רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 10 במרץ 2017

צה"ל שלח צווי גיוס לימי הפורים

אברכים ובחורי ישיבה קיבלו צווי גיוס לתאריכים יד' וטו' באדר ימי הפורים* ח"כ יעקב מרגי פנה לשר הביטחון בעניין וביקש לפעול לביטול התייצבות בימי הפורים ולהורות שלא לפתוח כנגדם בהליכים משמעתיים* בשיחה שקיים ח"כ מרגי הערב עם שלטונות הצבא אמרו בצה"ל שיבחנו בחיוב את בקשתו ובהתאם לשמות שיעביר להם הם ישלחו זימונים חדשים ולא ינקטו כנגדם הליכים משפטיים * ח"כ יעקב מרגי אמר הערב :"ששמות שיועברו ללשכתו  יטופלו בכדי למנוע מעצרי שווא או פתיחת הליכים משפטיים".

זאת לא בדיחה; אברכים ובחורי ישיבה קיבלו צווי גיוס לתאריכים יד' וטו' באדר ימי הפורים. בצה"ל מסבירים ימי הפורים הם ימי עבודה במשק ולכן העבודה בימים אלו היא במתכונת רגילה. עשרות בחורי ישיבה פנו במהלך השבוע האחרון ללשכת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט בבקשה לפעול לדחיית מועד ההתייצבות. "באם מקבל הזימון לא יתייצב הצבא עלול לפעול כנגדו בחלק מהמקרים הוא יוכרז כמשתמט במקרים אחרים הוא יוכרז כעריק והצבא ינקוט בהליכים משפטיים" מסבירים בלשכת ח"כ מרגי

לאור המצב שיגר היום (ה) ח"כ מרגי מכתב לשר הביטחון ובו ביקש :" התקבלו בלשכתי פניות רבות מבחורי ישיבות, אברכים ומועמדי גיוס שתאריך הגיוס שלהם נקבע לימי הפורים. (יד' ו טו' באדר תשע"ז יום ראשון ושני 12-13.3.17)

הפונים דיווחו לי שביקשו לדחות את תאריך ההתייצבות /גיוס אולם נאמר להם במיטב שבאם לא יופיעו בתאריך שנקבע הם יוגדרו כמשתמטים.

אדגיש כי חלק מהפונים ביקשו מיוזמתם להתגייס לצה"ל. בזמן שבו מדברים על דיאלוג בריא מול המגזר החרדי, הקשבה ורצון לפתור בעיות בדרכי נועם ובדרכי שלום. היה ראוי להאזין לבקשתם של אותם מתגייסים ובחורי הישיבות המבקשים לפעול בהתאם לחוק.

חכמי ישראל עמדו על מעלת ימי הפורים וראו בהם חג של ממש והדבר מעוגן בפסיקה הלכתית ללא הבדל בין עדות או חוגים. גם המחוקק נתן לכך את דעתו ונציבות שירות המדינה קבעה את ימי הפורים כימי בחירה.

אודה לך באם תואיל לפעול לביטול התייצבות בימי הפורים לאותם בחורי ישיבה ומועמדי גיוס דתיים. ולחלופין להורת שלא לפתוח כנגדם בהליכים משמעתיים". כתב ח"כ מרגי לשר הביטחון

במהלך היום קיים ח"כ מרגי שיחה עם שלטונות צה"ל בעניין. בתגובה לבקשתו של ח"כ מרגי אמרו בצה"ל שיבחנו בחיוב את בקשתו ובהתאם לשמות שיעביר להם הם ישלחו זימונים חדשים ולא ינקטו כנגדם הליכים משפטיים.

ח"כ יעקב מרגי אמר הערב :"ששמות שיועברו ללשכתו  יטופלו בכדי למנוע מעצרי שווא או פתיחת הליכים משפטיים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.