רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 במרץ 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *שני טו' אדר התשע"ז*

מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס החדש לפסח לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. רבנו החיד"א זצוק"ל כתב בספרו לב דוד (פרק ל), ומן הראוי לשים נגד עיניו מה שכתב מור זקננו הרב "חסד לאברהם" זלה"ה, כי בכל שנה שלושים יום קודם הפסח הקדוש ברוך הוא עושה לישראל משוא פנים ברוב חסדיו, ומתחיל להוציא נפשותם מהיכלות הטומאה.. באופן שבליל ביעור חמץ כל פושעי ישראל עומדים בפתח מהיכל החיצון מהחמשים, שיעור חלק אחד משלושים משיעור הכמות שהיו נכנסים ליל שלושים ואחד קודם הפסח, וליל פסח אין נכנסים כלל ועיקר, וכולם פטורים ובני חורין. זהו תוכן דברים בקיצור (מעין שני, נהר נ"ז).
ב. כל השלושים יום האלו, מחוייבים אנו לחיות חיים קדושים ולהיות כלי קיבול שהברכה תחול בו. וכל יום שעובר וירד מן הטומאה, חייב להכניס קדושה כי אי אפשר חלל בלי טומאה או בלי קדושה, ובמקום חלל כל הרע נכנס בתוכו. לכן יקפיד למלא החלל של כל יום מהשלושים יום האלו, בתורה ומצות ומעשים טובים.

ג. ידע האדם, גם אם הוא לא מבין בסודות תורה ברזי דרזין, ישים מול עיניו דברי רבותינו הקדושים זצוק"ל, הקב"ה מצרף מחשבה למעשה, חלק עושים מצוה ויש בכוחם, וחלק מייחדים יחודים ומכונים כוונות, והקב"ה מצרף המעשה של זה עם המחשבה של זה. אך בכדי שיתקיים מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה, צריך האדם להיות כלי קיבול באהבה עם כלל עם ישראל ומלא בטוב, ולא ח"ו מלא ברע ובשנאה ובמחלוקת. לכן ידע האדם, זה זמן של תשובה מאהבה, ויקבל על עצמו מאהבה לאהוב כל אחד מישראל כנפשו ומאודו, וכך תצטרף מחשבה למעשה.

 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*סוכה, פרק ה' משנה ג':*
מִבְּלָאֵי מִכְנְסֵי כֹהֲנִים וּמֵהֶמְיָנֵיהֶן מֵהֶן הָיוּ מַפְקִיעִין, וּבָהֶן הָיוּ מַדְלִיקִין, וְלֹא הָיְתָה חָצֵר בִּירוּשָׁלַיִם שֶׁאֵינָהּ מְאִירָה מֵאוֹר בֵּית הַשּׁוֹאֵבָה:

*סוכה, פרק ה' משנה ד':*
חֲסִידִים וְאַנְשֵׁי מַעֲשֶׂה הָיוּ מְרַקְּדִים לִפְנֵיהֶם  בַּאֲבוּקוֹת שֶׁל אוֹר שֶׁבִּידֵיהֶן, וְאוֹמְרִים לִפְנֵיהֶן דִּבְרֵי שִׁירוֹת וְתִשְׁבָּחוֹת. וְהַלְוִיִּם בְּכִנּוֹרוֹת וּבִנְבָלִים וּבִמְצִלְתַּיִם וּבַחֲצוֹצְרוֹת וּבִכְלֵי שִׁיר בְּלֹא מִסְפָּר, עַל חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה מַעֲלוֹת הַיּוֹרְדוֹת מֵעֶזְרַת יִשְׂרָאֵל לְעֶזְרַת נָשִׁים, כְּנֶגֶד חֲמִשָּׁה עָשָׂר שִׁיר הַמַּעֲלוֹת שֶּׁבַּתְּהִלִּים, שֶׁעֲלֵיהֶן לְוִיִּים עוֹמְדִין בִּכְלֵי שִׁיר וְאוֹמְרִים שִׁירָה. וְעָמְדוּ שְׁנֵי כֹהֲנִים בְּשַׁעַר הָעֶלְיוֹן שֶׁיּוֹרֵד מֵעֶזְרַת יִשְׂרָאֵל לְעֶזְרַת נָשִׁים, וּשְׁתֵּי חֲצוֹצְרוֹת בִּידֵיהֶן. קָרָא הַגֶּבֶר, תָּקְעוּ וְהֵרִיעוּ וְתָקְעוּ. הִגִּיעוּ לְמַעְלָה עֲשִׂירִית, תָּקְעוּ וְהֵרִיעוּ וְתָקְעוּ. הִגִּיעוּ לָעֲזָרָה, תָּקְעוּ וְהֵרִיעוּ וְתָקְעוּ. הָיוּ תוֹקְעִין וְהוֹלְכִין, עַד שֶׁמַּגִּיעִין לְשַׁעַר הַיּוֹצֵא מִזְרָח. הִגִּיעוּ לְשַׁעַר הַיּוֹצֵא מִמִּזְרָח, הָפְכוּ פְנֵיהֶן לַמַּעֲרָב, וְאָמְרוּ, אֲבוֹתֵינוּ שֶׁהָיוּ בַמָּקוֹם הַזֶּה אֲחוֹרֵיהֶם אֶל הֵיכַל ה' וּפְנֵיהֶם קֵדְמָה, וְהֵמָּה מִשְׁתַּחֲוִים קֵדְמָה לַשָּׁמֶשׁ, וְאָנוּ לְיָהּ עֵינֵינוּ. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, הָיוּ שׁוֹנִין וְאוֹמְרִין, אָנוּ לְיָהּ, וּלְיָהּ עֵינֵינוּ:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.