רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 24 באפריל 2017

כשהרודפים מציגים פני נרדפים - נאום יוסי פטרוב


בנאום קצר ותקדימי שנשא הרב יוסף פטרוף, נאמנו ומקורבו של הגר"ש אויערבך, הוא לא עשה הנחות לאיש, פירט על סדרת הרדיפות שעוברים תלמידי הגר"ש והתעלמות המשטרה, ואף תקף את שתיקת החסידים

רבני 'הפלג הירושלמי' התכנסו אמש (מוצאי שבת) לכינוס חירום בעקבות גל המעצרים של בכירי עיתון 'הפלס'. הכינוס נערך בבית הכנסת 'מנחת שלמה' בבני ברק, שם נאם הרב יוסף פטרוף, נאמן ביתו של הגר"ש אויערבך, שירה לכל הכיוונים. 

"זה לא ציבור שמתכנס לצורך עתונות, זה לא ציבור של עיתונות ששותף לוועידות עסקים של עיתון המודיע או לירידי בית של עתונאים אחרים, מדובר בציבור תלמידי חכמים של רצונם זה לשקוע באהלה של תורה ולחנך את ילדיהם כמו בכל הדורות. הציבור הזה לא צריך אישור או הסכמה מאף אחד, גדולי הדור ובראשם מרן ראש הישיבה מלווים את הציבור הזה, וראש הישיבה מלווה את עיתון "הפלס" על כל צעד ושעל. אנו לא זקוקים לאישור מאף אחד". 

"לפני חמש שנים נפל דבר בישראל. קראו לזה השתלטות על עיתון יתד נאמן, זו לא השתלטות אלא גניבה לכל דבר, חמסו את העיתון. גדולי הדור שמרן הרב שך זצ״ל מינה אותם לוועדה הרוחנית הם היו הבעלים של העיתון, הוא היה שייך להם וגנבו להם אותו. לא היה להם את העוז והאומץ לפתוח עיתון משלהם, אתם רוצים לפתוח עיתון? תפתחו, למה לגנוב?! למה לקחת?!". 

"אבל הם עשו את זה, וחשבנו שבזה נגמר הענין, הקמנו כל הציבור עיתון חדש - הפלס, במסירות נפש, הציבור נתן מכספו מזמנו ומכוחותיו, עמדו והקימו מה שלא האמינו שאפשר לעשות, העמידו עיתון וציבור - אז די תנו לנו לחיות. לא היה לכם את העוז לפתוח עיתון? פחדתם לעשות דברים לבד? לקחתם את הישן את מה שאחרים עמלו עליו במשך עשרות שנים? לקחתם את מה שעורך העתון מסר נפשו על העתון במשך 30 שנה, אז תחיו עם זה. תנו לנו לעשות לביתנו, תנו לנו לחנך כפי דרכינו וכפי שרבותינו הורו לנו. אבל לא, גם את זה לא נתנו לנו".

פטרוף המשיך ותיאר - "מסכת הרדיפות שהחלה מיד עם הקמת העתון, אין לזה תקדים בתולדות הציבור החרדי. קיים ציבור שבראשו רבותיו גדולי הדור ובאים ומציקים לו? שולחים למנויי הפלס מכתבי קללות שילדיהם יהיו פגועים, מתנהגים כמו גנבים בלילה ושולחים את זה לנשים, מפחדים לעמוד נגדינו בפומבי. אין לכם את האומץ להתחרות בתחרות הוגנת? אין לכם ציבור משלכם? מוכרחים להציק לציבור שבוחר לחיות בדרך משלו על פי רבותיו?! 

"לא נותנים לאברכים ללמוד בכוללים, מציקים להם. מה זה הפחד, ממה אתם מפחדים? תתמודדו! לקחתם עיתון בלי לעמול עליו בבקשה תתמודדו עם התוצאות. תלכו למשרדי פרסום ותביאו לעצמכם פרסום. אבל למה צריכים לפנות למפרסמים ולערב אותם בעניינים לא להם? מדוע חברת אסם לא יכולה לפרסם בעתון הפלס? זו הרי חברה שמפרסמת בכל מקום שהוא נגד גדולי התורה, אז דווקא בהפלס חברת אסם מפחדת לפרסם? כולם יודעים מהו הפחד שלהם, והיחידים שמתעלמים ממקור הפחד של החברות זו משטרת ישראל. 

"כולם יודעים ומכירים את ההצקות וההטרדות, את האיומים ואת הסחיטה באיומים שכל החברות במשק עברו כדי שהן לא תפרסמנה בעתון הפלס. כולם יודעים ומכירים את זה, אבל המשטרה לא עשתה בענין דבר. כל מי שפגש בשנים האחרונות ראשי ישיבות מהמגזר הכללי או אישי ציבור, מכיר את הפחד שהם חיים מכמה עסקנים שלא קראו ולא שנו ולא שימשו, אולי הם הסתובבו מסביב אנשים, אבל הם לא שימשו אלא את עצמם, ואותם אנשים מטילים את חיתתם על הציבור שלא לשם שמים. ושומעים את זה מכל ראשי הישיבות - את הפחד והאימה שיש בהם, גם הם וגם המפרסמים. 

"יושב אדם בניו יורק וגונב, הוא פעם עוד זכה להיות תומך תורה בלומדי התורה, היום הוא מחזיק במחלוקת שלא הייתה כמותה מעולם, הוא אדם שמחזיק את הרדיפות וחושב שעם כספו הוא יוכל לעשות ככל העולה על ליבו. כמה תביעות הגיש הציבור שלנו למשטרה?! על גניבת עתונים, על שריפת משטחי עתונים, על איומים ברצח, ממש איומים ברצח. ומשטרת ישראל לא חקרה את זה, למרות שהיא יודעת מי זה שאיים ברצח, הם התעלמו מכך. 

"כולם יודעים שהרב גרוסמן עורך העתון הותקף, ראיתי אותו מתבוסס בדמו.. המשטרה לא נקפה אצבע כדי לחקור, הציבור שלנו הוא שהיפנה את המשטרה לכתובת של האיש שעשה זאת. אבל יתירה מכך, המשטרה גם יודעת מי האיש ששלח לתקוף את עורך העתון - על ידי עבודה של חוקר פרטי שמסר באופן חוקי את פרטי השולח. המשטרה גם יודעת שזה לא עוד דג רקק אלא אדם שעומד שם בראש מערכת. המשטרה יודעת גם שאותו אדם ששלח לתקוף את גרוסמן הוא אותו אדם ששלח לאיים על כלל החברות במשק כדי שלא יעזו לפרסם בעתון הפלס, וזו הסיבה שהם לא מפרסמות. זוהי סחיטה באיומים, וגם את זה המשטרה יודעת, והיא אינה עושה דבר כדי לעצור את זה. כולם ראו ומכירים חברות שכן בחרו לפרסם בעתון הפלס, ונאלצו לבסוף לפרסם התנצלות על כך, מהיכן באה אותה התנצלות, זו לא שוב תולדה של סחיטה באיומים?". 

פטרוף סיפר כי "דיברתי עם מרן ראש הישיבה על תלמיד חכם מסוים שרואה את כל הנעשה והוא בוחר לשתוק, שאלתי את ראש הישיבה מדוע הוא שותק? ענה לי מרן ראש הישיבה כי ׳חסר לו ביראת שמים׳. מי שיראת שמים בוערת בקרבו לא מסוגל לשתוק. השתיקה של הציבור הכללי הוא דבר בלתי נתפס. 28 אנשים נעצרים והשכנים שלהם לא יודעים מכך, בעתונים המודיע והמבשר איך לכך כל אזכור. זו עתונות? ממה אתם מפחדים? בכל התקשורת החילונית דווח על כך השכנים שלנו צריכים לשמוע על כך בתקשורת החילונית? זה המודיע והמבשר? על כך אומר הנביא ׳על אשר לא באו לעזרת השם בגיבורים׳. 

"קשה להם להתמודד עם זה, יש לנו אמת נוקבת עד תהום וקשה להם עם זה. כי אם יכתבו על זה הם לא יוכלו יותר להתעלם מהזעקה שלנו, ומה זאת השתיקה הרועמת לגבי כלל הנושאים? לגבי גזירת הגיוס, לגבי הרפורמות בחינוך, מה זה, מה קורה פה? בפשיטת המשטרה על מערכת עתון הפלס, לקחה המשטרה את כל הציוד הנדרש להוצאת העתון לאור, ואף על פי כן העתון יצא ויוצא וייצא לאור, כי העיתון הוא אינו עתון של איש או שניים, הוא אינו למטרת רווחים, זהו עתון של הציבור של גדולי התורה של תלמידי חכמים שמבינים שהם נאבקים פה על הרוח, ואת הרוח אי אפשר לכלוא באף כלא. 

"המשטרה שואלת בחקירות ׳מאיפה הכסף׳ והתשובה היא - מפת לחמם של הציבור, מאנשים שמוסרים נפש ושאיכפת להם מהדרך אותה יחיו ובה יגדלו את דורותיהם הלאה, אנשים ימכרו את הבתים שלהם כדי להחזיק אותו. כי הם רוצים שדבר השם השם ייראה ויישמע בחוצות. ואת זה אי אפשר לעצור. ופעילות המשטרה רק מחזקת את הציבור שישקיע כעת יותר להחזקת העתון. 

"אנחנו מקווים שציבור החסידי שעומד בצד ושמזניח את חובתו עבור הציבור שלהם בגלל פחד ובגלל חוסר יכולת להתמודד, אנחנו קווים גם שמעט השפויים שנותרו בדגל התורה שהם יתעוררו קצת ויבינו שמעולם לא הייתה כזו מלחמה כנגד ציבור תורני. גם אלו החסידים שנלחמו בשעתו נגד יתד נאמן אמרו לי שהם לא מכירים כזו מלחמה, החברים הליטאים שלכם מיתד נאמן לימדו אותנו רמה אחרת של מלחמה אכזרית. אם המשטרה לא רוצה להתערב, זו זכותה, אבל היא נכנסת כבר לעובי הקורה, אז בבקשה מכם מינימום של הגינות, יש בידיכם את כל הפרטים הנדרשים כדי לעצור את הטירוף שמפעילים 'הוועד למען כבוד רבותינו' ועוד רשימת סוחטים באיומים של החברות במשק, זה הרי פלילי לכל דבר וענין. אנא מכם עשו זאת" סיים פטרוף את נאומו הכואב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.