רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 במרץ 2017

אושר עד הכי יקר

מאת בני ברקי

חלק מהרשתות כבר הוזילו מחירים לקראת הקניות הצפויות בחג, אך בחלק מהסניפים המחיר דווקא התייקר. איפה הכי זול לרכוש את כל מה שצריך לליל הסדר? ומה מגלים כשבודקים רק את מחיר המצות? כל הפרטים
מאת לי נעים
לקראת חג הפסח המתקרב, "תכנית חיסכון" בדקה את מחיר עגלת הקניות הקבועה של הישראלים לחג. הנתונים, שנאספו יחד עם סיירת המועצה לצרכנות, מעידים על כך שבחלק מן הרשתות המחיר ירד דרמטית - ובחלק דווקא עלה לקראת חג החירות. איזה איפה סל הקניות הכי משתלם?סל הקניות שנבדק מכיל 66 מוצרים - ביניהם ירקות ופירות, עוף, בשר ושתייה קלה. הרשת בה נמצא הסל במחיר הנמוך ביותר היא רמי לוי (778 שקלים); מחסני השוק במקום השני עם 837 שקלים וביינות ביתן תשלמו 855 שקלים.
*את מחיר הסל היקר ביותר נמצא בויקטורי - 882 שקלים ובאושר עד - 901 שקלים*

ביינות ביתן נרשמה ירידת המחירים הגדולה ביותר - סל מוצרים שעלה בשנה שעברה 903 שקלים, ירד ב-5% ל-855 שקלים. ב"שופרסל שלי" נרשמה ירידת מחירים דומה של 4%, בשוק העיר וברמי לוי המחיר ירד ב-3%.לעומתן, הרשתות שדווקא התייקרו הם אושר עד (עלייה של 3%) ורשת ויקטורי - בה מחיר הסל עלה ב-5% מ-844 שקלים ל-882 שקלים.מי שמחפש לקנות רק מצות, ימצא אותם במחירים הזולים ביותר ברשת מחסני השוק: 15 שקלים לחבילה לעומת 25 ואפילו 30 שקלים ברשתות אחרות. ככלל, רשת מחסני השוק מובילה במבצעים בתקופה הזו, אבל לא כל הרשתות עדיין הצטרפו למבצעים.
זאב פרידמן, יועץ משפטי של המועצה לצרכנות, הסביר: "ביחס לאפריל 2016 רואים מגמה מעורבת בהתנהגות הרשתות: חלקן הורידו מחירים וחלקן העלו, תמיד שווה לבדוק". פרידמן הוסיף כי "מבצעי פסח עדיין בחיתולים וקשה למצוא אותם. מבצעי עומק ייכנסו רק בתחילת אפריל. מי שרוצה לחסוך ולהרוויח כבר עכשיו יצטרך לבדוק את החשבונות בקופה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.