף הסתייגותו המפורשת של הרבי כל השנים מהזדהות עם מפלגה וכו'. אהרונוב לא מפרסם את ההוראה המפורשת שהוא בעצמו קיבל מהרבי עוד בשנת תשמ"ט להמנע מפעילות כזו (ושהפעילות עבור רשימת "ג" שהתקיימה אז בהוראת הרבי היתה חד פעמית ויוצאת מן הכלל), ובעקבות כך יצא מטעמו מנשר לכל בתי חב"ד בארץ איסור להתעסק בפוליטיקה. אהרונוב טען שהרבנים ציוו עליו לעשות כך, אמנם אני עצמי הייתי מעורה בענין: אהרונוב לא קיבל את אישור הרבנים לפעולה. באסיפת הרבנים שהתקיימה בבית הרב סלונים, החליטו לא לצאת בקמפיין! לאחר האסיפה, כשחלק מהרבנים שהשתתפו בה נסעו לרבי לחג השבועות אורגנה אסיפת רבנים שניה! אהרונוב ידע מההחלטה, אך לא הודיע למשתתפים על דבר ההחלטה הקודמת וכך גם לא הראו להם את מענה הרבי לאהרונוב לא להתערב בפוליטיקה. כך הותר לפעול דוקא לא בשם חב"ד, ולכן הוקם מטה פעילות דוקא באור יהודה.
לאחר כמה ימים מ. ברוד - הדובר שלו, הודיע, על דעת עצמו, בלי אישור הרבנים, שזה חב"ד!!
אהרונוב טוען שקיבל הוראה מהרבנים בכתב! אדרבה, שיפרסם המכתב. ואולי לא מפרסם את זה משום שאז כולם יראו שאין לו הוראה לפעול בשם חב"ד!
אשר לכן, לאחר שאהרונוב פגע בשמה הטוב של חב"ד, וזיהה אותה עם מפלגות וכו', ופגע בהונפלינו של חב"ד, ויש לזה תוצאות שליליות עד היום הזה, וגם הרב ירוסלבסקי (מזכיר ועד הרבנים) התבטא כמה וכמה פעמים שטעו בזה שנכנסו לפוליטיקה במבצע "נתניהו טוב ליהודים", ובכך ודאי ניזוקו ונגרעו מפעולותיה של צעירי חב"ד (התנאי לכניסתו לאגו"ח) הרי שאין לו רשות לייצג את חב"ד. כפי שבתש"נ כשבהוראת הרבי הוקיעו את העסקנים (מהם שמונו ישירות ע"י הרבי) שלא הציגו נכון את דעת הרבי בעניני פוליטיקא.
בענין תמיכת הרבי בפעולות אהרונוב, בכמה הזדמנויות – יצויין, כי אהרונוב אכן היה איש ביצוע של הרבי, והצליח בזה, כשהרבי הוא זה שמכתיב את התפקידים, ועל כך קיבל את עידודו של הרבי. אך מזה כמה שנים אינו מקבל הוראות. ולכן אין שום הוכחה מכל הקירובים שהיו לו מהרבי לפני תשנ"ד.
וממילא, כל ההסברים והטענות שאהרונוב הוא איש עשי' ואיש מצליח, סוס עבודה, ה'בולדוזר של חב"ד', רכבת מהירה וכו' וכו', לא משנה המציאות. דהרי כל ילד יודע שאם אין נהג להבולדוזר, וקטר להרכבת, ורוכב על הסוס, עלולים לרדת מן הפסים ולגרום לאסונות, ר"ל.

בענין צא"ח קיבל אהרונוב ריבוי מענות והוראות מהרבי לא להיות דן יחיד. ולא ציית.
קיבל הוראה מהרבי לעבוד כפי הקופה ולא ליכנס לחובות ולעשות פעולות שלא עולים כסף (ורבים הם). ולא ציית.
קיבל הוראה מהרבי שהכל בצא"ח יהי' "גלאט". ולא ציית.
קיבל הוראה מהרבי עוד בשנת תשמ"ט להמנע מפוליטיקה (ושהפעילות עבור רשימת "ג" שהתקיימה אז בהוראת הרבי היתה חד פעמית ויוצאת מן הכלל). ולא ציית.

בר"ד מדברי הרבי עש"ק אמור תשמ"ט בבוקר בנוכחות הריל"ג והריב"ק
אומר הרבי בקשר לזה שאהרונוב הוא יו"ר צאגו"ח, "שכל זמן שההוראה של הרבנים או פסק"ד שלהם בתוקפו צריכים לציית לזה." היינו שהרבי תולה את זה ברבנים.
וגם זה "שאף אחד לא יכול לשנות את זה רק מכאן" יש שואלים א"כ איך היו יכולים להזיז אותו לאן שהזיזו? הרי זו הוכחה שהזיזו אותו "מכאן".
אבל עדיין לא התקיימה אסיפה, דיון, והחלטה בעניניו והמשכו של אהרונוב לא באגו"ח ולא בועד רבני חב"ד.

חב"ד עילית
כשרצה אהרונוב להקים את היישוב "חב"ד עילית" ליד עלי זהב, השתמש בשם אגף הבניה שע"י צעירי חב"ד – במטרה לעקוף את אגו"ח, שכידוע בידיה מופקד נושא ההתיישבות החב"דית, דבר שאין לו שייכות לצעירי חב"ד.
 כמו כן לא התקיים דיון בענין אצל ועד רבני חב"ד. אהרונוב ביקש שבדוקא לא יהי' אסיפת הבי"ד - אלא מספיק רק ג' 'רבנים חסידיים', ובחר (מטעמים שלו) בהרב חנזין, בהרב ירוסלבסקי ובהרב גלוכאווסקי.
 באותה הזדמנות העלים אהרונוב את מענות ומכתב הרבי בנושא הקמת יישוב ע"י חסידי חב"ד בשטחים.
אהרונוב פירסם שיחות של הרבי ע"ד התיישבות כל השטחים - שזהו ענין של פיקוח נפש, אבל לאחרי כל הדיבורים מתשל"ח לא שלח הרבי אנ"ש להתיישב שם, ואדרבא!
אהרונוב פירסם מענות הרבי ע"ד כפר חב"ד א' וב'. ניצל מענות הרבי לתמיכה ואישור ליישוב במקום שהרבי שולל!
אהרונוב פירסם שמאז כפר חב"ד לא הי' פרוייקט כיישוב חב"ד זה.
ומה עם נחלת הר חב"ד וקרית חב"ד צפת שהרבי הקים!?
שאלתי את הרב גלוכאווסקי איך נתנו אישור כשיש הוראות ברורות מהרבי לשלילה.
ענה לי הרב גלוכאווסקי "נשתנו העתים"!!! 
בסופו של דבר, נחל הפרוייקט כשלון. ואז אמר לי הרב גלוכאווסקי "נו, אתה רואה, זה נכשל!"
מענה משנות הלמדס להרה"ח ניסלביץ ושאר הבאים עה"ח שליט"א במענה על מכתבם מיום י"ד כסלו, ע"ד התיישבות בשטחים וכו'. 
הואיל כ"ק אד"ש לענות: 
?! אין זה מעניינם כלל – שהרי כל עמדה בזה מצדם להן או ללאו – תפריע להשפעתם על חלק מהעולים לקרבם לתומ"צ וק"ל. ולפלא הקס"ד.

אסיפת כ' סיון, ה'תשע"ג
במקום התדברות כפי הוראת הרבי מהתחלה, התגלגלו הענינים בבתי משפט ונגרם חילול ה', חילול שם חב"ד, בזבוז כחות וזמן, בזבוז של מיליוני דולרים!, פירוד הלבבות ומלחמת אחים ר"ל! מי אישר את זה? מי לוקח אחריות?
לאחר תשע שנים של גלגולים בבתי משפט, סו"ס אהרונוב הפסיד.
לכן הפיתרון לארגן דיון ו"החלטה" אצל ועד רבני חב"ד. דיון שבקשנו בתחילת הדרך.
הדיון התקיים בכ' סיון תשע"ג.
כשנכנסתי לביתו של הרב אשכנזי, ששם התקיימה האסיפה, ראיתי על שולחנו את הפס"ד והחלטות האסיפה מודפסים מראש!!!!!!!!! 

העיקר חסר מן הספר
אחת מהחלטות האסיפה היתה לאשר התקנון החדש. במשך שנים אחרי ג' תמוז העירו מרשם העמותות ועוד, לשנות מה שהי' כתוב בתקנון שהרבי נשיא דורנו הוא הוא הבעה"ב של אגו"ח. כנראה הם לא מכירים בנצחיות חיים ונשיאות של נשיא דורנו. כמובן ופשוט הדבר לא נעשה. והנה בכ' סיון תשע"ג והמשכו, זה קויים. היינו העיקר – נשיאות (התקשרות) לרבי – חסר מן הספר!! וא"כ, האם החוק של רשם העמותות של משרד המשפטים יאפשר להמשיך לכתוב "תחת הנשיאות של כ"ק..."? או שבין כך כבר הפסיקו. ומה כן יאשרו? תחת הנשיאות של ועד רבני...?
ונראה לי ברור שהרבנים החתומים על המכתב של כ"ו סיון, ומבקשים לאשר את תקנון האחרון, לא עיינו ולא דנו בכל מה שכתוב שם, כולל ההשלכות החוקיות שאין כאן המקום לפרטם.
וה"י. 
סר צלם
ואולי שינוי זה באגו"ח. גרם לסר צלם, וכל המשך ההתדרדרות של אגו"ח עד היום הזה שאינו פעיל כלל
    הוספה לאחר זמן
שאלתי את אחד מחברי אגו"ח שאישר התקנון החדש, האם ראה מה שאישר?
ענה לי שלא. וגם לא מעניין אותו! וגם לא מעניין אותו כל מה שנעשה באגו"ח. וגם אם יקראו לו לאסיפות הוא לא יגיע. וסביר להניח שגם עוד חברים לא עיינו בתקנון החדש לפני שאישרו אותו. האם גם במוסדות שלהם הם נוהגים ככה?

אמר לי אחד מחברי אגו"ח
באסיפה כ' סיון הנ"ל אמר לי אחד מחברי אגו"ח, אחד שמאז תש"נ שקיבל מענה מהרבי להיכנס להנהלת אגו"ח, כמעט לא השתתף באסיפות אגו"ח במשך כל השנים עד תשע"ג, ושגם לא מתכונן להגיע לאסיפות אגו"ח גם לעתיד. לא מעניין אותו מה שקורה באגו"ח! והוא הגיע עתה רק בכדי לסדר את הענינים, בהצבעה ובחתימות. וראה זה פלא שדוקא הוא נבחר להיות אחד מחמשת החברים בועד המצומצם.
ויש להעיר ממענת הרבי:
...ובלבד לגמור הנצחון "שלהם" במלחמה שלהם נגדו – וגם לאחרי שראו בפועל ההיזק הכספי, ההיזק לשם חב"ד וכו' – ממשיכים בשיטה זו, בעונותינו הרבים דוקא הם המכריעים – בנוגע לפועל, וכטבע כל מנצח (בלבד מנצח לשם שמים כמובן) מוסיף בנצחנות ובנקמה "ובאהבת ישראל"...

מה שנעשה היום באגו"ח 
לדעתי מה שנעשה היום באגו"ח, אינו כפי רצון הרבי. וכו"כ ענינים הם לא עפ"י הוראותיו. ואין זה אגו"ח של הרבי! ואולי זו עמותת אגו"ח ברשם העמותות ע"י משרד המשפטים. ויש להעיר ממענת הרבי משנת תנש"א ע"ד אגו"ח:
באם אגו"ח תחליט באמת שעלי' להיות אגו"ח כרצון רבותינו הקדושים – הרי אם לא עכשיו אימתי?

אהרונוב מודה!
בכו"כ הזדמנויות הודה אהרונוב, גם לי וגם לרבנים, שיש מקום לסברא שהוא לא צריך להיות יו"ר אגו"ח, וכן הודה גם לי וגם לרבנים שבאמיתית הענינים עפ"י הוראות הרבי יש מקום לומר שהוא לא צריך להיות באגו"ח בכלל. ורק מצד הישות והנצחון שלו במלחמה שלו הוא ממשיך.
ואולי אי ציות להוראת הרבי שלא יכנס לאגו"ח זה מה שגרם למצב האיום היום, של "... יוגרע על-ידי-זה ... בעבודת הקודש שלו בצעירי אגודת חב"ד!

ולכן פלא, שעוד ידו נטוי', שדוקא יום לפני כניסתו לכלא מארגן אסיפת מחטף של אגו"ח ע"מ להכניס כמה מלחכי פינכא נוספים כחברים.
ויש להעיר שלא הי' שום אסיפת והחלטת הנהלת אגו"ח או ועד רבני חב"ד להכניס חברים. 
וה"י.

בכבוד ובברכה
שמואל גרייזמאן
חבר הנהלה איגוד השלוחים ואגודת חסידי חב"ד באה"ק ת"ו

נ.ב. כפשוט אין לכל הנ"ל קשר לשמחה אישית של יהודי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.