רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 באפריל 2017

קמפיין אנטי חב"די

מאת חב"דניק

יומיים שלמים חגגו אתרי חב"ד וקבוצות הוואטסאפ את שחרורו של הר"י אהרונוב, הורגש היטב שמדובר בקמפיין ממומן ומתוזמן היטב כדי לבסס את הקאמבק של היו"ר לחיים הציבוריים בחב"ד.

אין ספק שעצם השחרור מהווה שמחה גדולה לאהרונוב, למשפחתו ולידידיו, זכותו המלאה לחגוג את השחרור, וכשהוא וסביבתו מוכנים גם להשקיע כסף בחגיגות, גם לא מפריע שאתרים ועיתונאים שנהנים מזה יעלו ויקדמו את הנושא כאוות נפשם.

אבל מציק וצורם מאוד, כאשר לצורך הקאמבק הופכים את הסיפור המאוד פשוט, של ניהול כושל ובלתי חוקי (במקרה הטוב...) ל"מסירות נפש לכבודה של חב"ד",  

ההסבר הוא, שאהרונוב התאפק ולא הפליל אנשים נוספים בסביבתו שביצעו יחד אתו דברים בלתי חוקיים, מצד שני מאשימים את מתנגדיו בחב"ד שהם אלו שדאגו שהשלטונות יידעו על ההתנהלות הבלתי חוקית שלו...

הרבי תמיד דרש מכל השלוחים להתנהל אך ורק על פי חוק, בית המשפט לאחר שמונה שנים של חקירות הגיע למסקנה שההתנהלות של אהרונוב הייתה לא חוקית, לאחר שהגיעו אתו ל"עסקת טיעון", פירושו של דבר שדרך התנהלותו של אהרונוב הייתה בניגוד לרצונו של הרבי,

על כך שלא הפליל אחרים לא מגיעה לו שום מחמאה, להיפך, אם אכן היה לו את מי להפליל בחב"ד, הבעיה היא שהוא התנהל בדרכים בלתי חוקיות גם עם שלוחים אחרים, שזה גם בניגוד לדעתו של הרבי.  

אני מדגיש שאין בכוונתי כאן ללכלך על אהרונוב, ההיפך, מבחינתי אין כל בעיה שימצא דרך חוקית להמשיך ולנהל ישירות את צא"ח, או באמצעות כל מסגרת אחרת (ראש מערך השליחות וכדומה), אם החוק יאפשר זאת ובתנאי שהניהול שלו יהיה חוקי מצד אחד ומצד שני שהניהול שלו אכן יהיה באמת לתועלת ולטובת כל השלוחים מתחתיו.

מה שכן מפריע הוא, ה"קדושה" האישית שהוא מנכס לעצמו, שקימת "קדושה" מצדו של הרבי סביב אישיותו... ולא משנה מה הוא עשה, או מה הוא יעשה, אהרונוב הוא "קדוש" ורק הרבי יפטר אותו.

זו כבר התנהגות לא ראויה ולא הגונה, הרבי לא השאיר ברמה של "קדושה" אף אחד ממכהני התפקידים בחב"ד, הרבי הקים מסגרות שבאמצעותם חב"ד ב"ה חיה וקימת, הפצת היהדות באמצעות השלוחים היא בממדים עצומים בזכות העבודה הקשה שכל שליח עושה יום יום הרחק מאור הזרקורים בכל הארץ ובכל העולם.

כמו שכל רב יודע שפסק דין שלו מחייב רק אם הוא על פי דין תורה ובאופן שהוא יכול לענות לבעלי הדין על שאלתם "מהיכן דנתוני" ולא שקימת איזו קדושה במה שהרב יאמר באופן של "ליבי אומר לי",

כך גם העומדים בראש המסגרות הניהוליות בחב"ד, יודעים שהם יכולים לעמוד בראש המסגרות רק אם הם יצדיקו את מעמדם ותפקידם, ללא ניצול קבלת העול הטבעית שיש לשלוחים לקבל את מרות העומדים בראש, גם אם העומדים בראש אינם עושים את תפקידם כראוי.

בכל מקום נורמלי, מנהל שהביא את המוסדות שהוא עומד בראשם למצב של כמעט פשיטת רגל, עם חובות של עשרות מליוני ש"ח, המנהל היה מוצא את עצמו מחוץ לתפקידו, או לפחות היה מבין שמעמדו במצב קשה מאוד, ולא היה מוביל את כל התקשורת להציג מצג שווא של שמחה אדירה על כך שהוא לא הפליל אחרים...

החגיגה הזו בסגנון שהציגו אותה, רק מביישת את כבודה של חב"ד, אין בעיה לחגוג עם המשפחה ועם ידידים, שחרור מהכלא, אבל כאשר הקמפיינרים הופכים את החגיגה ל"חג הגאולה" ומגדירים אותה כי"ט כסלו של דורנו, הבושה אוכלת אותנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.