רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 במרץ 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *רביעי כד' אדר התשע"ז*

מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס החדש לפסח לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. מובא ברבותינו הקדושים זצוק"ל גודל קדושת ליל הסדר הוא גדול ביותר, וידוע שהקב"ה מדבק עם כל אחד ואחד מעם ישראל, כמו שכתוב (שמות יא, ד) "כחצות הלילה אני יוצא בתוך מצרים" כי בכל חצות לילה השם יתברך נכנס בגן עדן להשתעשע שם עם הצדיקים,‏ כמו שנאמר בזוהר והמלך שב מגינת הביתן. אך בלילה זה אינו נכנס לגן עדן, רק בתוך בני ישראל העושים רצונו במצוות הנוהגות בלילה הזה באכילת מצה וסיפור יציאת מצרים, וזה שאמרו במורא גדול זה גלוי שכינה.
ב. רבנו הפלא יועץ זצוק"ל כתב, ובליל התקדש החג הקדוש יאזור חיל לקיים מאמר רבותינו זצוק"ל, חייב אדם להראות בעצמו כאילו הוא יצא ממצרים. ועל ידי מחשבות טהורות תדיריות יתלהב לבו באופן שיראה שאי אפשר שלא לשמוח, ולפי התעוררותו ולפי מעשיו כך יהיה לו סיעתא דשמיא והבא לטהר מסייעין אותו שישמח בעושיו שמחה רבה, שמחה של מצוה כדת מה לעשות עכ"ל.
ג. אמרו רבותינו הקדושים זצוק"ל מדוע לילה זה נקרא "סדר", משום שעושה סדר לכל השנה כולה. ואיך שנוהג האדם בלילה הזה ואיך שמסדר את עצמו ונפשו, כך נהיה סדר בחיים בשנה הבאה עליו.
ד. אמרו רבותינו הקדושים זצוק"ל, שישנן שתי לילות קדושים בשנה ליל כיפור וליל הסדר. בליל כיפור משפיע הקב"ה בלב כל יהודי אור של יראה, וכולם פוחדים וחרדים מאימת יום הדין. וליל פסח הקב"ה משפיע אור של אהבה בלבבות עם ישראל.
ואבותינו הקדושים זצוק"ל היו אומרים, שאפשר בליל הכפורים ובליל פסח להשיג רוח הקודש.
 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*ביצה, פרק ב' משנה א':*
יוֹם טוֹב שֶׁחָל לִהְיוֹת עֶרֶב שַׁבָּת, לֹא יְבַשֵּׁל אָדָם בַּתְּחִלָּה מִיּוֹם טוֹב לַשַּׁבָּת, אֲבָל מְבַשֵּׁל הוּא לְיוֹם טוֹב, וְאִם הוֹתִיר הוֹתִיר לַשַּׁבָּת, וְעוֹשֶׂה תַבְשִׁיל מֵעֶרֶב יוֹם טוֹב וְסוֹמֵךְ עָלָיו לַשַּׁבָּת. בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, שְׁנֵי תַבְשִׁילִין. וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, תַּבְשִׁיל אֶחָד. וְשָׁוִין בְּדָג וּבֵיצָה שֶׁעָלָיו שֶׁהֵן שְׁנֵי תַבְשִׁילִין. אֲכָלוֹ אוֹ שֶׁאָבַד, לֹא יְבַשֵּׁל עָלָיו בַּתְּחִלָּה. וְאִם שִׁיֵּר מִמֶּנּוּ כָל שֶׁהוּא, סוֹמֵךְ עָלָיו לַשַּׁבָּת:

*ביצה, פרק ב' משנה ב':*
חָל לִהְיוֹת אַחַר הַשַּׁבָּת, בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, מַטְבִּילִין אֶת הַכֹּל מִלִּפְנֵי הַשַּׁבָּת, וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, כֵּלִים מִלִּפְנֵי הַשַּׁבָּת, וְאָדָם בַּשַּׁבָּת:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.