רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 באפריל 2017

לדרעי אין סיבה לחייך

מאת בעל דעה

בעקבות הקרחות בטדי: דרעי לא יכול לחייך

מרבית המשתתפים במופע 'הקבלת פני רבו' הם בחורים צעירים וילדים שלא יכולים להשפיע ביום הבוחר

במשך חודשים רבים עמלים ראשי תנועת ש"ס בקדחתניות על הפקת אירוע 'הקבלת פני רבו' באצטדיון טדי בירושלים.

לאור כישלונות העבר, הבינו בתנועה כי הזיק והלהט בעיניים התפוגג כבמטה קסם ומה שהיה כבר לא יחזור. אם מרן הרב עובדיה היה במילה אחת מוציא רבבות לרחובות, אזי שבעידן שאחרי מרן, רק מרדכי בן דוד או אברהם פריד מסוגלים למלא יציעים. אך מה לעשות, שגדול הזמר החסידי לא עולה על מטוס לישראל, אם לא מציעים לו לפחות חצי מיליון שקלים – לא כולל אירוח וטיסה.

מכיוון שהסכומים המדוברים הם בלתי נתפסים, בש"ס שברו את הראש כיצד מצליחים לסחוף את המוני המצביעים שנשרו מהתנועה בכדי למלא את היציעים שבדרך כלל מאכלסים אוהדי כדוגל קולניים. מבלי לזלזל בכבודם של האמנים שהופיעו באירוע (ויש כבוד), אלפים לא היו מטריחים את עצמם עד לטדי ועוד ביום שהחזאים מתריעים על שיטפונות.

 לשם כך, הקימו בש"ס חמ"ל פיקודי שממנו חלשו על הבאת ההמונים באמצעות הקמת מערך היסעים חינמי. רשת 'אל המעיין' קיבלה הוראה מגבוה לחייב את כל תלמידי הרשת לעלות לרגל ולהשתתף במופע שתכליתו: כנס הצעדה ליו"ר התנועה אריה דרעי שזקוק מאי פעם לתמיכה ציבורית – בימים שלאחר עידן המרן.

למרות המאמצים הרבים, הקרחות ביציעים ניכרו היטב. לשיא היה זה כאשר נשיא המועצת חכם שלום כהן נשא את נאומו, די טבעי היה שחכם שלום היה נושא את נאומו שהקהל עוד לא התפזר. קהל האלפים שגדש את האצטדיון הירושלמי החל לצאת בעקבות הטפטופים, גם הדרשות הארוכות התישו בעיקר את יושבי היציעים שהחלו לנטוש את האצטדיון. לדרעי אין סיבה לחייך – הסקרים שהתפרסמו בחודשים האחרונים מצביעים על כך שהתנועה מדשדשת ולא מצליחה לקבץ מאגר אלקטורלי חדש.

בנוסף, מרבית המשתפים במופע 'הקבלת פני רבו' הם בחורים צעירים וילדים שלא יכולים להשפיע ביום הבוחר, הכי הרבה הם יכולים לתלות שלטים על מרפסות הבתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.