רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 במרץ 2017

פרק שביעי במייל האדום - הבלוף הגדול בצפת: קדושת הקבוצה. כל הפרטים על מלחמת הצוות בצפת להפסיק את הקבוצה והסטסטיסטיקות הקיימות

במייל האדום במרוצת החצי שנה האחרונה ביקשו ללא הרף: תכתבו כבר על ה'קבוצה' האם באמת הצוות בצפת מקדש את הקבוצה? מה אמר הרב לבקבקר על הקבוצה ומה חיים הלל שפרינגר אומר? ומה תמיד וילשנסקי היה אומר ומה עכשיו הוא אומר.
אנו ערכנו מכל חצאי המידע שהגיעו במייל האדום את המאמר הבא:

למי שלא יודע אז כך: הלובאוויטשר הנהיג לפני עשרות שנים כי כל בחור המסיים שלש שנות לימוד בארץ בישיבה גדולה יסע לשהות שנה אחת בישיבה המרכזית במחציתו. לדבר הזה קוראים 'קבוצה' כמו 'קיבוץ' בישיבות הליטאיות.

ה'קבוצה' היא אחד הדברים הכי מקודשים בחב"ד כי הלובאוויטשר עצמו עשה זאת. זה השנה החותמת את זהותו של הבחור לכל חייו כשהוא שוהה בסמיכות לאדמור.

'צפת' היתה הישיבה כמעט היחידה שבמשך שנים על גבי שנים נלחמה את מלחמת הקבוצה כדי שכל הבחורים יהיו שם שהרי לשיטתם הרבי פשוט ממשיך לחיות אז צריך להיות אצלו.

אולם בשנים האחרונות המצב בקבוצה השתנה. הפריצות באמריקה ההפקרות וגם הישיבה שם וההשגחה לא מהטובים כך שבחור שנשלח לקבוצה נמצא בסכנה רוחנית גדולה. הרב לבקבקר ששמע הרבה סיפורים על המצב החמור של בחורים ששבועות פשוט עובדים בניו יורק ומגיעים רק בשבתות או רק בלילות לישון בפנימיה התריע בישיבת צפת על הדבר הזה. כל ההשגחה בצפת התנגדה להמשך וביקשו להתחיל להוריד את הקבוצה לחצי שנה. הרב וילשנסקי תמיד התלבט הוא חשש כי אם יאמר להפסיק' קבוצה אז הוא ייתפס אצל הבחורים כפחות משיחי ולכן הוא רוצה שהמשיחיסטים יבואו אליו.

אולם כאשר התחילה ממשלת לפיד להחמיר בגיוס כבר בחורים לא יכלו כמעט לצאת מהארץ ובחורים היו יוצאים עם פטורים בלבד, באותו זמן הרב וילשנסקי כבר הסכים להפסיק את הקבוצה בדרכים שונות הוא ניסה להפיל את ההנהלה בניו יורק וכך יאמר לבחורים שאין קבוצה, אך ההנהלה בניו יורק לא פרייארית והיא לא נותנת לו דריסת רגל והיא לוקחת שליטה מלאה על הקבוצה ולא מוכנה לבטל זאת.

ואז פתאום יום בהיר זמירות אחרות נשמעו מפי וילשנסקי: בושה וחרפה קבוצה זה של הרבי חובה שיהיה קבוצה הוא התחיל לדבר עם הבחורים במעלת הקבוצה וחשיבותה וכמה זה קדוש לרבי ויקר.

הצוות לא הבין מה פתאום קרה כאן שוילשנסקי מתחיל להגן על קבוצה הרי לפני זמן מה הוא כבר נמנה וגמר לבטל בכלל את הקבוצה, ואז הגיע לאזני כולם הכסף של ההסכמים בינו לצבא ההבנות הסמויות נחשפו ואז הבינו כי כל מה שוילשנסקי כיום מדבר קבוצה קבוצה קבוצה זה הכל כסף כסף כסף. בשביל לגייס את הבחורים ולקבל את התקציבים של ישיבה מעודדת גיוס, הוא החליט בעורמה לדבר על קבוצה ואז הבחורים ירצו ללכת ואז הוא יגיד אבל אי אפשר בלי לחתום על ההסכם.

אצל וילשנסקי קבוצה זה כסף, משיח זה כסף, ישיבה זה כסף, בחורים זה כסף, צבא זה כסף והרבה כסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.