רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 במרץ 2017

שבע דברים על העצרת הערב


1. הכל זה כסף פרסום ושלטון. הבעיה כשזה מתחיל להערבב ואתה רוצה לטעום מהכל יחד. הכסף מסאטמר התקשורת חילונית והשלטון של הציבור הליטאי.

2. כולנו יודעים שאין באמת דרך חוקית להתמודד עם ילד שבועט באשה. ככה זה כשאתה מגדל ילדים על "לא לעבור על החוק" במקום על ערכים. נכון לכל חברה קיצונית. או חברה סגורה בכלל.

3. אחי הקטן והצדיק חזר הלילה מטיול לשוויץ אחרי שבחצי השנה האחרונה קרע את הנשמה בישיבה בלימוד תורה מבחנים וסדרי לימוד מפרכים. כשאני מסתכל על חבורות המשועממים ברחובות אני ממש גאה להיות בצד של אחי,  "השבאבניק" (איך  שהם מכנים אותו) מישיבת קובנא בירושלים מתבייש שמכלילים אותי עם משוגעים שמה שמשותף ביננו זה הכובע וחליפה.

4. ואם כבר הכללות. הציבור החרדי משום מה ממש בטוח בכך שהציבור החילוני מבדיל בין המיינסטרים הנורמלי לחבורת המטורללים מההפגנות. ובכן רבותיי. לא. ממש ממש לא מבדיל. תתעוררו כי הבדיחה הזו לגמרי על חשבוננו.

5. העצרת הזו באה עכשיו כמו משום מקום. מה קרה עכשיו שלא קרה בשנה וחצי האחרונות? על מה יוצאים האנשים הללו להפגנה? מה בדיוק הם רוצים שייעשה במישור הפרקטי? מצחיק שאפילו להם אין תשובות לשאלות האלה. זו לא עצרת בראשות רבנים. זה רבנים בראשות מפגן כח מטורלל. בעעע

6. למה לכל הרוחות הם לא ארגנו הפגנה חוקית? מה היה חסר במחאה הזו אם לפני כן היו יושבים עם המשטרה והעירייה ומארגנים משהו חוקי? מחאת רבבות עם נאומים קורעי לב מרבנים ועסקנים סוג ד. רק בלי הבלאגן שאחרי. הם באים לאקשן. רצים אחריו כשמשוגעים. לא מחאת התורה ולא בטיח.

7. חייב לומר. אני בעד הפגנות ומחאות אפילו אלימות במקרים מסוימים. כשכואב לך אתה צריך את הזעקה הציבורית. אני מבין את זה ולגמרי בעד. רק שפה נחצו כמה כללים שהיו אמורים להיות קו אדום. א. הביטויים. מכל משפחתנו נותרו מהשואה בערך סבא וסבתא שלי. אל תשוו להיטלר. אבותיכם ואבותינו ייחלו ליום בו יוכלו להגיד בקול שהם יהודים. אתם במצב טוב פי אלף. תתביישו.
ב. הילדים. ילדים לא יכולים להיות חלק מאלימות. כל אלימות. תוציאו את הילדים. הנזק הוא בל ישוער. ג. החיוך. זה משותף לכולם. הבחורים והאברכים בהפגנות מחויכים ומאושרים. ככה לא נראית חברה שכואב לה. תודו זה האקשן.
ד. אווירת פריקת העול חסרת הרסן בהפגנות היא הכל חוץ מחרדיות שמרנית. ולא שאני בעד חרדיות שמרנית. אבל תקראו לילד בשמו.

#היפרדו נא מעליי. ויפה שעה קודם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.