רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 16 במרץ 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *חמישי יח' אדר התשע"ז*

מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס החדש לפסח לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. אמרו רבותינו זצוק"ל, מי שמקיים ‏מצות הסדר בשמחה ובדבקות ומוציא ממנו כל מחשבה של עצבות ומרירות, מובטח לו שכל השנה הבאה עליו תהיה שמחה בלי שום עצבות ומרירות, לא ירגיש שום מרירות בין ברוחניות ובין בגשמיות.

ב. מובא ברבותינו הקדושים זצוק"ל (עיין בתרגום יונתן בן עוזיאל) יום שקרא יצחק אבינו לעשיו לברכו, ארבע עשר בניסן היה. וכך אמר לו, בני בלילה הזה כל העולם כולו אומרים בו הלל ואוצרות טללים נפתחים בזה הלילה, עשה לי מטעמים ואברכך, הלך עשיו להביא ונתעכב. בינתיים אמרה רבקה ליעקב, בני הלילה הזה אוצרות טללים נפתחים בו, העליונים אומרים בו שירה. בלילה הזה עתידים בניך להיגאל ולומר שירה, עשה מטעמים לאביך ויברכך, הלך יעקב והביא שני גדיי עזים, אחד כדי שישבע השני כנגד קרבן פסח.

ג. ישים האדם מול עיניו, שבלילה הזה בחר בנו הקב"ה מכל העמים ונהיינו עם סגולה מכל העמים.

ד. ידע האדם, גם אם הוא לא מבין בסודות תורה ברזי דרזין, ישים מול עיניו דברי רבותינו הקדושים זצוק"ל, הקב"ה מצרף מחשבה למעשה, חלק עושים מצוה ויש בכוחם, וחלק מייחדים יחודים ומכונים כוונות, והקב"ה מצרף המעשה של זה עם המחשבה של זה. אך בכדי שיתקיים מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה, צריך האדם להיות כלי קיבול באהבה עם כלל עם ישראל ומלא בטוב, ולא ח"ו מלא ברע ובשנאה ובמחלוקת. לכן ידע האדם, זה זמן של תשובה מאהבה, ויקבל על עצמו מאהבה לאהוב כל אחד מישראל כנפשו ומאודו, וכך תצטרף מחשבה למעשה.

 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*ביצה, פרק א' משנה א':*
בֵּיצָה שֶׁנּוֹלְדָה בְּיוֹם טוֹב, בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, תֵּאָכֵל. וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, לֹא תֵּאָכֵל. בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, שְׂאוֹר בְּכַזַּיִת וְחָמֵץ בְּכַכּוֹתֶבֶת. וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, זֶה וָזֶה בְּכַזַּיִת:

*ביצה, פרק א' משנה ב':*
הַשּׁוֹחֵט חַיָּה וָעוֹף בְּיוֹם טוֹב, בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, יַחְפּוֹר בַּדֶּקֶר וִיכַסֶּה, וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, לֹא יִשְׁחוֹט, אֶלָּא אִם כֵּן הָיָה לוֹ עָפָר מוּכָן מִבְּעוֹד יוֹם. וּמוֹדִים, שֶׁאִם שָׁחַט, שֶׁיַּחְפּוֹר בַּדֶּקֶר וִיכַסֶּה. שֶׁאֵפֶר כִּירָה מוּכָן הוּא:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.