רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 במרץ 2017

כשלון לעצרת המחאה - אלפים בודדים הגיעו: קהל קטן בהרבה מהצפוי לאחר קמפיין חסר תקדים והתגייסות אדירה נחלה העצרת כשלון מוחץ

מאת מרכז החדשות

אלפים בודדים הגיעו הערב (שלישי) להפגנת "העדה החרדית" ו"הפלג" ברחוב מלכי ישראל צומת שרי ישראל בירושלים. ההפגנה מעוררת מחלוקת בציבור החרדי, ושעות קודם תחילתה התנערו ממנה רבנים שונים שהוצגו כתומכים בקיומה.
מי שתכנן את העצרת אלו אנשי העדה"ח, הפלג הצטרפו אליהם מאוחר יותר בלית ברירה. ההפגנה תוכננה להיות על עצם החוק שהעבירו לביטול הגיוס ועל הבחורים המתגייסים, כדי לעורר שוב את הענין שהלך ודעך כמעט לגמרי בחודשים האחרונים. אך ענין בחורי הישיבה העריקים העצורים כעת, גרם מאליו לשינוי המבט על העצרת כהפגנה נגד המעצרים.
נטען כי הפלג החליטו היום להפוך את העצרת באופן רשמי על ענין העצורים, מאחר ואין בדעתם להמשיך עם ההפגנות וחסימות כבישים נרחבות כל יום, לכן העדיפו שייראה שההפגנה הזו נועדה לשם כך. כך בעוד הנואמים מהעדה החרדית התמקדו בענין הגיוס, הנואמים מהפלג הרחיבו בענין העצורים.
החל מהשעה שבע בערב זרמו האנשים מהרחובות החרדים לכיוון העצרת, כשחלקם מחזיקים בידיהם שלטים נגד הגיוס, נגד הצבא, ליברמן והציונות. חלק מהציבור הגיע באוטובוסים מאורגנים מריכוזים בהם מתגוררים אנשי 'הפלג': קריית ספר, אשדוד ובני ברק.
דווח כי תוכננו 3 תהלוכות ברחבי העיר בהם יצעדו יחד לעבר העצרת, אך המשטרה אישרה רק את התהלוכה משבטי ישראל דרך מאה שערים. לפיכך הגיעו אנשי הפלג לשם כדי להצטרף לתהלוכה.
הפעם היתה ההשתתפות פחותה מאוד מהצפוי, מתברר כי הסיבה לכך היא היעדר רבים מהעדה"ח מהעצרת. בעוד שבפלג הכריזו על גיוס חירום כללי, וכולם הגיעו לעצרת, בעדה"ח לא כולם השתתפו. אך למרות זאת, עולה מהתמונות כי היתה נטיה קלה לטובת העדה"ח שעלו במספרם על אנשי הפלג בעצרת.
נודע כי בעדה"ח רבים מתנגדים לחיבור עם הפלג, בטענה שמדובר בכת של שקר וצביעות, שאין מטרתם לקנאות כלל אלא לצרכים פוליטיי, בשל כך מיאנו להשתתף. חסידי סאטמר (מהר"א) והרבנים המזוהים עם מחנהו סירבו אף הם להשתתף, כזכור האדמו"ר נאם בחריפות נגד הפלג.
כזכור, רבנים הגיבו על העצרת, "האמת בנוגע לאנשי כת הפלג היא, שלא רק שאין להם מסורת כלל, אלא שהם עוד באים מהצד הנגדי שנאבק ביהדות החרדית. אנשי הכת הם ממשיכיהם הטבעיים של הראי"ה קוק והרב חרל"פ, בעוד העדה החרדית הם ממשיכי דרכם של מרנא הגרי"ח זוננפלד זיע"א. כל מטרתם של כת הפלג כעת איננה אלא לצורך מטרות פוליטיות, עקב תאוות הכבוד השררה והשליטה. מה רבה התמיהה, על כך שהעדה"ח שוב משתפים פעולה עם אלו הבאים מהצד הנגדי, ולא למדו לקח. גדולה התקווה שיתעשתו מהרה טרם יתדרדרו עמם לתהומות".
אישי ציבור אמרו, "פלא הדבר כיצד בעדה החרדית לא מתביישים בחיבורם עם אנשי כת הפלג, אשר ביד אחת מחבקים את ניר ברקת שר"י לצורך קבלת כספים וביד השנייה מתחבקים עם האדמו"ר מסאטמר-ויליאמסבורג לצורך קבלת כספים. מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך יום אחד צועד שלוב זרוע עם הרבנים מטעם בירושלים הר' אריה שטרן  והר' שלמה עמאר, ויום אחד ישב יחד עם רבה של ירושלים מהעדה החרדית - בעוד ביסודו שיטתו ותולדתו הוא בעצם בכלל מהמחנה הנגדי".
ב'כיכר השבת' הובאו קטעים מהנאומים בעצרת. הרב שמואל אוירבך אמר בעצרת "אוי לנו שכך עלתה בידינו. אסור להשלים עם כל דבר. זו עקירת, עקירת, עקירת הדת". עוד אמר, "מי שחי - אסור לו להשלים עם המציאות הזו. אנחנו נלך אחרי המציאות? חס ושלום!". (יש שציינו, כי כנראה במוחש לכל, אנשי הפלג נוהגים לייצר מציאות דמיונית בכל תחום).
העצרת התחלקה לשנים, כאשר בחלקה הראשון דיברו הרבנים מטעם העדה החרדית, בחלקה השני דיברו רבני הפלג. רוב רבני העדה החרדית עזבו בעת שהתחיל החלק השני. 
בעצרת נישאו שלטים שונים, חלק מהם נגד השר אביגדור ליברמן על התבטאויותיו נגד הפלג. באחד מהם נכתב בין היתר: "איווט ליברמן, את שיטות הק-ג-ב תשאיר ברוסיה".  בכך ביטאו אנשי הפלג את חרדתם שמא יפעל באמת לעצור להם את התקציבים לישיבות.
אנשי הפלג תדרכו את כלי התקשורת החילונים, ששיתפו איתם פעולה, שהעצרת הזו הפעם היא 'מפגן כח' של הפלג, (בלי להתייחס כלל שמדובר בהפגנה עם העדה"ח), בה הם יוכיחו את מספרם הגדול וכוחם הרב, אך התוצאה הבהירה לכולם שמדובר בכשלון מוחץ.
במשטרה לא דיווחו עדיין על הערכה רשמית של מספר המשתתפים בעצרת, אך מקור משטרתי מסר ל'בחדרי' שעל פי התרשמותם מדובר ב-5000 משתתפים, (כידוע הערכות המשטרה מונעים משיקולים ואינטרסים שונים). בכלי התקשורת בישראל מדווחים על מספרים אחרים, יש שהעריכו שמדובר רק בשלושת אלפים.  
בעוד בעצרת הקודמת נעו הערכות הגורמים הרשמיות והלא רשמיות בין 5 ל-8 אלף, ובציבור העריכו לפי התמונות וניתוח השטח שמדובר רק בכ-3 אלף, כעת מוסכם על דעת כולם שמדובר בהרבה פחות, וגם אנשי הפלג מודים בזאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.