רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 13 באפריל 2017

ואיפה היו ביבי @ בנט בגמר חידון ההלכה העולמי?

מאת: מתחזק/פעם חילוני

מועדים לשמחה הרב שאולזון שליט"א ולכל אחיי ורעיי בני היהדות הנאמנה, ברכת ה' עליכם תחיו לאורך ימים ושנים טובות!

האזנתי אתמול בלילה בקשב ובהנאה מרובה לגמר חידון ההלכה העולמי של רדיו קול ברמה בהנחיית הרב אופיר מלכה שהתקיים בישיבת אור החיים בראשות הרב ראובן אלבז (שהוא גם חמיו של הרב אופיר מלכא).

מה אומר ומה אדבר? אשריהם ישראל שאירוע בסדר גודל כזה נערך ברוב עם הדרת מלך, באמת תענוג היה להאזין לשידור.

אך אי אפשר שלא לעשות היקש לחידון דומה שעתיד להיערך בעוד שבועיים ביום העצמאות/חוצפנות שנקרא חידון התנ"ך העולמי שאליו יגיעו בלי שום ספק נתניהו ובנט.

ונשאלת השאלה מדוע הם לא טרחו להגיע גם לגמר חידון ההלכה שנערך אתמול? האם היתה זו פחיתות כבוד בשבילם להגיע?

הרי הם כל הזמן מדברים על זכותו של העם היהודי לשבת בארץ ישראל. צריך להזכיר להם שזכות זו מותנית בקיום תורה ומצוות, בקיום ההלכה, זה הבסיס לקיומנו כאן ואלמלא הציבור החרדי ששומר על ההלכה, לא היינו פה.

אבל זה לא מפתיע שהם לא הגיעו מכיוון שאם הם כן היו מגיעים זה היה אומר שהם היו צריכים לקיים את מה שנאמר בחידון הזה, קרי את ההלכה, וזה קשה להם. הם מעדיפים את הסיפורים של התנ"ך בחידון התנ"ך, שאמנם אף אחד לא מטיל ספק בקיומם חלילה, אבל את סיפורי התנ"ך גם הגויים יודעים, יש גם ערבים שמשתתפים בחידון התנ"ך למבוגרים כך שזה לא מפתיע.

בקיאות בסיפורי התנ"ך לא מותנית בקיום ההלכה, כל אחד יכול לבוא ולהשתתף. אך לא כל אחד יכול להשתתף בחידון ההלכה אלא אם כן הוא מחיוב בקיום ההלכה - דבר שביבי ובנט קצת מתקשים בו.

לסיכומו של עניין, אנחנו נמשיך לשקוד על ההלכה והם ימשיכו לשבת במסעדות לא כשרות ולדבר על שילוב הכיפות הסרוגות בהייטק הישראלי, בצבא ובמנכ"לות המדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.