רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 במרץ 2017

מכתב אוטנטי ומקורי מידיד אישי של יוסף יצחק וילשאנסקי שמנתח את אישיותו הערמומית וקורא לו לשוב מיד מגיוס חב"ד, לפני שיהיה מאוחר

לכבוד
מערכת המחאה על גיוס התמימים לצבא

קורא הנני בכובד ראש את כל מה שכותבים הינכם מזה כו"כ חדשים אודות גיוס התמימים. הרי דבר ברור וכל מי שעיניו בראשו מבין גודל הסכנה בדבר כזה. ורואים במוחש מידי שבוע בשבוע את הירידה של קבוצות שלימות שהיו אמורים לצמוח לבחירי התמימים והנה הם הופכים לאנשי חיל שלא למעליותא, אנשים שנהנים לא מיגיע כפיהם אלא נהנים מהוייות העולם המצויות כיום ביתר שאת דווקא בצבא. כיום הרי עיקר אירועי החברה והתרבות עגבים וכיו"ב נמצא דווקא בין הצעירים בצבא שם מקור כל הוללות, קלות דעת ויותר נמוך. כך היה תמיד שהצבא היה מקור לאנשים שמחפשים מקור של התפרקות. זכורני כי בשעתו המשפיע עובד האלוקים ר' ניסן ע"ה היה אומר כי בצבא אין קבלת עול אמיתית, שהרי נראה בחוש כי כל אנשי הצבא הרי רק בעת מלחמה וסכנה מסורים ונתונים הם למפקדיהם, אך בשעת הרווחה הם מתנהגים בפריקת עול הכי חמורה וכל עניני זימה וגזילה היו תמיד מצויים בין אנשי הצבא שעשו בכל מיני הפקרות לאחר שהיו תקופות ממושכות בצבא.

וכל זה פשוט. וישר כוחכם על כל מה שאתם כותבים, אך בדבר אחד טועים אתם והנני מרגיש לנכון לכתוב זאת. אתם כותבים מילות גנאי נוראות על הרב הגאון הרב החסיד ר' יוסף יצחק וילשאנסקי שליט"א.

הדבר הזה אינו נכון לעשות.

ר' פיצ'ה וילשאנסקי הוא א חסידישער איד.  מגזע אנ"ש בר אוריין שהתחנך בברינואה ועוד. ואינו שייך לכל מה שאתם כותבים עליו כלל וכלל, וחבל לכתוב דברי שקר ביחד עם דברי אמת דבר המוריד את שמכם כאנשי שקר וזה אינו נכון ואינו מועיל כלל.

הסיפור עם ר' פיצה הוא כזה. יש לר' פיצה חולשה אחת גדולה מאד ורק היא שעומדת בעוכריו וזה שאינו איש ישר והוא נוטה לשקר. אפשר לומר שאין שיחה אחת שיכול הוא שלא לשקר. כל יחסיו עם הבריות וכו' הם באופן של מרמה וכחש, אך מלבד ענין מסויים זה הוא ירא שמים וחסידישער וחרד למוצא פי רבינו.

אולם תכונה זו שלו לשקר ולרמות, היא זו שיצרה כל מצב נורא ואיום זה להשפיל קרן חב"ד. בתחילה סבר כי ניתן לרמות השלטונות ולומר להם כי כולם יתגייסו ובסוף הוא יסתדר, אחר כך סבר כי ניתן לרמות התמימים ולומר להם על ההסכמים וכד' ובסוף לפתע הכל נסדק ואין לך בית מבתי אנ"ש שלא מגייסים שם ילדים לפני החתונה וכל זאת באשמת טבעו הנלוז והנורא הזה שמשקר כל הזמן.

לדעתי כאחד המכירו היטב הרי גם הוא משקר את המשיחיסטין. הוא אינו משיחיסט, אך משקר אותם כאילו הוא משיחיסט, וכך נוצרים אצלו מצבים חמורים שמזיקים לבריאותו הגשמית. כי בתחילה אומר הוא שהוא בעד כל מיני ענינים של מחלוקת מהמרכז, מצא"ח המרכזית וכו', אך כאשר המחלות נהיית מתעלם הוא ואומר לא אמרתי כלל וכך הוא יוצא קירח מכאן ומכאן.

אך זה לא הנושא. הנושא הוא הצבא. יש כאן דבר שרבינו היה לוקח לליבו רח"ל לגייס את כל התמימים? היכן נשמע דבר איום כזה? והכל עם שקרים וכזבים?

פונה אני מכל עניני ומבקש בלב ונפש מר' פיצה אמור הרף למזיק.

התגייס אתה ובני ביתך. מה שמת ידיך על בחורי ישראל? כתוב מכתב בתקשורת שלך כי טעית ושיקרת. וכבר הגדול בישראל אמר, כפי ששמענו כמה פעמים מרבינו, שהודה ולא בוש.

עד מתי לעדה הרעה שלך? עד מתי בשקריך וכזביך הידועים משכבר הימים תשקר ותעגן רבבות תמימים מאנ"ש.

רבני אנ"ש עליהם להקים קול מחאה אדירה וזעקה גדולה ומרה ולומר לר' פיצ'ה: די בשקריך. אל תפסח על שני הסעיפים.

אקוה שתפרסמו מכתב זה כדמותו וכצלמו ללא כל שינוי אף שנאמר כאן ביקורת עליכם. ומסיימים בטוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.