רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 באפריל 2017

מלחמה קשה בהרב אשכנזי הקימו 'ועד רוחני' בכפר חב"ד

מאת חב"דניק

ועד רוחני הוקם בכפר חב"ד והם שיהיו אחראים על הסמכויות הרוחניות. עד כה היה אחראי על הדבר רבה של כפר חב"ד הרב אשכנזי שירש את אביו זצ"ל. בחב"ד יש מי שסבורים שמדובר במהפכה של ממש למה שצפוי בכפר חב"ד.

האם נלקחים הסמכויות מידי רבה של כפר חב"ד? במכתב שיצא אתמול תחת הכותרת 'החלטה' נכתב: בתוקף וסמכות על פי תורה  דז' טובי העיר ועל פי הוראת כ"ק האדמו"ר בריבוי מכתבים והוראות לוועד כפר חב"ד, וביחד ובהתייעצות עם רבני ומשפיעי ונכבדי דכפר חב"ד, הננו להחליט בזה: יוקם לאלתר מחדש ה'ועד רוחני'; סמכותו ותפקידו יהיה כפי שהורה כ"ק האדמו"ר.

במכתב המפורסם הבוקר בכפר חב"ד, מצויינים מי הם חברי הוועד כשגם הרב של הכפר הינו אחד מהם. עוד הוחלט כי ימונה מזכיר אדמיניסטרטיבי בשכר, החלטות הועד תתקבלנה ברוב קולות. אסיפת הוועד תתקיים אחת לשבועיים, וכן יפורסמו דרכי התקשרות לועד.

בחב"ד יש מי שסבורים שמדובר במהפכה של ממש בכפר חב"ד אל מול הרב מאיר אשכנזי שירש את אביו זצ"ל, ושעם כניסתו החל להנהיג הנהגות שונות בכפר חב"ד, כאשר לא תמיד הן התקבלו על כלל הציבור. 

כעת עם ההחלטה להקים את הוועד הרוחני, יהיו חברים בו 12 חברים מלבד הרב עצמו, שיהיה כאחד מן המניין. בין החברים בוועד: הרב זלמן גופין מבכירי המשפיעים בחב"ד, המשפיע הרב זלמנוב וכן משפיעים וראשי ישיבות בחב"ד המתגוררים בכפר חב"ד, בהם הרב וישצקי, הרב אהרון, הרב בליז'ינסקי, הרב גורביץ, וכן רבנים ומשפיעים של בתי הכנסת בכפר.

על פי אותה החלטה, הסמכות והתפקיד של הוועד הרוחני יהיו בפיקוח וביקורת על עניינים רוחניים במוסדות הלימוד ובכל התחומים הכלליים בכפר חב"ד, פיקוח וביקורת על ענייני ההלכה והמקוואות, וכן על ענייני הכשרות, וכן מקום שבו יתלבנו דברים בין תושבי הכפר על פי דין תורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.