רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 במרץ 2017

האינטרסנטיות זו מקור האדיאולוגיה השכיסטית

ר' חיים הנכבד.
תרשה לי להעלות כאן כבר מחשבות. לאחר מעקב של קרוב ל40 שנה אחרי הציבוריות החרדית נראה שיסוד האידיאולוגיה השכיסטית הינה הכדאיניקיות. לפי זה משנים את ההשקפה לפי הצורך.
ניקח לדוגמה את הרב עובדיה יוסף. במשך שנות ה60 ושנות ה70 הוא היה נחשב למוקצה מחמת מיאוס אצל הסטייפלר ובנו. והנה בשנות ה80 הרב שך החליט להשתמש בו כדי לנגח את גור והכשיר אותו. האמת היא שהסטייפלר לא ממש אהב את זה ושלח את ר' משה שטרנבוך שימחה על היתר האתיופים ללא גרות אבל הוא עצמו לא דיבר. 
מה ההסבר של זה. קשה להבין. קשה לומר שאפילו הוא פחד מהרב שך. מה שיותר נראה זה שהוא המליך על עצמו את הרב שך כדעת תורה והאמין בזה ששכינה מדברת מתוך גרונו. כשנתבונן לעומק הדברים אין מנוס לומר שהקמת ש"ס גרמה להרס החרדיות הקלאסית והיא זו שהכניסה למחנה החרדי מושגים של מודרנה וחילון. מפני שהאמת היא שש"ס ותומכיה לא היו בשר מבשרה של החרדיות והנה כולם קיבלו לפתע גדר של "חרדים". וההמשך ידוע ללא צורך לפרט.
גם ההתחיילות החרדית היא נגזרת ברורה של זה. מה שקרה אחר כך שבשנת תשנ"ד הרב שך בעצמו החליט לצאת נגד ש"ס כי כאן זה לא התאים לאינטרס שלו. אבל האינטרס הכלכלי בש"ס הוא למעלה מכל אינטרס וכאן המימון של ממשלת רבין הצדיק לא רק אי כניעה לרב שך אלא גם תמיכה בהסכמי אוסלו הידועים לשמצה. 
האבסורד הוא שהמחבלים ממשיכי המורשת השכיסטית - ראה פרשת ברקת והרב אריה שטרן - הם נלחמים בגיוס החרדי שהוא כאמור פועל יוצא מהפיכת הספרדים החרדים למחצה שליש ורביע לחרדים וכנ"ל. המורשת השכיסטית של האינטריגות והתככים האינטרסנטים לא תמנע מהם לתמוך בלפיד לראשות הממשלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.