רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 במרץ 2017

חזון איש יקר, מי יגלה עפר מעיניך,

מאת שלמה טיקוצינסקי

לא, לא, זה למעלה מכוחותי לראות את זה. הזוי ברמות שקשה לתאר. זו לדעתי פירכה מהותית ויסודית על הדרך. הוכיח סופה על תחילתה. 
בלשון מושאלת מר' ישראל סלנטר: בשעה זו מובאים לדין בבית דין של מעלה, כל ה'גדויילים' מתווי הדרך של הפושעים האלה. ראו גידולים שגידלתם. עשו תורתי פלסתר, תרבות ה'מגיע לנו' בשם התורה, מן המדינה וחברת השפע המחזיקה אותם כבר עשרות שנים.

זו נקודת הקצה של כל התהליך. ושום דחיה או התעלמות כ'פלג' קיצוני לא תעזור כאן. הם בשר מבשרה של הישיבתיות, אותה ערוגה בדיוק. הם אומרים בקול את שחושב כל העדר ומנהיגיו בליבו. 'בני תורה' הם פסגת האנושות וכולם חייבים להם הכל. עובדה, כל הרבנים שותקים, כל הפוליטיקאים החרדיים ממלאים פיהם מים.

מי שמקשיב טוב לדבריהם של החוליגנים האלה, רק 'שיח זכויות' בפיהם, מגיע לנו, זכותנו, דמוקרטיה... גם אלה הפגינו, וגם אלה.. מענין איפה כל הטיעונים הללו כתובים בתורה שלהם. עד היום לימדונו שתורה מעדנת את הנפש, מזככת את המידות, 'חכמה נאצלה, בת השמים' כפי שהתבטא מרן החזו"א.

יצאה פראותם החוצה, והכל ידעו שהבית של תבן הוא, בית של יוהרה ונצחנות, מגיע לי הכל, סידור מלא, דירה ובחורה, והכל בשם התורה. בכך שונים הם תכלית שינוי מנטורי קרתא: תובענות גאה יש כאן, ניצול המדינה ולא דחייתה. ניצול המנגנון הדמוקרטי כשם שעד כה ניצלו את המנגנון הכלכלי.

חזון איש יקר, מי יגלה עפר מעיניך, על האקסלוסיביות של 'בני התורה' שגידלת, שיתפרעו באלימות ברחובות קריה כאחרוני הפושעים במדינות עולם שלישי, יגזלו את ממון הציבור, יחמסו בבוז את זמנם, בריאותם וכבודם, של עשרות אלפי אנשים, הן התקועים בכבישים והן הממתינים להם בבית, והכל ביוהרה ובשירה, עבור התורה. 
"הרי זה ביזה את התורה וכיבה מאור הדת... וסופו מלסטם את הבריות" כפי שקבע הרמב"ם. פעם זה היה בלשון מושאלת, כיום זה כפשוטו. 

אילו רצו באמת ללמוד תורה ולהתעלות בה היו ניגשים בענווה ומקדישים רבע שעה לחתימה על מסמך. אבל הם רוצים להתנשא ולהשתולל בשם התורה ולהשניא אותה סופית על כל באי עולם. 
אוי מה היה לנו.   

החותם בסערת לב ובצער כביר מחד, ובגאווה גדולה מאידך, על בני היקר שיחי' שסיים היום טירונות בצבא הגנה לישראל, במסגרת 'בינה בירוק'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.