רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 במרץ 2017

בדיחות פורים שהגיעו למייל האדום על משפחת וילשאנסקי אחשורוש ויוסף יצחק וילשאנסקי. דמויות במגילה בישיבת צפת

משפחה ומשפחה ועיר ועיר: משפחת וילשאנסקי הזמינה מאמסטרדם כמאה מסיכות לכל המשפחה בפנים של חיים שטיינר. כל המשפחה תתחפש בפורים למשפחת שטיינר. הסיבה שבחרו באמסטרדם כי שם המקום ששמעו כי חיים שטיינר נוסע רבות.

הרב וילשאנסקי החליט לשנות ליום אחד את השם 'צפת' לשם 'אמסטרדם' [המבין יבין]

אחשורוש ויוסף יצחק וילשאנסקי

שניהם משנים דעותיהם. שניהם סובלים מסוכרת וצריכים כרצון איש ואיש יינות ללא סוכר. שניהם אוהבים לקבל מסכום עשרת אלפים ומעלה. שניהם מדברים בו זמנית בשתי קולות. האגרת הראשונה שכתב אחשורוש והשניה ביחד. הרב וילשאנסקי גם משיחיסט קיצוני וגם מקפיד להצטלם באוהל ולחוג יום הילולא. אחשורוש. אחשורוש ליהודים אמר עשו כטוב בגויים ואחשורוש לגויים אמר עשו כטוב ביהודיים. הרב וילשאנסקי אומר לצבא תגייסו את כל הבחורים והרב וילשאנסקי אומר לבחורים שיש לו הסכם שלא להתגייס.

מי זה המן של צפת? יש אומרים שזה עופר מיודובניק שמשכנע את כל הבחורים שחובה ללכת לצבא. יש אומרים שזה זאב פרידמן שכופה על הבחורים את חוקי הצבא. יש אומרים שזה המטומטם המשגיח הבעל תשובה ירון נאמן עושה דברו של וילשאנסקי שנוהג כל התוועדות לספר סיפורים על הצבא. ויש אומרים שזה מאיר פרוש הוגה רעיון הגזירה על חב"ד.

מי זה חרבונא? מי זה שמנסה לעשות שולם בין כולם? זה הרב שלום דוב וולף. 

מי זה זרש? חיים הלל שפרינגר. ויש אומרים חמשה שמות נקראו לליזיזי וילשאנסקי הוא ממוכן הוא המן הוא זרש. ויש אומרים סנדי וילשאנסקי מאיטליה

מי זאת אסתר שמפחדת לומר מה שהיא חושבת? הרב לבקבקר הצדיק ויש אומרים הרב אייזיק לנדא הצדיק.

מי זה בגתן ותרש? זה שימעלה פיזם ומשה עבאד שרוצים להרוג את אחשורוש וילשאנסקי ולמלוך תחתיו.

מי זה מרדכי? בצפת אין רבי. במגילה של וילשאנסקי מחקו את מרדכי. המן הוא הרבי שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.