רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 במרץ 2017

שר האוצר וסגנו קיימו ישיבת עבודה וסיור במתחם הילולת הרשב"י


שר האוצר משה כחלון וסגנו השר יצחק כהן קיימו ביום שלישי השבוע ישיבת עבודה וסיור באתרא קדישא מירון סמוך לציון הרשב"י. הסיור נפתח בישיבת עבודה צפופה שכונסה במתחם ישיבת בני עקיבא, ובה נכחו כלל הגורמים המופקדים על האירוע, החל מגורמי השיטור, הכבאות וההצלה המופקדים על בטיחותם של מאות אלפי העתידים להשתתף בתפילה, בהדלקת המדורות ובעלייה למתחם הציון הקדוש כולו וכלה בגורמים המופקדים על ניהול האירוע בשטח.
שר האוצר בחן את תקציב מירון המוגדל בסך 14 מיליון שקלים, מול תרשימי ההוצאות הנדרשות שהוצגו בפניו ובפני בכירי משרדו, ושיבח את כלל הגורמים על תפקודם המוצלח עד כה.
במקביל, נידונו דרישות בטיחות נוספות שהעלו גורמי השיטור והאבטחה השונים שנכחו בישיבה ושר האוצר הפקיד את סגנו, הרב יצחק כהן לבחון את הדרכים האפשריות למילוי דרישות האבטחה השונות באמצעים התקציביים המאושרים והאפשריים במסגרת אגף התקציבים באוצר. במקביל, האיץ כחלון באנשי משרדו שנכחו באירוע לפתור את המשוכה התקציבית האחרונה כבר בשבוע הבא, לא להמתין עד לרגע האחרון.
במקביל, לאור בקשתו של ח"כ ישראל אייכלר ותכנית שעליה עמלים מזה מספר שנים אנשי המרכז הארצי למקומות הקדושים, נכחו בישיבה אנשי רשות מקרקעי ישראל. אלה, פרשו בפני הנוכחים פתרונות עתידיים אפשריים, שיסייעו להגדלת מעגלי הנסיעה והפריקה בחניון האוטובוסים – הטרמינל ומעגל התנועה שמול הכניסה ליישוב מירון.
עם סיום הישיבה סייר בשטח המתחם סגן השר יצחק כהן ובחן את החידושים וההרחבות שהונהגו השנה באתרא קדישא מירון, שיקלו על הצפיפות ששררה בשנים שעברו במתחם הציון. בין היתר, הוצגו בפניו מתחמים חדשים המוכשרים בימים אלה ממש, עבור הדלקות של חצרות חסידיות וקהילות שונות, במטרה לנתב את ההמונים המצטופפים סביב מבנה הציון לשטחים נרחבים יותר מבעבר. בין היתר צויין כי הרחבת מתחמי ההדלקות לריכוזים מוגדרים מראש סביב הציון הקדוש של הרשב"י, יקלו על גישת כוחות ההצלה במידת הצורך ויאפשרו פינוי נפגעים בעת אסון חלילה.
בשבוע הבא, צפוי סגן השר כהן לקיים ישיבות עם אנשי אגף התקציבים במטרה להשלים במלואה את כלל ההיערכות הנדרשת להילולת הרשב"י.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.