רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 במרץ 2017

מבזק

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד ראופה קאסם ועו"ד נועה ברח"ד, הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אליהו מלכה, בן 38 תושב ירושלים, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ועבירות מס הכנסה.
על פי כתב האישום, הנאשם עוסק במתן ייעוץ למשכנתאות ומפרסם עצמו בעיתונות שפונה בין היתר לקהילה החרדית. בין השנים 2014-2016 הגיש הנאשם מספר רב של בקשות למתן משכנתאות או הלוואות לבנקים שונים בשם לקוחותיו, במסגרתן יצר הנאשם מצגי שווא, באמצעות מסמכים מזויפים, כי הלקוחות של הנאשם, הנם בעלי יכולת כלכלית נאותה ויוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות או ההלוואות, זאת על אף שהלקוחות הנ"ל לא עמדו בתנאים הנדרשים לקבלת הלוואות. בעקבות תכנית המרמה, הצליח הנאשם להונות את בנק לאומי בע"מ ואת בנק מזרחי טפחות בע"מ שאישרו את הבקשות של הנאשם, והעניקו ללקוחותיו משכנתאות בהיקף של כ-16,800,000 שקל . הלוואות אלו לא היו נמסרות ללקוחות ללא מצגי השווא. הנאשם נהג כך ביחס לכ-23 לקוחות וקיבל מהם במרמה שכר טרחה בהיקף של למעלה מ-116,000שקל.
כמו כן, הנאשם לא דיווח לרשות המסים על הכנסות מהפעילות המתוארת לעיל וכן מפעילות של השכרת דירות המפורטת בכתב האישום, הכנסות בסך כולל של 589,790 שקל, ולא שילם מס הכנסה אשר היה חייב לשלם בגין קבלת הכנסות בהיקף האמור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.