רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 10 באפריל 2017

הגוי שקנה את החמץ בשנה שעברה, מכר השנה את החמץ האישי שלו לאביו הגוי

 בבית הדין בחיפה, התקיימה היום מכירת חמץ נדירה. 
מי שמכר את החמץ באמצעות רב העיר לגוי - הוא הגוי שקנה בשנה שעברה את החמץ מהרב, ובינתיים הספיק להשלים את הליך הגיור שלו.

כבר בשנה שעברה, החל להתקרב רן (גוי באותם ימים) בן ה-18 לדת היהודית. בשנה שעברה בערב פסח, הוא למד היטב את הלכות החג וידע אותן על בוריים. מכיוון שבאותם ימים הוא עדיין לא היה יהודי, הוא שימש כגוי במכירת החמץ של הדיין הגאון רבי חיים כץ בחיפה.

במהלך השנה, עבר רן גיור, ברית מילה וטבילה כדין והשנה הגיע לבוש בכובע וחליפה למכירת החמץ אצל הגר"ח כץ, כאשר הפעם הוא עצמו מכר את החמץ לאביו הגוי.

האב, תומך מאוד בבנו שמצליח בדרכו ביהדות ולומד בישיבה מוכרת. האב ציין כי הבן הסביר לו על הצד היותר טוב את ההלכה היהודית ביחס למכירת החמץ ואיסור "בל יראה ובל ימצא" בפסח.

"אני מתרגש מהמעמד החשוב, שמח לסייע לבני לקיים את מצוות הדת היהודית" אמר האב במעמד. "בני קיבל את המצוות וההלכות בשמח, ועושה אותם ברצון רב כשהוא שואף להיות רב בישראל. בשנה שעברה היהודים מכרו לו את החמץ כי הוא היה גוי, והשנה לאחר שהליך הגיור הושלם הוא מוכר לי את החמץ של היהודים. אני מבין היטב את המשמעות המרגשת"

במעמד שנערך אחר הצהרים, השתתפו רן גר הצדק שבשנה שעברה באותו מעמד קנה את החמץ, אביו ואחיו הגויים שבאו להשתתף במעמד המרטיט שסימל עבור כל המשתתפים את היכולת של כל אדם לעבור שינוי רוחני פנימי ולצאת מעבדות לחירות ומשיעבוד לגאולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.