רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 באפריל 2017

מאות אנשי עסקים מהחשובים באמריקה השתתפו בשיעור השבועי בהיכל הישיבה הקדושה שובה ישראל ניו יורק



 (באדיבות חדשות טודיי)

בלב בירת העסקים העולמית, מנהטן, בין בנייני משרדים וגורדי שחקים, שוכנת לה באופן די חריג בנוף הניו יורקי, ישיבה "המאירה" אורה של תורה. כך תוך המרוץ המטורף היומיומי המאפיין את האי מנהטן שבניו יורק, בין הרחובות לקסינטון לפארק ברחוב 58 בבניין מספר 122, שוכנת קהילת "שובה ישראל" העולמית, בנשיאות האדמו"ר הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א. מרכז רוחני המעניק לכל דורש מרגוע לנפשו עם קצת לימוד תורה, אף למי שנמצא בתוך אותו מרדף המעסיק את כולנו- הפרנסה.

אמש (חמישי) זומנתי לצפות בהיכל הבניין הקהילתי בשיעור מאד מרתק, הדבר התרחש בסביבות השעה 20:30 שעון ניו יורק. לתומי לא ציפיתי לקהל המונים, בכל זאת, מנהטן יו נו.. כך שנדהמתי להיווכח כי אני מוקף במאות אנשים, ממנהטן, ברוקלין, קווינס, ניו ג'רזי ואף שטסו מפלורידה ולוס אנג'לס כדי לשמוע את דבריו של האדמו"ר פינטו שליט"א, במה שנקרא על ידי חברי הקהילה, "השיעור המרכזי השבועי", אותו מעביר הרב מזה 20 שנים בקביעות.


תוך שטיילתי בין ההמון שהחל להתגודד בהיכל, למדתי כי רובם ככולם אינם חרדים, היו שם כל מיני סוגי אנשים, מחסידים של האדמו"ר, לומדי תורה, חילונים תושבי מנהטן, וגם ישראלים שבאו לטייל בעיר ושמעו על השיעור בפייסבוק.

ניתן היה להבחין גם בכמה וכמה מעשירי מנהטן, ישראלים לשעבר ומקומיים, יהודים בעלי מעמד חברתי גבוה, ובניהם גם חברה' שעובדים למחייתם בניו יורק. אתוודה כי שאלתי את עצמי האין זה אחר כל הרדיפה והכזבים שסובבו סביב התיק שרבים טוענים כי נתפר לאדמו"ר, בכל זאת לא היה בזה כדי להחליש את עוצמתו!? אך נוכחתי לדעת שהאמת כידוע חזקה מכל דבר, כוחו של האדמו"ר כך מסתמן העצים שבעתיים, והדברים מדברים בעד עצמם.

חשבתי להביא עבורכם טיפה מן הים הגדול בדרשתו האדמו"ר אתמול, וכך מספר הרב: "בגמרא מובא מעשה על רבי עקיבא שהיה בספינה המפליגה בים, והספינה חשבה להישבר, נזדמן לו דף אחד של עץ וכך ניצל מטביעה, לאחר מכן סיפר לתלמידיו כי כל גל שבא כנגדו היה מתכופף.." האדמו"ר פירש את המדרש, ואמר כי הספינה זו הישיבה ורב חובל זה רב הישיבה, ה"גל" זה אותיות ל"ג, יום פטירתו של הצדיק האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. וראוי הוא לסמוך בשעת צרה על רבי שמעון בר יוחאי, שהיה תלמידו של רבי עקיבא. מלמד הדבר כי באמצעות הפצת תורת רבו, ניתן לאדם זכות להינצל מכל סופה קשה, ולא מאבדים דבר, ההפך הוא הגמור, רק מתעלים ומתחזקים בכל הכוח. כך לדברי האדמו"ר.


לאחר השיעור, כאשר נחשפתי למפעל המדהים של קירוב הלבבות במנהטן, באמצעות שליחי קהילתו של האדמו"ר, והתמונה המדהימה עת נהרו כה רבים אל מפעל החסד והתורה הזה אתמול בערב, דבר אשר ללא ספק מייצג את פועלו של "רב החובל" האדמו"ר פינטו שליט"א, וזאת בענן ההתמודדות החומרית המיוחדת במינה למנהטן, אני בהחלט יכול לומר כי היה זה מראה שובה לב ועיניים.

המראה הפסטורלי של כ-500 איש, שעצרו ולו לרגע קט במרכז העיר בכדי לספוג קצת תורה ויהדות לנפש הצמאה, תוך שהרעיפו אהבה והערצה מיוחדת במינה לאדמו"ר פינטו, היווה עבורי מחזה עצום, ועם כל הכבוד שאני רוכש לכל מי שנוכחתי בשיעוריו, לא נתקלתי בתופעה מרנינה שכזו באף שיעור תורה בעבר. ולא בכדי, בסיור שערכתי בבניין מצאתי מקום של חסד העוסק יום ולילה בקירוב רחוקים אל יהדותם, לרבות אירוח לסעודות שבת וחגים. היו גם אלו איתם דיברתי אתמול, שגילו לי כי לעיתים הם סתם עוצרים לרגע קט את כל הטרוף של העיר- לדבריהם, ובאים לטעון בטעינה מהירה את הנפש עם אחד התלמידים בלימוד תורה ולעיתים אף בשיחה רוחנית מלבבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.