רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 במרץ 2017

מכון ליב"ה: חילולי השבת בירושלים כמעט הוכפלו

דו"ח חדש של מכון ליב"ה טוען כי בניגוד למסקנות הוועדה שקבעה כי אין גידול בחילולי השבת בעיר, מספר הפאבים הפתוחים בשבתות כמעט והכפיל את עצמו

לקראת ההצבעה היום (רביעי) בעיריית ירושלים על התקציב, מציגים במחלקת המחקר של מרכז ליב"ה נתונים שמראים שחל שינוי בסטטוס קוו בירושלים.

לטענתם - בניגוד למסקנות הוועדה, מספר הפאבים הפתוחים בשבת בירושלים בניגוד לסטטוס קוו הכפיל את עצמו בתקופת ראש העיר ניר ברקת, וזאת בנוסף לשאר מתחמי הבילוי שפעילים בשבת שנפתחו בשנים האחרונות, כמו מתחם התחנה, 'יס פלנט' ועוד, ובנוסף לאירועים ופעילויות שונות שמתקיימים בעיר תוך חילול שבת בשנים האחרונות.

יצוין כי נתוני הדו"ח לא חדשים וכפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", המחלוקת בין הרבנים לוועדת הסטטוס קוו נעוצה בפרשנות בין המישור המשפטי - שטוען כי אין שינוי בסטטוס קוו מאחר ומה שנפתח הוא בגדר המותר לפי הסטטוס קוו - לבין המישור הציבורי - שבפועל נראים עוד ועוד מקומות בילוי שנפתחים בשבת.

על פי מרכז ליב"ה, לפני תקופת ברקת, היו פתוחים 23 פאבים בלבד. בתקופת כהונתו של ניר ברקת בראשות העיר, המספר כמעט הכפיל את עצמו, ועומד כיום על 42 פאבים הפועלים בשבת.
במרכז ליב"ה מוסיפים וטוענים כי "בניגוד לטענת העירייה, פעילות פאבים וברים בשבת אינה מותרת במסגרת הסטטוס קוו. בפאבים וברים מושמעת מוזיקה, דבר הנוגד את חוק העזר העירוני האוסר הגשת אוכל והשמעת מוזיקה".

בנוסף לדו"ח פורסמה אתמול ב"כיכר השבת" קריאת רבנים לשמירת השבת בירושלים. הרבנים, דחו את מסקנות הוועדה שהוקמה לבחינת נושא חילולי השבת ויצאו בקריאה משותפת לשמירת השבת במרחב הציבורי בירושלים ובדרישה לכל מי שבכוחו לפעול ככל יכולתו לעצירת המגמה שמתרחבת בשנים האחרונים של פתיחת מתחמי ומקומות בילוי, וקיום פעילויות תרבות ואירועים שונים תוך חילולי שבת בעיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.