רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 באפריל 2017

איזה חינוך זה? - האם לכל אחד נוסע הויזניצער לנחם או רק למי שהחשבון הוא כלכלי ופוליטי?

לא הייתי כותב זאת על ר' מנדלי מפני שהוא רצה להוכיח כי הוא מעביר על מידותיו ובמקרה הזה אפשר להבין זאת, מדובר במי שנלחם בו וסילק אותו מויזניץ, אבל כשעוסקים בר' ישראל כאן השאלה האם מותר לו לנסוע, או שמא הוא מהווה דוגמא שלילית לחינוך הדור הבא בויזניץ ובכל מקום אחר

אין זה סד כי בקהילות גדולות יש אסונות כל חודש, ולעיתים כל שבוע, וה' ישמרנו לעיתים כל יום, ולא נראה את האדמו"ר עולה על מטוס לנחם את מי שיושבים שבעה בלונדון אנטוורפן ניו יורק או כל מדינה בחוץ לארץ. גם בארץ הם לא הולכים לכל מקום אבל נתעלם, כי בארץ יש מי שכן הולכים, אבל לטוס לחוץ לארץ מבינים מדוע שזה קשה והאדמורי"ם לא עושים זאת

אבל שימו לב יש יוצאים מן הכלל, אלו בדרך כלל המיליונרים או המפיונרים הפוליטיים, לעזוב הכל לעלות על מטוס ולשהות כמה ימים בסביבתו של חסיד שיושב שבעה דבר שלא עשו אצל אחרים הסיבה היא פוליטית ופיננסית

אני מבין את החשבון של מי שעומדים מאחורי הנסיעה הזו, אבל האם תפקידו של אדמו"ר הוא לייצר פוליטיקה או לחנך, האם מותר לו להוות דוגמא שלילית?

מה קורה בנסיעות כאלו, צעירים אומרים לעצמם מה שווה לי להיות חסיד פשוט או לשבת וללמוד, במצב הזה אין סיכוי שאי פעם הרבי יעלה על מטוס ויבא לנחם אותי בעת צרה, אבל אם אעזוב את הישיבה אלך לעסקים ואעסוק בפוליטיקה פנימית וחיצונית אתקדם בתחומים האלו כל הרבי'ס יבואו אלי על ארבע

אני כותב שורות אלו לדיון ומחשבה, מפני שהלקח שמפיקים הצעירים כי אם אתה לא עשיר או פוליטיקאי אתה לא שוה כלום

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.