רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 באפריל 2017

מבצע "אביב נעורים"

בלילה שבין 9 ל־10 באפריל 1973, ביצעה ישראל מבצע שהיכה את ארגון אש"ף, ורבים בעולם כולו, בתדהמה. במבצע, "אביב נעורים" שמו, חוסלו שלושה ממנהיגי פת"ח בדירותיהם בביירות, פוצץ בניין מיפקדת פת"ח, שבו התגוררו פעילים מהחזית הדמוקרטית של נאיף חוואתמה ונהרגו בו כ־50 מחבלים.
מעבר לנזק הממשי הכואב שנגרם לארגוני המחבלים, הם ספגו מכה פסיכולוגית אנושה. הביטחון שחשו בביירות, שיד ישראל לא תשיג אותם שם, נופץ לרסיסים.
המשימה העיקרית של המבצע היה חיסול שלושת בכירי פת"ח: אבו יוסוף נג'אר, סגנו של יאסר ערפאת וקצין המבצעים של ספטמבר השחור, כאמל נאסר, דובר פת"ח ויד ימינו של ערפאת, וכאמל עדואן, האחראי להפעלת חוליות הטרור בגדה ובישראל.
ספינות חיל הים הובילו את הלוחמים לנמל ביירות, משם הגיעו אל החוף באמצעות סירות הקומנדו הימי. עם הגיעם לחוף עלו הלוחמים, מוסווים בלבוש אזרחי, על מכוניות מקומיות נהוגות בידי אנשי המוסד שהובילו אותם ליעדים השונים. פעולת החיסול הוטלה על אנשי סיירת מטכ"ל. ארבעה מן הלוחמים, ביניהם אהוד ברק ועמירם לוין, הוסוו כנשים.
למעט לוחם אחד שנפצע קל ברגליו בוצעה פעולת חיסול שלושת ראשי אש"ף בהצלחה וללא נפגעים.
משימה אחרת שנכללה במבצע היתה תקיפת המפקדה של ארגון החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין. הכוח בפיקודו של אמנון ליפקין שחק נחשף עוד בתחילת המשימה ונתקל בהתנגדות עזה. שניים מאנשי הכוח נהרגו ואחרים נפצעו, אך למרות זאת הצליח שחק לפקד על המשך המשימה ובניין המפקדה פוצץ ונהרס. על תפקודו במבצע זכה שחק בעיטור העוז. על פי דיווחי צה"ל נהרגו בפעולה כ-50 מחבלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.