רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 במרץ 2017

המחבלים במופע מביש של צפייה במופע פריצות חציית כל גבול: שליחת צעירים למקומות של פריצות ותערובת

מאת טוביה גרוסמן - מרכז החדשות


אנשי כת הפלג יצאו להפגין במרתון ירושלים. לא ברחובות הסמוכים, ולא בכביש ראשי אחר שיפקוק את המרתון, אלא בתוך המרתון עצמו. על המדרכות עמדו אנשי הכת במשך שעות, באמתלא של זעקות נגד גזירת הגיוס, וצפו במופע הפריצות הנוראי, בהם רצים פרוצים ופרוצות בלבוש ערטילאי, ואין פוצה פה ומצפצף.

לא אברכים היו שם, אלא צעירים תלמידי ישיבה, שנקראו מכל רחבי הארץ, לצפות במחזה הפריצות. אמנם הגיעו רק כמה מאות, אבל לפי הקריאה היו אמורים כל צעירי הכת לרשום בקורות חייהם גם את המעמד הזה. כפי שפורסם, הם גם התערבו בין הפרוצות, שהצטלמו איתם למזכרת. 

אנשי העדה"ח ונטורי קרתא לא הצטרפו הפעם אל אנשי כת הפלג. למרות שהם רגילים בשנים האחרונות לעשות את הדברים יחדיו, אבל לזאת לא הסכינה נפשם, ללכת אל תוך מחוזות הפריצות, להפגין ולהצטלם. אף בהפגנה שערכו השבוע בכיכר ספרא נגד העירייה בעת אישור התקציב על חילולי השבת, לא נשלחו אלא זקנים בני 60 ומעלה, עקב הפריצות במקום. עאכו"כ במקום ריצת המרתון, שכל כולו מופע של פריצות איומה.

עם זאת, ה'התחברות לרשעים' השפיעה גם עליהם. אמנם למרתון הם לא הלכו, אך באותם שעות יצאו הקנאים גם הם להפגין ברחוב שבטי ישראל. בבחינת האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה, לכן הצטרפו גם הקנאים במקום מושבם בהפגנה יחד עם אנשי כת הפלג.
יש לעצור ולבחון את הסחף אליו הובילו אנשי הכת את הציבור החרדי. נעשים כל העת מעשים חדשים של חציית קווים, דברים שלא היו ולא נשמעו, וכל אחת חמורה מחברתה, וכבר לא מרגישים לאן הגיעו ומה היה קודם.
בעבר בציבור החרדי כלל לא ידעו שיש כזה דבר 'מרתון', מי דיבר על זה ומי חשב על זה. זהו דבר שמחוץ לעולם החרדי, ובהכרח מחוץ לעולמו של כל שומר תורה ומצוות כראוי עקב אופי האירוע. לכן, לא כתבו על זה ולא דיברו על זה, והצעירים כלל לא ידעו מזה.
ואילו כעת פתאום כולם נחשפו לדבר הזה שיש מושג של 'ריצת מרתון', ואנשי הכת הולכים 'להראות את כוחם' כוחי ועוצם ידי בכדי 'לשבש' את המרתון ולאתגר את המשטרה כדבריהם, וצעירי הכת הולכים לצפות במחזה הפריצות. ולא זו בלבד, אלא אף הקנאים מצטרפים אליהם מרחוק. ראו נא, עד היכן מגיעה ההתדרדרות, הכל בגלל תאות השליטה הכבוד והשררה.
לא באנו בדברים אלו אלא שלא יאמרו מדשתקי הציבור החרדי שמע מינה דניחא להו, ועל כן אנו מביעים בזאת מחאה חריפה על הדבר הנורא הזה.
יצויין, כי בעוד בעיתוני הציבור החרדי פורסמה ביום חמישי בתשלום מודעה בלבד מטעם עיריית ירושלים על הכבישים שייחסמו עקב המרתון, בעיתון של הפלג פורסמה כתבה שלמה ביום חמישי על סדרי המרתון.
כפי הנראה גם בענין זה היה סדק עם ברקת. בעוד בכל העיתונים המודעה כבר פורסמה ביום חמישי, בעיתון הפלג זה לא הופיע. כנראה, עקב זעמו של ברקת על איומיהם להשבית את המרתון הוא סירב לאשר להם את המודעה. רק לאחר שאנשי הפלג התקפלו והגיעו לסיכום אתו בשעות הערב, אזי הופיעה המודעה ביום שישי, כשזה כבר כמעט לאחר מעשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.