רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 במרץ 2017

השתתפותו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך בעצרת הערב תלויה בספק ברקע: ויכוח סביב נוהל ההתייצבות לקבלת הפטורים הנוהג אצל בחורי העדה החרדית

מאת נאמני העדה החרדית

בשעות האחרונות נודע כי השתתפותו של ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך בעצרת הערב של הפלג הירושלמי בשיתוף העדה החרדית, תלויה בספק.

גורמים בכירים בעדה החרדית מוסרים כי מאחורי הענין עומדים חילוקי דעות קשים בין הפלג הירושלמי לעדה החרדית בשאלת הפטורים, כאשר בחורי העדה החרדית ממשיכים במנהגם ככל השנים להתייצב בלשכות הגיוס לשם קבלת פטור מהצבא, בעוד שראשי הפלג מתנגדים בהתנגדות גורפת לכל התייצבות מכל סוג שהיא.

כעת נודע שנוצר ספק בשאלת השתתפותו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך בעצרת הערב, וזאת בשל חששו שבעצרת יושמעו דברים על ידי ראשי הפלג הירושלמי נגד ההתייצבות לפטורים, גישה קיצונית שאינה מקובלת בעדה החרדית, אשר בניה ממשיכים להתייצב בלשכות הגיוס לשם קבלת פטור, כפי הנהוג מימים ימימה.

יצוין כי אמש השמיע האדמו"ר מהר"א מסאטמאר דברים כדורבנות נגד גישת הפלג הירושלמי שלא להתייצב בלשכות הגיוס לשם קבלת פטור, נוהל שנהג בכל שנות המדינה, והוחל בהסכמתו ובעידודו של האדמו"ר הדברי יואל מסאטמר זצ"ל, בדבריו תקף האדמו"ר את גישת הפלג לענין ואמר כי מדובר בשיטה חדשה, חסרת אחריות ומופקרת לגמרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.