רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 באפריל 2017

חזון הנביא יחזקאל בזמנינו

מאת הרב חיים אמסלם

מי שקרה והתבונן בהפטרת חול המועד פסח

״חזון העצמות היבשות״
ועוקב מעט במה שקורה בקרב קהילות נדחות של ״זרע ישראל״ חש כי הדברים קורמים עור וגידים בזמנינו ולנגד עינינו עם צאצאי האנוסים מכל המקומות בעולם איטליה, פורטוגל, ספרד, ברזיל, ועוד הרבה מקומות.
בהם צאצאי יהודים לאט לאט מגלים את שרשיהם ורוצים לשוב לדת ישראל בגלוי, ללא שום אינטרס או מטרה אלא לשם שמים , דחף בלתי נשלט מוליך אותם להתעניין וללמוד, דרך הכלים המודרניים שהתפתחו בזמנינו, האינטרנט והפייסבוק וכיוצא, וכעשב השדה הם צצים משום מקום ומקיימים בעצמם את הפסוק בישעיה מ״ד ״זה יאמר לה׳ אני וזה יקרא בשם יעקב וזה יכתב ידו לה׳ ובשם ישראל יכנה״, וכנסת ישראל שואלת [כישעיה מ״ט] ״ואמרת בלבבך, מי ילד-לי את-אלה, ואני שכולה, וגלמודה; גולה וסורה״
וכאותם עצמות יבשות שעליהם ניבא יחזקאל בו השם שואלו ״התחיינה העצמות היבשות האלה״ ועונה הנביא ״אלהים אתה ידעת״...
וכבר הסביר הרד״ק כי על דרך המשל הנביא מדבר, על נדחי ישראל וצאצאי עשרת השבטים הנדחים והאובדים, אשר עד לפני שנים לא רבות, מי חלם ומי פילל שישובו ויתענינו צאצאיהם בדת ישראל והנה הם לאט לאט באים מכל מיני מקומות וכפרים נדחים, ונפשם בשאלתם : ״השיבנו השם אליך ונשובה״
וכאותה נבואה עתיקה שניבא יחזקאל [ל״ד] ״ואין דורש ואין מבקש״ זה פשוט לא מעניין את אף אחד, לא את המימסד העסוק בפוליטיקה פנימית וקטנונית, ולא את הממשלה עסוקה ברוטינת קיומה, ואינה מסוגלת לתת שום מענה גם לבעיות דת ויהדות פנימיות בתוכינו לא כל שכן וקל וחומר לאלה הנמצאים בחוץ לארץ ומרוחקים...
עד שבורא עולם הוא מוצא את האנשים הרואים בזה שליחות קדושה להשיב בנים לחיק אבותם...
כנאמר ״אני ארעה את צאני, את האובדת אבקש ואת הנידחת אשיב״...
גדולה מצוה זו עד למאוד וכפי שכתב הרשב״ש מגדולי ישראל לפני כ500 שנה, על המקרבם לדת אבותם מתקיים הפסוק ״אם תוציא יקר מזולל כפי תהיה״
אז כששואלים אותי במה אני עוסק? מה התכניות שלי? מה החזון שלי? או מה החלום שלי?
זהו החזון לזכות להשיב ולהכניס כמה שיותר מ״זרע ישראל״ חזרה לדת ולאמונת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.