רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 31 במרץ 2017

ר' שמשון לנדסברג ז"ל איש הקשר עם ה'לב שמחה' זצ"ל

השבוע הלך לעולמו ר' שמשון לנדסברג חסיד גור מי שהיה משמשו של הרבי מגור ה'לב שמחה' זצ"ל במשך שנים, כששמעתי על פטירתו צבט ליבי, הכרתי את האדם שנים, לא אוכל לשכוח אותו, רק הוא יודע את האמת על הקשר העמוק שלי עם ה'לב שמחה' זצ"ל באותן שנים

הוא היה איש סוד של הרבי, וכשהוא היה צריך שליחות שאף אחד לא יידע הוא היה שולח אותו. הוא היה מגיע אלי בכל יום רביעי אחר הצהריים היה לוקח 2 עיתונים, ולא היה כמעט שבוע מבלי שהוא הביא לי מסר מן הרבי שבדרך כל היה שביקש שאכנס אליו

אני מדבר על תקופת צופר-צוהר' זה היה בשנים של תשל"ח עד תשמ"ב, במשך של כחמש שנים. הקשר שלי עם ה'לב שמחה' התחיל עוד קודם, אבל הסדר השבועי התחיל אז ונמשך כמה שנים טובות עד אשר עזבתי את הארץ ועברתי לגור בארצות הברית

היו עוד בגור שידעו על הקשר הזה, אחד שהיה חזק בעניינים בקשר הזה היה יצחק מאיר אלתר מי שהיה מכונה בגור 'איצע מייער שמעון'ס' שגם הוא כבר הלך לעולמו, בספרי - שכמעט מוכן וייצא לאור בקרוב - אני מביא הרבה זכרונות מאותה תקופה ובעיקר על מה נאבק ה'לב שמחה' ואיך הוא סבל מהרב שך וגורמים ליטאים בתחום החינוך במיוחד בצרה הצרורה שגזלו לו את הבנות ממשפחות גור שחונכו לא לרצות בחור חסידי אלא רק 'בן תורה' שבשפה של אז היה עם בלורית ענקית לבוש מודרני וקראו לו 'חברונער'. יצויין כי הכלות של ראשי ישיבות חברון היו ממשפחות חסידי גור, בגור בסלונים ובעוד ישיבות חסידיות היו הרבה בחורים מבוגרים מפני שהבנות ממשפחות החסידים חונכו לא לרצות בחורים חסידיים, והרבי ה'לב שמחה' לחם כארי לעצור בעד החינוך האנטי חסידי הזה

ה'לב שמחה' קרא תמיד מה שאני כותב וכשביקש לדעת על מה אני רומז הוא היה מבקש שאכנס ושואל הוא רצה לדעת כל פרט, הוא אהב את עבודתי הנציגים שלו אז בכנסת לא היו בנויים לחשיפות מן הסוג שלי, הצלתי לו באותן שנים הרבה כסף, מי ששלטו בתחום הזה היו החכי"ם שלמה לורנץ ומנחם פרוש, שהיו גנבים מהליגה הלאומית השניים האחרים יהודה מאיר אברמוביץ ושלמה יעקב גרוס ומאוחר יותר הלפרט היו חלשים יותר הם היו גנבים מליגה ד'

זו הסיבה מדוע ה'לב שמחה' החליף את אברמוביץ במוניע שפירא בתקה שיביא לו כסף, אבל מוניע נכנס לצרות גדולות אז בעסקיו והתקרב לשונאי ה'לב שמחה' והתאכזב ממנו

ההיסטוריה של אז היא אחת המעניינות ביותר במיוחד לדור אשר לא הכיר את אותן שנים, בקרוב יוכלו לקרא עליהם בהרחבה

כאן אני מעלה את זכרונו של ר' שמשון לנדסברג ז"ל שהיה הגבאי של הרבי ואיש הקשר השבועי בין הרבי אלי

המקום ינחם את בני משפחתו וכל הקרובים אליו

חיים שאולזון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.